אריזת דירה היא אולי לא הדבר המסובך והמורכב ביותר בעולם, אך בכל זאת רבים מאתנו נוהגים לעשות טעויות קטנות שעשויות לגרום לתהליך האריזה להיות מסורבל יותר ממה שהיה יכול להיות. אם כבר הספקתם לתאם הובלה עם מובילים בבאר שבע וכעת רק נותר לכם לארוז את הדירה, אנחנו סמוכים ובטוחים שאתם לא מעוניינים לבזבז ולו דקה אחת. ובכל זאת, הרשו לנו להזמין אתכם לקרוא את הכתבה שכתבנו עבורכם, שכן יתכן שהיא תחסוך לכם לא רק אנרגיה ועוגמת נפש אלא גם לא מעט כסף. היא כוללת את כל הטעויות הנפוצות ביותר שיתכן שגם אתם נוהגים לעשות בכל מעבר מחדש.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב באר שבע
דפי זהב באר שבע
דפי זהב באר שבע
(צילום: shutterstock)
אוספים ארגזים בקרטוניות
ארגזים לאריזות מזון שניתן למצוא בכל קרטונייה, לא מתאימים בשום צורה לאריזה של דירות. לא זו בלבד שיתכן שהארגזים יקרסו בידיים של המובילים ביום המעבר אלא שבמקרים רבים הארגזים נגועים בביצי תיקנים. לכן הקפידו להשתמש אך ורק בארגזים חדשים שתרכשו לכבוד המעבר או ארגזים משומשים שתזמינו מחברת ההובלות. נכון להיום כמעט כל חברת הובלות במרכז תוכל לספק לכם ארגזים איכותיים לקראת המעבר ללא עלות, כל עוד תזכרו להזמין אותם מספיק זמן מראש.
אריזה ללא מחשבה וללא מיון ראשוני
מובן שתמיד אפשר למלא את הדירה בארגזים ריקים ופשוט למלא אותם עם פריטים מכל הבא ליד, אך מן הסתם מדובר בהתנהלות לא מומלצת במיוחד. למעשה עוד לפני שאורזים את הדירה, מומלץ מאוד לבצע תהליך מיון וסינון יסודי, הכולל היפטרות מכל החפצים, הרהיטים, הבגדים, המכשירים החשמליים, המסמכים ושאר הדברים שלא נמצאים בשימוש ושברור לכם שכם לא תעשו בהם עוד שימוש.
ככול שיהיו לכם יותר פריטים ויותר ארגזים, כך עלות ההובלה צפויה לעלות יותר כסף. לכן לא זו בלבד שעל ידי מיון וסינון ראשוני תוכלו לשמח את אלו שיקבלו מכם את הפריטים השונים אלא שתוכלו גם ליהנות מעלות הובלה נמוכה יותר.
אורזים ארגזים בצורה משוחררת מדי
אם הפריטים שבתוך הארגז יכולים לנוע בחופשיות, לא זו בלבד שהסבלים יתקשו לסחוב את הארגזים אלא שישנו סיכוי גבוה יחסית שהפריטים שלכם לא יגיעו בחתיכה אחת לדירה החדשה. לכן אם ישנם חללים ריקים בארגז, הקפידו למלא אותם עם מוצרי טקסטיל שונים כמו חולצות או מפות שולחן לדוגמה.
לא מסמנים או ממספרים את הארגזים
מומלץ מאוד למספר את הארגזים ולערוך רשימה הכוללת פירוט של תכולת הארגזים הממוספרים. כמו כן כדי להקל על הסבלים, מומלץ לסמן את הארגזים בצבעים שונים באמצעות מדבקות צבעוניות, בהתאם לחדרים שאליהם הם אמורים להגיע בסופו של דבר. ביום המעבר, הדביקו מדבקות צבעוניות על דלתות החדרים וכך הסבלים יוכלו לדעת שארגזים שמסומנים עם מדבקות אדומות, צריכים להגיע לחדר השינה של ההורים, ארגזים המסומנים עם מדבקות שחורות, צריכים להגיע לסלון וארגזים המסומנים במדבקות ירוקות, צריכים להגיע למטבח.
כמה קל לעשות עבודה כפולה
לא צריך להיות מנכ"ל של חברת הובלות במרכז עם וותק של עשרים שנה בתחום, כדי לדעת שהכלל החשוב ביותר באריזה הוא תמיד לחשוב צעד אחד קדימה. כך למשל, אם תעטפו את הכוסות והצלחות בעיתונים ישנים במקום בניילון בועות (פצפץ), עליכם לקחת בחשבון שתצטרכו לבלות לא מעט זמן בשטיפת הכלים בדירה החדשה. בדיוק כך תצטרכו לבלות שעות ארוכות בגיהוץ, אם במקום להצטייד בארגז עם מתלה ייעודי לבגדים, תארזו את השמלות והחולצות המכופתרות בארגז סטנדרטי. לכן לפני שאורזים ומייצרים לעצמנו עבודה כפולה, יש לחשוב לרגע כיצד אופן האריזה ישפיע עלינו בזמן שנפרוק את הארגזים בדירה החדשה.