הקורונה מגיעה לבאר שבע. משרד הבריאות הכריז שמעתה ועד להודעה חדשה בא שבע היא עיר אדומה, מדובר בהתרחשות לא נעימה שיש לה לא מעט השלכות על חיי היום יום, כזו שעלולה לגרום לנזקים כספיים למשל בתחזוקה של המכונית, החל בהגעה למוסך וכלה בסיבוב קטן בשכונה שמיועד לוודא שהמצבר לא יתרוקן ואז נצטרך לספוג נזקים של מאות שקלים בכיס. ועוד לא דיברנו על נושא הטסט שעלול גם להפתיע אותנו. הפתרון הפשוט ביותר הוא למצוא מוסך שמוכן לעזור ולדאוג שהמכונית שלנו תצא בריאה מהקורולה לפחות כמונו.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

עכשיו זו כבר מציאות: באר שבע היא עיר אדומה, הדבר הוכרז. באר שבע לא במשחק לבד: גם ראשון לציון הוכרזה כעיר אדומה. על זה יש להוסיף כמובן את הסגרים שבאים והולכים, כפי שמדינת ישראל מחליטה.
אז כמובן, הדבר הנכון הוא להקפיד על הוראות הסגר, לשבת בבית עד שיחלוף הבלגאן ולקוות לטוב. אבל אסור לנו לשכוח גם את מה שעלול לגרום לנו לנזקים כספיים משמעותיים, ועוד על הנכס הכי חשוב יש לנו אחרי הבית: המכונית שלנו. הבעיה היא שיש סגר, ואולי אין סגר, זה דבר שמשתנה, אבל ברגע שבאר שבע הוכרזה כעיר אדומה אז הכללים משתנים , כי אי אפשר כבר לצאת כל הזמן מהבית. ואם אי אפשר אז נשאלת השאלה הפשוטה מאוד מה עושים עם האוטו?
כאן כמובן שאנחנו מתכוונים לא רק לשאלה האם מותר לנסוע עם האוטו, זה ברור, אנחנו מתכוונים למה שצריך לעשות כדי שהאוטו לא יגיע למוסך, ואם הוא צריך כן להגיע אל המוסך, אז איך עושים את זה בעיר אדומה? וגם מה עושים עם הטסטים?
נתחיל עם כמה דברים חשובים מאוד לגבי התחזוקה של האוטו בקורונה. חשוב לדעת שאם אפשר ומותר לרדת למטה, וכמובן שזה צריך להתבצע במסגרת המגבלות של הסגר, אז מומלץ להניע את המכונית פעם בשבוע. וגם לצאת איתה לסיבוב קטן בשכונה בהנחה שהחוק מאפשר זאת.
המטרה שלנו בזה היא לשמר את המכונית הכי טוב שאפשר עם דגש על חיי המצבר. אותה התנעה פעם בשבוע תבטיח לנו שהמצבר ימשיך לפעות כראוי בגלל שגם מכונית שעומדת בלי תנועה ולא נוסעת לשום מקום היא עדיין מכונית שיש בה למשל אזעקה שלוקחת לנו חשמל מהמצבר. אפילו השעון של המכונית והשעון של הרדיו לוקחים מעט חשמל מהמצבר ואנחנו לא רוצים להגיע למוסך ולהסביר שהלך לנו המצבר ואנחנו לא יודעים למה.
מעבר לכך יש לנו כמובן את הנושא של הגלגלים וגם של השמנים, כי תמיד טוב פעם בשבוע לתת להם סימן חיים, חמש דקות עבודה של המנוע וסיבוב קטן יוודאו שהכל זורם כמו שצריך ונשאר עובד היטב. יש לנו גם את נושא הגומיות של המכונית, כל הרצועות שאנחנו לא רוצים שיתייבשו בשמש של באר שבע.
מעבר לתחזוקה המונעת שאנחנו יכולים לעשות בבית, יש לנו גם את נושא המוסך. חשוב לדעת שאפשר לפספס טיפול בכמה שבועות או בכמה קילומטרים, אבל למכוניות שעובדות ונוסעות בנגב, זה לא מאוד מומלץ. לכן חשוב למצוא מוסך שיסכים להגיע אל בית הלקוח ולקחת את המפתחות כדי לבצע טיפול. אתם יכולים לבחור אם לפנות למוסך כללי או לפנות למוסך ייעודי כמו למשל מוסך מורשה יונדאי, בהתאם לסוג הרכב שיש לכם.
בתקופת הקורונה הרבה מוסכים שמחים לסייע ללקוחות ולהעניק את השירות הזה כדי לזכות בפרנסה וגם לזכות בלבו של הלקוח שמעריך את השירות הטוב.
זאת ועוד, אם מדובר במוסך אכפתי ונאמן, אז המוסך יסכים גם לסייע בהעברת טסט. המדיניות של משרד התחבורה לגבי הטסטים נוטה להיות יחסית מתירנית בימי הקורונה והסגר, אבל עדיין, הסגר יגמר מתישהו ורכב שלא עבר טסט הרבה זמן עלול להתגלות כרכב עם ליקויים, לכן תמיד מומלץ גם למצוא מוסך שיוכל לסייע גם בהעברת הטסט.