אין זה סוד שבשני העשורים האחרונים, בתי הדפוס ספגו מכה רצינית. עידן הדיגיטל מקדם אותנו לעתיד ללא נייר, כשענף הפרסום מפנה יותר ויותר משאבים לאפיקי הפרסום והשיווק הדיגיטליים, שבעבר היו מופנים לענף הדפוס.
אין זה משנה אם מדובר על בית דפוס באר שבע, בית דפוס באשקלון או בית דפוס בראש פינה: כל בתי הדפוס מרגישים את המכה על בשרם ונאלצים למצוא פתרונות יצירתיים על מנת להמשיך להישאר רלוונטיים. אלו הם הפתרונות שמאפשרים לבתי דפוס בצפון, בתי דפוס בדרום ובתי דפוס במרכז, להמשיך לשגשג בעולם שנפרד לאט אבל בטוח, ממוצרי הנייר.
1 צפייה בגלריה
דפי זהב
דפי זהב
דפי זהב
(צילום: Credit)
הסתכל בקנקן!
אחד התחומים שזכו לתנופה המשמעותית ביותר בשנים האחרונות בענף הדפוס, הוא תחום האריזות והמארזים. מדובר בתחום שבו אין לענף הדיגיטל שום נגיעה ולכן באופן טבעי, בתי הדפוס מגדילים בו את האחיזה שלהם. נכון להיום כמעט כל בית דפוס באר שבע, תל אביב וגדרה, מציע שורה ארוכה של מוצרי דפוס בתחום המארזים והאריזות, כשבין השאר מדובר על שקיות נייר ממותגות ובאופן כללי מארזים מיוחדים ומקוריים לשלל מוצרים.
מייצרים אווירה מיוחדת באירועים
תחום נוסף שבו ניתן לראות שענף הדפוס מתעלה על תחום הדיגיטל, הוא תחום האירועים. כך לדוגמה, ישנם לא מעט בתי דפוס בדרום המציעים מוצרים מיוחדים המיועדים לייצר אווירה מיוחדת באירועים חגיגיים. הכוונה היא למשל לשירותי הדפסה של דגלים ממותגים מנייר, הדפסה על כוסות, הדפסה על צלחות והשורה עוד ארוכה: אם בעבר בתי הדפוס נהגו להדפיס עשרות אלפי פליירים, שכיום פינו את מקומם לטובת הבאנרים ומודעות הפרסומת ברשתות החברתיות, הרי שהיום רבים מהם מתמקדים בהדפסה על כוסות נייר חד-פעמיות, הדפסה על צלחות, הדפסה על בלונים וכיו"ב.
שיווק ומיתוג עסקים באמצעות מוצרי דפוס
תחום נוסף שבו הדפוס עדיין נמצא במצב שבו ידו על העליונה, הוא תחום המיתוג. כך לדוגמה, אנשי ובעלי עסקים עדיין עושים שימוש נרחב בכרטיסי ביקור. למעשה נכון להיום ישנה מגמה מעניינת של הדפסת כרטיסי ביקור מקוריים בצורות ועיצובים יצירתיים בצורה בלתי רגילה. בדיוק כך בעלי עסקים עדיין נוהגים להדפיס את הלוגו ואת פרטי העסק שלהם על שלל מוצרים שניתן לחלק ללקוחות ובכלל זה חולצות, עטים ועוד.
הדיגיטל בשירות הדפוס
מעבר לכל זה, מכונות הדפוס הדיגיטליות חוללו מהפכה של ממש בענף הדפוס בשני העשורים האחרונים. אם בעבר, בתי הדפוס יכלו לקבל הזמנות גדולות בלבד, הרי שנכון להיום באפשרותם להדפיס מגוון עצום של מוצרים במספר מוגבל של העתקים, הודות לדפוס הדיגיטלי כמובן.
כפועל יוצא מכך, עומדת להם האפשרות להדפיס כמות מוגבלת של מוצרים מצד אחד, אך לספק שירות לכמות גדולה של לקוחות מצד שני. בסופו של דבר, כמות ההדפסות נותרת ללא שינוי משמעותי.
ארסנל מוצרים שרק הולך ומתרחב
לסיום נציין כי נכון להיום מנכ"לים של בתי דפוס בדרום ולמעשה בכל מקום בארץ, עושים לילות כימים בחיפוש אחר המכונה המתקדמת הבאה, שתאפשר להם להדפיס על מוצרים נוספים וזאת על מנת להלהיב את קהל הלקוחות שלהם ולגרום לו להתעניין בנוגע להדפסה על עוד ועוד מוצרים.
כך למשל, כבר היום לא קשה במיוחד לאתר בית דפוס באר שבע שמספק שירותי הדפסה על חומרים כמו עץ, נירוסטה, זכוכית ועוד. כעת רק נותר לנו להמשיך לצפות בקרב הענקים ואין לנו ספק שככול שיתקדם הזמן, נזכה לראות עוד פיתוחים מרתקים ועוד חידושים מלהיבים בענף הדפוס. יש למה לחכות!