אחד הדברים החשובים לעשות כאשר, חלילה, מעורבים בתאונת דרכים בין אם בצד הפוגע ובין אם בצד הנפגע, הוא לפנות אל עורך דין תעבורה, ולקבל ממנו ייעוץ וייצוג משפטיים. גיא אשר, עורך דין תעבורה מומלץ בבאר שבע, מתמחה במתן ייעוץ משפטי לרבות איסוף ראיות וייצוג בכל הערכאות המשפטיות בבאר שבע, עונה כאן על השאלות הרבות שיש בנושא של תאונות דרכים ועבירות תעבורה נוספות בעיר ובכלל.
1 צפייה בגלריה
גיא אשר, עורך דין
גיא אשר, עורך דין
גיא אשר, עורך דין
(צילום: יח"צ)
מהן עבירות התעבורה הנפוצות ביותר? עבירות התעבורה הנפוצות ביותר הן: • תאונות דרכים – פגיעה ברכב אחר, בהולך רגל או ברוכב אופניים. כפי שציינתם כאן, יש לא מעט תאונות דרכים בעיר והן נגרמות ממגוון רחב של סיבות: שימוש בטלפון הנייד על ידי הנהגים, חוסר תשומת לב של הנהגים למעברי חציה, לרמזורים או לתמרורים, חוסר התייחסות של הולכי הרגל למעברי חציה או לאור אדום ברמזור, תקלה פתאומית ברכב ועוד סיבות רבות אחרות. • נסיעה במהירות מופרזת – עוד אחת מהעבירות הנפוצות בעיר ובכלל היא נהיגה במהירות מופרזת. תשתיות הכבישים שופרו ולכן הרבה מאוד נהגים מרשים לעצמם לנהוג במהירות העולה על המהירות המצוינת בתמרור. התוצאה: צילום במצלמות התעבורה הנייחות או במצלמות ניידות שנמצאות לאחרונה על קסדות השוטרים הרכובים על אופנועים, וקבלת דו"ח על מהירות בתוספת נקודות ובמקרים מסוימים אפילו פסילת רישיון בעקבות נהיגה במהירות מופרזת. • נהיגה תחת השפעת אלכוהול או סמים – נהיגה לאחר שתייה של משקאות אלכוהוליים או לאחר שימוש בסמים היא אחת העבירות הנפוצות ביותר לא רק בבאר שבע אלא בכל חלקי הארץ. עבירה כזאת, כמו שאר העבירות הנזכרות כאן, מחייבת פנייה אל עורך דין תעבורה מומלץ לדיני תעבורה, אשר יוכל לאסוף את כל הראיות הקיימות, להגיש ערעור אודות הדוח שנרשם ואם המקרה יגיע לדיון בבית המשפט – גם לייצג את מרשו בכל הערכאות. • שימוש בטלפון נייד בזמן הנהיגה – עבירה מספר אחת היום. לרבים מאיתנו יש טלפונים חכמים שכל הזמן מתריעים לנו על הודעות נכנסות כאלה ואחרות וגם מאפשרים לנו לבצע את כל שיחות הטלפון שלא הספקנו לעשות בזמן היחיד כמעט שיש לנו עם עצמנו – תוך כדי הנהיגה. כל שיחת טלפון שמתבצעת כאשר מכשיר הטלפון לא מוצב על גבי הדיבורית וכל הקלדה של הודעה, ולו הקצרה ביותר – היא עבירת תעבורה אשר שוטר שמזהה אותה ייתן עליה דו"ח תעבורה בתוספת נקודות. האם ניתן להגיש ערעור על דו"חות תעבורה? בוודאי. אדם שחושב שדו"ח תעבורה ניתן לו שלא בצדק יכול להגיש ערעור על הדו"ח. הוא יכול לעשות זאת כמובן גם באופן עצמאי – למלא את הטפסים ולצרף אליהם ראיות, אם יש לו כאלה, אולם ההמלצה האישית שלי לכל מי שרוצה להגיש ערעור על דו"ל תעבורה היא קודם כל להתייעץ עם עורך דין תעבורה מומלץ. עורך דין כזה יוכל לכוון אותו אל ראיות נוספות שייתכן מאוד שהוא עצמו לא חשב עליהן, לדייק את המסרים שהוא מעביר במסמכי הערעור ולסייע לו בדרכים משפטיות נוספות. גם אם אותו אדם יחליט בסופו של דבר להגיש את הערעור לבד, הוא יעשה זאת בצורה הרבה יותר נכונה שתמקסם את סיכוייו לזכות. כמובן שקיימת גם האפשרות לשכור את שירותיו של עורך דין תעבורה מומלץ בבאר שבע על מנת שלא רק ייתן ייעוץ משפטי אלא על מנת שילווה את כל תהליך הגשת הערעור לרבות איסוף של כל חומרי הראיות, כתיבת הערעור כך שהטענות שעל פיהן היתה טעות במתן הדו"ח יהיו מאוד ברורות ובמידת הצורך – ייצוג בבית המשפט, בכל הערכאות.
האם יש ערעורים שמתקבלים? בהחלט! ערעורים שמוגשים כמו שצריך, כוללים את כל הראיות ומוכיחים ללא צל של ספק שהדו"ח ניתן בטעות או שלא על פי החוק – בהחלט מתקבלים ויכולים להפחית מאוד את העונש שניתן בדו"ח המקורי ואף לבטלו לחלוטין. אנחנו במשרד עורכי דין גיא אשר מייצגים כל העת אנשים אשר קיבלו דו"חות תעבורה אפילו שאין להם אשמה, ויש לנו ניסיון רב בהגשת ערעורים על דו"חות שכאלה ובהפחתה ניכרת של העונשים ואפילו הגעה למצב של ביטול מלא.
מהו הטיפ החשוב ביותר שאתה יכול לתת לתושבי העיר? הדבר החשוב ביותר הוא כמובן לנסות להימנע ככל האפשר מביצוע עבירות תעבורה. אם בכל זאת ביצעתם עבירה לכאורה וקיבלתם דו"ח משוטר – תעדו במצלמה של הנייד גם את המקום בו התבצעה העבירה, לכאורה, ואם אפשר – גם את ההתנהלות מול השוטר. בדרך זאת תאספו חומרים שייתכן מאוד שיוכלו להוות ראיות שישמשו לטובתכם. המרואיין הינו גיא אשר, עורך דין תעבורה מומלץ בבאר שבע, המתמחה בייעוץ וייצוג בדיני נזיקין ותעבורה.
פורסם לראשונה: 10:40, 17.06.21