אתם תהיו הדיירים הראשונים שמתגוררים בה. אך למרות שמדובר על רכישת דירה בטוחה יחסית, מוטב כי תהיו עם היד על הדופק. אל תאפשרו לעצמכם לעשות טעות שתעלה לכם ביוקר, כי רכישת דירה מקבלן זה לא עסק זול. אז מה אתם צריכים לבדוק לפני שאתם מבצעים את הרכישה?
תנסו לקבל אינפורמציה על הקבלן לפני שאתם מכניסים את עצמכם למקום מסוים, מוטב כי תהיו בטוחים שמדובר על מקום שתרצו להיות בו. תבחנו לעומק מי זה הקבלן שאחראי לביצוע הפרויקט, ועד כמה אפשר לסמוך עליו. שמענו לא מעט סיפורים על קבלנים שקיבלו את הכסף, ובסוף נעלמו כאשר הפרויקט עוד נמצא בבנייה. תוכלו להתייעץ עם עורך דין נדל"ן בבאר שבע על מנת לשמוע ממנו פרטים רלוונטיים על הקבלן. אל תכניסו את עצמכם אל תוך מקום שאינכם מכירים אותו לעומק.
1 צפייה בגלריה
משרד עורכי דין וטרי ליברמן קימיאגרוב
משרד עורכי דין וטרי ליברמן קימיאגרוב
משרד עורכי דין וטרי ליברמן קימיאגרוב
(צילום: PEXELS)
תקבלו מידע על הפרויקט עצמו אחרי שקיבלתם מספיק אינפורמציה על הקבלן, כעת תוכלו להתפנות כדי לקבל מידע על הפרויקט. הרי אתם צריכים לדעת בדיוק מה אתם מקבלים ביום שבו הבנייה מסתיימת. בשלב הראשוני כל התיאורים הם תיאורים תיאורטיים, ולכן מוטב כי לא תחסירו אף פרט. כך לא תמצאו את עצמכם נכנסים אל הדירה החדשה, אך מאוכזבים ממה שקיבלתם בפועל. כל שאלה שעשויה להעסיק אתכם מוטב כי תשאלו אותה מראש. תוכלו להתייעץ עם משרד עורכי דין על מנת להכין את השאלות הנכונות.
תבחנו את הסביבה שבה נמצאת הדירה השאיפה שלכם תהיה לרכוש דירה מקבלן שבה תוכלו לגור לאורך תקופת זמן ארוכה. אך אם לא תבחנו את הסביבה שבה נמצאת הדירה, לא בטוח שתוכלו להתגורר בה לתקופה ארוכה. עליכם לוודא כי הסביבה שבה הדירה ממוקמת היא סביבה שמתאימה לכם. תוודאו כי קיימים בתי ספר או גנים עבור הילדים, וכי אתם תוכלו לקבל את כל הדברים שחשובים מבחינתכם. אין מקום לפשרות, גם כאשר רוכשים דירה ישירות מקבלן – מוטב כי היא תהיה הכי טובה שיש.
תסכמו על המחיר הסופי שאותו תשלמו עליכם לקחת בחשבון כי רכישת דירה מקבלן זה לא דבר זול, בטח אם אתם רוכשים דירה מעיר מרכזית. אך בו בזמן עליכם להבין כי המחיר הוא פקטור משמעותי, ועל פיו אתם תקבלו את ההחלטה הסופית. הרי אם המחיר יהיה גבוה, אתם לא תוכלו למצוא את עצמכם בסיטואציה שבה תוכלו לבצע את הרכישה. לכן אנו ממליצים לכם לנסות להבין את המחיר הסופי, כך שלא יהיו לכם הפתעות. מוטב כי את ההחלטה הסופית תקבלו עם משרד עורכי דין שיכינו אתכם לקראת כל תרחיש.
תערכו חוזה מסודרת עם הקבלן רכישת דירה חדשה אמורה להוציא מכם כמה מיליוני שקלים, ולכן מוטב כי ההסכם כולו יתבסס על הסכמות בניכם לבין הקבלן. את החוזה מוטב כי תבנו ביחד עם עורך דין נדל"ן בבאר שבע שיסייע לכם להבין בדיוק על מה אתם לא יכולים לוותר. בכל זאת לא בכל יום אתם מגיעים למצב שבו אתם רוכשים דירה חדשה. תוודאו כי אתם מגנים על עצמכם מכל נקודת מבט אפשרית. כך לא תמצאו את עצמכם מצטערים על ההחלטה שקיבלתם, החלטה שיכולה לשנות את החיים שלכם לטובה או חלילה לרעה.