ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף, שנאשם כי שילם עמלה לאיש מפלגת 'ישראל ביתנו' לשם קבלת כספים קואליציונים, הגיע להסדר טיעון עם הפרקליטות ולפיו יוסר סעיף המרמה מכתב האישום נגדו. ליטבינוף מתמודד לראשות המועצה בבחירות שיערכו בסוף החודש.
1 צפייה בגלריה
דב ליטבינוף, צילום: ירון ברנר
דב ליטבינוף, צילום: ירון ברנר
דב ליטבינוף, צילום: ירון ברנר
המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום, במסגרת הסדר טיעון, לפיו ליטבינוף יודה ויורשע בביצוע עבירת הפרת אמונים. ההחלטה להתקשר בהסדר התבססה, בין היתר, על העובדה שליטבינוף קיבל אחריות על מעשיו והודה במעשים המיוחסים לו בטרם החל לנהל את המשפט.
ההסדר, שהוגש על ידי עורכי הדין ד"ר מאור אבן חן ועמרי קופלר, אינו כולל הסכמה לגבי העונש שיוטל על ליטבינוף, כאשר הפרקליטות תדרוש עונש של 9 חודשי מאסר בפועל וקביעת קלון. ההסדר אושר על ידי פרקליט המדינה, שי ניצן.
עו"ד דפנה וינברג, באת כוחו של דב ליטיבינוף, מסרה בשמו כי "עכשיו הובהר רשמית גם לכל המקטרגים והמשמיצים, כי להבדיל מההאשמות כנגד ראשי רשויות מקומיות, בעניינים שנוגעים לטובתם האישית ובמעשי שוחד ומרמה, חטאו שלו היה בדאגה למועצה ולתושביה, ולא לעניין אישי כלשהו".
"משעה שהפרקליטות הבינה וקיבלה שהחשדות שיוחסו לו מלכתחילה אינם נכונים, מצא ליטבינוף לנכון לקחת אחריות ולחתום על הסדר טיעון, טרם הבחירות הקרובות לראשות המועצה, על מנת לפזר את עננת החשדות ועל מנת שבפני ציבור הבוחרים תהיה תמונה עובדתית ומשפטית ברורה בהגיעו לקלפי".
בכתב האישום מפורט כי במסגרת גיוס תקציבים לבניית מכון מחקר בים המלח, נמסר לליטבינוף ש'ישראל ביתנו' תקצה לכך תקציבים, אבל לשם כך יש לשלם עמלה של 25% לאלכס ויזניצ'ר, הקשור למפלגה. הוא התבקש להעביר את התשלום לחברה פרטית.
על פי ההסדר, ליטבינוף ידע שהכספים מגיעים מתקציבים בשליטת ישראל ביתנו, ידע כי העמלה תעבור לויזניצ'ר ולא מנע העלאת הצעה לתשלום כספים ללוביסטים, על אף ששיער שאלה יגיעו לעובדי ציבור.
ליטבינוף מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות במטרה להמשיך בכהונתו.