תקופת הקורונה מאתגרת מאוד עבור כל אחד אבל ניתן גם לנצלה לכל מיני נושאים שנדחו בגלל לחצי העבודה ולחצים יומיומיים אחרים. אחד מהם הוא טיפול ברהיטים הקיימים בבית ובין היתר: ניקוי ספות. ספות, לדוגמא, הם רהיטים שיש לנקותם בצורה מקצועית לפחות אחת לשנה. הכריות שלהן מתלכלכות בקלות, ובמיוחד, כאשר הן ממוקמות בבית בקומת קרקע הפתוח לגינה אשר יש בו חיות מחמד וילדים קטנים, ואשר כמות האורחים והמבקרים המגיעים אליו הינה יחסית, גבוהה. כידוע, הן עלולות להתלכלך משאריות מזון, מנוזלים, מכפות רגלי ילדים וחיות מחמד הדורכות עליהן, מטיפות דם מפצעים ועוד.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

ניקוי עם הגנה ללקוח

חברה מקצועית מבצעת ניקוי ספות מקצועי לאורך כל השנה ואיננה מפסיקה פעילותה גם בתקופת הקורונה. הניקוי עצמו נעשה בבית הלקוח וניידת השירות מגיעה עד אליו עם צוות העובדים והמכשור הנדרש. אלא שבתקופת הקורונה מנהליה דואגים שעובדיה יגיעו לכל לקוח מצוידים במסכה, באלכוג'ל לחיטוי, ובמידת הצורך כאשר הלקוח מבקש, גם בחליפת קורונה. לא חייב להיות מגע ישיר עם הלקוח. הוא יכול לספק הסבר על הספות אותן צריך לנקות, להראותן ולגשת לחדר סמוך בבית עד לסיום העבודה. הצוות עצמו יטפל בכל מה שצריך מראשית התהליך ועד לסופו מבלי שנדרשת מעורבות כלשהיא של הלקוח. גם בימים כתיקונם אין צורך בכך, מכיוון שהוא יודע לבצע את העבודה בצורה מקצועית.

תהליך מורכב

כל מה שנדרש מהלקוח הוא להכין את הספה ולסלק מהחדר את כל הפריטים שעלולים להפריע או להיפגע בעת הניקוי, מאחר והניקוי מתבצע באמצעות כמות מים רבה. מדובר על ניקוי ספות בד שנחשב לנדרש ביותר. תהליך ניקוי ספות מתחיל בשאיבת אבק יסודית המצליחה לשאוב עלים יבשים, פירורי מזון הנחבאים בין הקפלים ועוד. בשלב הבא, המרכזי, מזריקים לתוך הכריות מים שמהולים בהם חומרי ניקוי מיוחדים. את ההזרקה מבצעים באמצעות מכונה מיוחדת מתוך מיכל מים נקיים. הנוזלים הללו תוקפים את כתמי הלכלוך וממיסים אותם. בשלב הבא שואבים את המים חזרה למכונה אל תוך מיכל נוסף הנמצא בה. המים המלוכלכים נכנסים אליו וכבר מיד ממבט ראשון ניתן לראות שפעולת הניקוי, אכן, מצליחה.

סיום וייבוש

אם יש צורך, חוזרים על פעולת ההזרקה והיניקה שוב, ובמידה ונשארים כתמים עקשניים, מנסים להורידם על ידי שפשוף במברשת רכה בלבד. מברשת בעלת סיבים קשים עלולה לפגוע בבד. צריך לציין כי, לעיתים, קיימים כתמי שמן ואחרים שלא ניתן להוציאם. בעונת הקיץ ובימי שמש ניתן לעשות את הניקוי גם על רחבה מרוצפת שמחוץ לבית ואז החדר אינו מתלכלך ממים רבים. לאחר הסיום מניחים את הכריות לייבוש. בקיץ הוא מהיר ובחורף ניתן להשתמש במערכת מיזוג האוויר או במאווררי ייבוש מיוחדים. לאחר שהן מתייבשות לחלוטין ניתן לראות היטב את תוצאות הניקוי היעיל. בסיום העבודה ינקה ויחטא הצוות היטב את חלל העבודה.

ניקוי מקצועי

צריך לומר, כי לאורך השנה ניתן לנסות לבצע ניקוי כתמים מקומיים באמצעות תכשירים אותם רוכשים בחנויות, אבל, לרוב, אין מדובר על ניקוי יעיל, ולעיתים, נשארים סימני מריחת לכלוך או מריחה אחרים. רק ניוקי מקצועי כזה יכול לתת תוצאות מספקות. הצוות מתמחה גם בניקוי ספות עור וכאן שיטת הניקוי שונה. אין משתמשים במים רבים אלא מנקים באמצעות מטליות רכות הספוגות בחומרים מיוחדים. מורידים את הכתמים הקיימים ואחר כך מורחים חומרי הגנה לשמירה על העור. מומלץ להזמין חברה מקצועית בתחום אשר גם הפנימה את הוראות משרד הבריאות לתקופת הקורונה ונוהגת על פיהן.