אחרי שלטי החוצות והקמפיינים, התורים בקלפיות והמתח במטות, נשארנו עם התוצאות. עכשיו הגיע הזמן לבדוק - מי הם האנשים שנבחרו להנהיג ולהכריע בחמש השנים הבאות? בין חברי המועצה יש שמות ותיקים, פנים חדשות וגם ארבעה שנשארו ורק החליפו סיעה. אז מי האנשים שבחרנו לנהל עבורנו את העיר? בואו להכיר.
2 צפייה בגלריה
מליאת עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
מליאת עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
מליאת עיריית באר שבע. צילום: הרצל יוסף
לחצו כאן לסיקור המלא של יום הבחירות והתוצאות בבאר שבע וברשויות בנגב. ואיך הצבענו לפני חמש שנים, בבחירות 2013?
המנצח האלקטורלי הגדול הוא כמובן רוביק דנילוביץ', שכצפוי נבחר ברוב קולות גדול. הקמפיין של דנילוביץ', שהתמקד בהצבעה בשני פתקים - גם הצבעה ישירה לו וגם לרשימתו 'דרך חדשה', נשא פרי. הסיעה הגדילה את כוחה מסביב לשולחן המליאה, מ-14 ל-16 מנדטים.
הפתעת הבחירות היא סיעת הליכוד בראשות שמעון בוקר, שהכפילה את כוחה ממנדט אחד ל-2. הסיעות החרדיות, ש"ס ו'גשר', קיבלו 2 מנדטים כל אחת, סיעת 'הבית היהודי' שמרה על כוחה ותמשיך עם 2 מנדטים.
סיעת 'באר שבע ביתנו' הצטמצמה באופן דרמטי מ-3 מנדטים למנדט אחד, כנראה בגלל שהורכבה משמות חדשים ובלתי מוכרים. 'אור', סיעתו של משה ינאי שקיווה ליצור אופוזיציה משמעותית לדנילוביץ', נחתכה בחצי, משני מושבים במליאה לאחד בלבד. מי שפרשה מרשימת 'אור' והתמודדה ברשימה עצמאית היא יסמין סקס-פרידמן וסיעת 'קהילה', שהצליחה לעבור את אחוז החסימה ולקבל מנדט אחד.
2 צפייה בגלריה
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: דניאל כהן
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: דניאל כהן
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: דניאל כהן
ואלה הם חברי מועצת העירייה, על פי תוצאות בחירות 2018:
'דרך חדשה', 16 מנדטים: רוביק דנילוביץ'. ד"ר חפצי זוהר. טל אל על. פנינה פחימה*. יוסי דדוש. אילנה גינזבורג. מרדכי בן יהודה. עו"ד שירלי כהן-נגר*. יוסי בן עמי. אפרת זיו אספיס*. גיל שטכמן. עו"ד מינה קלמן-חדד. רוסט קרפמן. שיר אלימלך*. אברהם ויינברגר*. לאה שובייב* (חברת המועצה הצעירה ביותר, בת 22).
הליכוד, 2 מנדטים: שמעון בוקר*. ד"ר רות פרנקל (לשעבר מסיעת 'הבית היהודי').
ש"ס, 2 מנדטים: עופר כרדי. אלי חסידין*.
'גשר', 2 מנדטים: שמעון טובול (לשעבר מש"ס). משה בן זקן*.
הבית היהודי, 2 מנדטים: הרב גדי מזוז. יוסי דלויה (לשעבר מהליכוד).
באר שבע ביתנו, מנדט אחד: סלבה רוזנברג*.
'אור', מנדט אחד: משה ינאי.
'קהילה', מנדט אחד: יסמין סקס-פרידמן (לשעבר מסיעת 'אור').
*מסומנים בכוכבית - חברי מועצה שלא כיהנו במועצה הקודמת.