גם המרפסת שלכם יכולה להפוך לגן עדן אמיתי – לפנינה של טבע בלב אזור אורבני. היא תשרת אתכם למרגוע בסופו של יום, לאירוח של משפחה וחברים ותספק לכם את השילוב המדהים שבין הירוק והצבעוני לאוויר הנקי שבגובה ולשמיים הפתוחים. רגע לפני שרצים לקנות כדים וצמחים – כדאי לתכנן את הגינה ולקבל מושג על מה חשוב לכם ומהם הצרכים שלכם. במילים אחרות – הפונקציונליות תקבע את העיצוב.

1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: pexels)

לכו על זה!

הריצוף הנפוץ במרפסות הוא ריצוף שיש או קרמיקה – בדומה לריצוף בבית. אלא שאם אתם רוצים ללכת עד הסוף, תרתי משמע, ולהרגיש בכל המובנים גינה במרפסת – תוכלו להתקין דק או דשא טבעי / סינטטי, מה שללא ספק ישפיע מאוד על התחושה ועל האווירה במרפסת שלכם ויקפיץ אותה בכמה רמות למעלה.

השקיה חכמה – גם עצמאית, גם חסכונית

עצים, עציצים ופרחים זקוקים להשקיה קבועה בהתאם לסוג שלהם. מומלץ לתכנן מערכת חכמה להשקיה שתשקה את הצמחייה באופן אוטומטי ועל פי הזמנים שתגדירו. הדבר יבטיח לכם, ככל הניתן, מרפסת ירוקה וצומחת ללא סיכון בהתייבשות ומוות של הצמחים. כמו כן, אחד היתרונות של מערכת השקיה חכמה, מלבד העובדה שהיא משחררת אתכם מהצורך לזכור להשקות את הצמחים, הוא היותה חסכונית במים – הצמחים מקבלים בדיוק את המים להם הם זקוקים, על פי מרווחי זמן קבועים.

כמו בחצר קרקע, גם למרפסת שלכם מגיע ריהוט מתאים

בחירת ריהוט למרפסת צריך לשלב בין ריהוט סטנדרטי למרפסת לריהוט המותאם לגינה. סוגי הריהוט הפופולריים הם עץ, אלומיניום, פלסטיק, זכוכית או בד, וכדאי לבחור בסגנון אחד על מנת ליצור הרמוניה וקו עיצובי אחיד. אם המטרה של המרפסת שלכם היא למטרת ישיבה לקפה ועיתון בוקר או לארוחות בוקר – כדי לדאוג לשולחן וכיסאות. אם אתם מעוניינים במרפסת שתהיה בעיקר למטרת רביצה ומנוחה, אפשר לוותר על שולחן וכסאות שנותנים אווירה של פינת אוכל ולהחליפם בספות, כיסאות שכיבה או ערסל עם שולחן קטן בצד. ובכל מקרה, מומלץ להתאים את סוג הריהוט ואת כמות הרהיטים לגודלה של המרפסת שלכם, על מנת שתוכלו ליהנות גם מהצמחייה ומהאוויר הנעים ולא להעמיס יותר מדי מבחינת תזוזה וגם ויזואלית.

דקורציה בתקציב נמוך

כדי לעצב את הגינה שלכם בתקציב נמוך, תוכלו לעשות שימוש חוזר במוצרים, אביזרים וריהוט שיש לכם בבית. כך גם ניתן להעניק לגינה אווירה טבעית ומיוחדת. למשל, שימוש בבקבוקי זכוכית או פחיות שימורים כאגרטלים ועיצוב של בקבוקי פלסטיק מלאים באבנים יפות ליצירת מובייל. בנוסף, תוכלו להעביר מהבית למרפסת שלכם כריות ופוף.

מה עושים במקרה של מרפסת קטנה?

גם מרפסות קטנות מאוד אפשר להפוך לגינות מרהיבות. כיום ניתן לגדל צמחייה על קירות המרפסת – לגובה. את זה עושים על ידי צמחייה מטפסת או באמצעות חתיכת בד גדולה אשר נפרסת על הקיר ובתוכה "תאים" המיועדת לדשן ולצמחים אשר אינם גדלים באופן משמעותי. כמו כן, ניתן לבחור באדניות של צמחי תבלין ופרחים קטנים שאינם תופסים מקום, ובריהוט מתקפל שניתן להעמיד בצד עם סיום השימוש.

הצללה – לא חייב, אבל מומלץ

אם המרפסת שלכם פונה לכיוון השמש בשעות השיא שלה – כדאי לחשוב על הצללה, אלא שהצללה למרפסות היא לרוב קדמית או צידית, שכן מעל המרפסת שלכם נמצאת לרוב המרפסת של השכנים שגרים מעליכם. מבין האפשרויות העומדות לרשותכם תוכלו לבחור בפרגולה, גזיבו, שמשיה או יריעת בריזנט – כתלות בתקציב העומד לרשותכם ובטעמכם האישי.