הקיץ הגיע בענק ואיתו עונת התירס. יאם!
נהוג לחשוב שהתירס הוא פחמימה ריקה. נכון שהוא באמת פחמימתי בעיקרו, אך הוא מכיל גם כמות יפה של סיבים וויטמינים, ביניהם ויטמינים חשובים ממשפחת ויטמיני הבי וגם מינרלים, כך ששילוב נכון שלו בתפריט יכול להעשיר ולשמח אותו.
אז לכבוד התירסים המהממים שקנינו השבוע אני שולפת את המתכון הכי שווה שיש!
פולנטה טרייה עם עגבניות שרי, טופו וצ'ימיצ'וריפולנטה טרייה עם עגבניות שרי, טופו וצ'ימיצ'ורי
פולנטה טרייה עם עגבניות שרי, טופו וצ'ימיצ'ורי
(צילום: ענת לשם)

פולנטה טרייה עם עגבניות שרי, טופו וצ'ימיצ'ורי

כשתי מנות
כחצי שעה הכנה
החומרים:
3 קלחי תירס טריים, גדולים וקלופים
15 עגבניות שרי חצויות
פלפל חריף ירוק מנוקה מגרעינים חתוך לפרוסות
3 שיני שום קלופות וקצוצות
חופן גדול עלי פטרוזיליה קצוצה
3/4 כוס חלב קוקוס איכותי
150 גרם טופו חתוך לקוביות
שמן זית
מלח
ההכנה:
מחממים תנור ל-200 מעלות
פורסים בתבנית עשר עגבניות שרי חצויות וצולים אותן. כעבור כעשר דקות מוסיפים כשני שליש מפרוסות הצ'ילי. צולים עד להשחמה.
מורידים את העסיס של התירס מהקלחים: אני חורצת את הקלח עם סכין לאורך וגם באלכסונים ומוציאה את העסיס על ידי לחיצה בהחלקה עם סכין למריחה. מלכלך אבל שווה את זה!
שמים בסיר או מחבת מעט שמן זית.
כשחם מוסיפים את עסיס התירסים ומבשלים תוך כדי ערבוב כמה דקות. מוסיפים את חלב הקוקוס ומעט מלח, מביאים לרתיחה תוך ערבוב, מנמיכים את האש וממשיכים בבישול תוך ערבוב מדי פעם כחמש דקות.
בינתיים טוחנים במכתש ועלי או בלנדר את הפטרוזיליה, השום, שארית הצ'ילי, שמן זית ומלח לממרח גס.
במחבת נפרדת מחממים מעט שמן זית ומטגנים קלות את קוביות הטופו.
מעבירים לצלחת הגשה את הדייסה ומעליה את התוספות.
בתיאבון. ימים יפים!
ענת לשם, נטורופתית ND. תזונה במעגל החיים. חפשו אותי בפייסבוק