במשך כעשור שימש אסי רחמים בתפקיד מנכ"ל הפועל באר-שבע, וכפועל יוצא מכך השבתות שלו היו עמוסות בפעילות, כי התפקיד חייב הגעה למשחקי הנוער והבוגרים בכל שבת. זה התחיל מוקדם בבוקר והסתיים מאוחר בלילה.
2 צפייה בגלריה
רחמים. "אני הסו-שף"
רחמים. "אני הסו-שף"
רחמים. "אני הסו-שף"
(הרצל יוסף)
לאחר שפרש מהתפקיד בקבוצת הכדורגל הוא מרגיש הקלה, ומצליח לבלות עם המשפחה בשבתות ואף לנוח מהשבוע העמוס. רחמים (50), נשוי לחגית, אב לרון, רז ושיר, וסב טרי לנכד.
קראו גם:
"השבת מתחילה מבחינתי בשישי בצהרים", הוא מספר. "זו השעה שמתחילה התכונה בבית. ההכנות לשבת, הסידורים, הקניות, העזרה במטבח לאשתי. בתפקידי הקודם לא יכולתי להגיע להכנות האלה ולהשתתף בהן, אבל כיום אני לא עובד ביום שישי ולכן כבר בשעה 14:00 רוב ההכנות מאחורינו".
מי מכין ומה מכינים לשולחן השבת?
"אשתי אמונה על הכנת הדגים, הסלטים, מרקי החורף, הקינוחים. כאשר יש יום הולדת לאחד הילדים, חגית אופה עוגה מיוחדת המאפילה על שאר הקינוחים. אני הסו־שף: חותך ומקלף ירקות על פי הבקשות של חגית. יש לי חלק גם כמסייע בהדחת הכלים ובהשלמת הקניות, אם מתגלה חוסר במשהו לשבת".
מהו המאכל המועדף על שולחן השבת?
"ממולאים. פלפל ממולא, חציל ממולא, קישוא ממולא. המילוי מורכב מאורז ובשר. המתכון קיים במשפחה עוד מימי סבתא ז"ל, שלימדה אותנו מילדותנו לאהוב את הממולאים של שבת".
2 צפייה בגלריה
מימין" ברקת, רחמים ובני המשפחה בטקס הוקרה
מימין" ברקת, רחמים ובני המשפחה בטקס הוקרה
מימין: ברקת, רחמים ובני המשפחה בטקס הוקרה לכבוד המנכ"ל שפרש
(הרצל יוסף)
הולכים לבית הכנסת?
"בעבר הלכתי לבית הכנסת בשבתות, אך כיום פחות. בחגים אנחנו הולכים יחד לבית הכנסת ונהנים מהמשפחתיות ומאווירת החג".
אתה מצליח לנוח בשבת?
"בעבר לא הצלחתי לנוח בשבתות, כי התפקיד חייב הגעה למשחקי הנוער והבוגרים בכל שבת, כאשר הפעילות נעשתה מהבוקר ועד הלילה. כיום לשמחתי אני מצליח לבלות עם המשפחה בשבתות ואף לנוח מהשבוע העמוס".
מהו בילוי השבת המשפחתי המועדף מבחינתך?
"להיות בבית עם האישה והילדים. זה הבילוי האהוב עליי. כך יש לנו פנאי לדבר על הרבה דברים ולהשלים פערים משבתות הכדורגל, שאפיינו את השבתות שלי בעבר".
זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?
"כנער בשכונת בני אור בבאר־שבע, יחד עם רוביק דנילוביץ', עוד לפני שגדל והיה לשחקן כדורגל צעיר ומבטיח, שיחקנו בכל פינה פנויה בשכונה או בכל פיסת דשא פנויה. באמצעות טרנזיסטור האזנו למשחקי הפועל באר־שבע במסגרת התוכנית 'שירים ושערים' ששודרה ברשת ב'. הבילוי השכונתי סביב הכדורגל בשבתות זכור לי כיום מאושר ומיוחד".