אם אתם חושבים על פרסום בגוגל כדאי שתדעו שיש לכך יתרונות אבל גם חסרונות. אנחנו ממליצים לכם להמשיך לקרוא כדי לגלות כל מה שרציתם לדעת על פרסום בגוגל, אבל לא העזתם לשאול...


1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pixabay)

ונתחיל ביתרונות

היתרונות של פרסום בגוגל נובעות מהעובדה שהוא נחשב ובצדק למנוע החיפוש הפופולרי בעולם, למשל:
• עלייה במכירות באופן כמעט מיידי מסיבה אחת – פרסום בגוגל מגיע לאנשים שחיפשו מוצר/שירות בתחום העיסוק שלכם, כך שיש להם מוכנות גבוהה לרכוש את המוצר/שירות שלכם ולהפוך מגולשים ללקוחות- מה שמבטיח החזר של ההשקעה.
• יצירה של ביקוש כאשר מדובר במוצר/שירות חדש. פרסום בגוגל מאפשר לכם לפרסם את המוצר/שירות שלכם גם אם אין זהים לו בשוק. הפרסום נעשה באמצעות הפניית המודעה שלכם לגולשים שצורכים מוצרים/שירותים דומים, כך שמדובר באפיק פרסום חיוני בהשקה של מוצרים/שירותים חדשים.
• שליטה בקמפיין באמצעות אפשרות לבחירת המודעות המוצלחות ביותר, טירגוט המודעות לפי פרמטרים שונים (גיל, מין, מיקום, שפה וכו') ובעיקר- אפשרות להפסיק את הקמפיין בכל שלב שתבחרו ולחדש אותו במידת הצורך.
• עלויות נמוכות הודות לכך שאתם משלמים רק עלות לקליק, כלומר לא על הפרסום עצמו אלא על כל כניסה של גולשים רלוונטיים לאתר שלכם. המשמעות היא שאתם יודעים בדיוק על מה אתם משלמים וכמה, כלומר מה התמורה.
• גמישות במילות החיפוש, למשל ניתן לבצע חיפושים בגוגל גם בשגיאות כתיב ובווריאציות לשוניות שונות – מה שמאפשר לגולשים להגיע אליכם בכל מקרה, למשל במצב שמילות המפתח הרלוונטיות לחיפוש שלהם לא מופיעות אצלכם באתר.

ועכשיו החסרונות

• המחיר נחשב גבוה יחסית, למשל אין הנחות למי שמפרסם בגודל אדוורדס, לא כל חברות האשראי מאפשרות תשלום בגוגל אדוורדס והמחיר נקבע לפי המרבה במחיר. למשל, אם חברה מסוימת שולטת בשוק ומוכנה לשלם על כך – הסיכוי שלכם לפרסם ע"פ מילות מפתח דומות במחיר שפוי הוא אפסי עד לא קיים.
• חוסר גמישות, למשל אין אפשרות לשלוט בקמפיין שכולל כמות גדולה של מילות מפתח. כמובן שאפשר לעקוף את הבעיה באמצעות קידום בגוגל שמוגבל למילות מפתח מעטות, אבל כאשר מדובר בחברות גדולות עם מוצרים/שירותים רבים זה בעייתי וכמובן שעולה בהתאם. המשמעות היא שקמפיין לא מקצועי הוא פשוט לא משתלם מבחינה כלכלית.
• זמן למידה יחסית ממושך הודות לעובדה שנדרש עדכון של הקמפיין לפי האסטרטגיות המוצלחות ביותר. במילים אחרות – ניסוי וטעיה שכמובן באים לידי ביטוי גם מבחינה כלכלית. אמנם פרסום בגוגל אינו נחשב מסובך וכל אחד יכול לעשות זאת, אבל נדרשת לכך מיומנות, זמן, כסף והרבה התמדה כדי ללמוד את האלגוריתם של גוגל ולהגיע לתוצאות.
• פחת גבוה – מכיוון שאתם משלמים על הקלקה ולא על פרסום או ביצוע עסקה בפועל, יש סיכוי גבוה שאנשים ילחצו על הקליק שמפנה לאתר שלכם אבל לא יבצעו רכישה. אלו יכולים להיות המתחרים שמבקשים לבזבז את כספכם, אבל ברוב המקרים אלה גולשים שמבחינתכם הם לקוחות אבודים.