מבין כל ערוצי השיווק הקיימים יש מקום נכבד לשיווק הדיגיטלי. הוא תפס תאוצה לאורך השנים והלך והתגבר ככל שפיתוח המכשירים הדיגיטאליים התקדם. מגפת הקורונה אשר הביאה למשבר חסר תקדים בעולם, האיצה את התהליך מהסיבה הפשוטה. אנשים אינם מורשים או נמנעים מפגישות פנים אל פנים, ומרבית הפעילויות מנוהלות באמצעים דיגיטאליים, בטלפונים, על ידי שיחות וידאו ועוד. בין הפעילויות הללו ניתן למצוא פעולות שיווק המתבצע באמצעים שונים, שהחשוב בהם הוא האינטרנט. התכנים בו מועברים בעיקר בגוגל על ידי אתרים השייכים לחברות, לעסקים, למוסדות ציבור, לפרטיים ועוד. כפועל יוצא, קידום אתרים בגוגל נעשה לנפוץ ומבוקש עוד יותר בתקופת הקורונה.
העברת תכנים דרך אתרים
האתרים השונים נבנים בהתאמה לצרכי כל לקוח. קיימים כאלה שמטרתם היא העברת מידע ואחרים שנועדו גם לרכישות מוצרים. העניין הוא, שכל אתר חייב להיחשף לכמות הרבה ביותר של הגולשים והדבר נעשה על ידי קידומו כדי שיופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. הקידום נעשה על ידי חברת קידום אתרים בשתי דרכים עיקריות. האחת קידום ממומן והשנייה אורגני. בשתי השיטות מבצעים הקלקות על ביטויי ומילות מפתח הנבחרים במיוחד למטרה זאת. הביטויים חייבים לשקף את פעילות העסק והאתר כלומר: את השירות או המוצר אותו רוצים למכור/לשווק.
קידום ממומן
קידום ממומן הינו, למעשה שיטת פרסום האופיינית לגוגל. הוא נעשה על ידי הקלקה על מילות מפתח וככל שהקלקלות תהיינה רבות יותר, כן יקודם האתר. הוא מהיר ויש לו מספר יתרונות נוספים. הגמישות בבחירת הביטויים מאפשרת כיסוי תחומי פעילות רחבים ומגוונים. ובנוסף, גמישות רבה יותר ושליטה מעולה בבחירת דף הנחיתה ובנוסח המודעה, יתרון אחר הוא בגמישות בעיתוי הופעת המודעה, בקביעת לוח הזמנים לפרסומה, ביכולת לשנות אותה על פי הצרכים וכדומה. שליטה על פרסום בהתאם לאירועים שונים המלווים את חיי העסק כמו אירועי יחסי ציבור, השקת מוצר ועוד מגדילה מאוד את האפקט שלו. החיסרון העיקרי בקידום זה היא שהוא יקר, יחסית.
קידום אורגני
קידום אורגני מבוסס על כתיבת תכנים ומאמרים אשר בתוכם נשזרות מילות המפתח. הוא איטי יותר, אבל בהנחה שנעשה היטב, ניתן לקבל תוצאות כבר לאחר מספר חודשים. הוא בעל יתרונות רבים נוספים. התכנים נשמרים כל העת באתר, מדי פעם מתחדשים ותורמים להעשרתו. מנועי החיפוש של גוגל יודעים לזהות כתיבת תוכן איכותית המוסיפה ערך רב לגולשים ותורמת להתעניינותם. משום כך, יש חשיבות רבה לכתיבה ממוקדת ומתאימה המצליחה להעביר היטב את המסרים השונים. מומחים לקידום אתרים הם אלו אשר מבצעים את הפעילות עבור לקוחותיהם. הם מסייעים בבחירת מילות מפתח על סמך מחקר מתאים, יודעים לפזר מאמרים ותכנים באתרים שונים, לעשות קישורים נכונים אל האתר כדי להוסיף עומק לקידום ועוד.
קידום משולב
במקרים רבים, יחליט מקדם אתרים על שילוב של שתי השיטות כדי לקבל אפקט מהיר ויעיל יותר. ההחלטה תלויה, בין היתר, בנסיבות, במצב וצרכי העסק ובהסכמת הבעלים. קידום ממומן נותן תוצאות מהירות, ולכן, יש צורך שהעסק יהיה ערוך לקליטת פניות רבות של לקוחות. מומלץ להתחילו רק לאחר שהעסק פעיל ומנוסה. מאידך, קידום אורגני איטי יותר ולעסק יש זמן להתארגן. מומחים לקידום לומדים את המקצוע במוסדות ייעודיים ורוכשים כלים המסייעים להם להבין טוב את דרך פעולת חברת גוגל הנחשבת לגדולה ביותר בתחומה. הם מכירים את כלי המדידה של גוגל, יודעים לעשות אופטימיזציה של כל הפעילות ועל ידי כך לבחור בכל רגע נתון את צורת ומינון הקידום וכדומה.