מי ימשיך להיות חבר מועצה ומי ישאר בחוץ? גל של שמועות וספקולציות מציף בימים האחרונים את הרשתות החברתיות, בנוגע לרשימת "דרך חדשה" אותה מוביל רוביק דנילוביץ'. בעוד רשימות אחרות בבאר שבע דאגו לפרסם ולהציג בגאווה את דירוג המתמודדים למועצת העירייה, במטה ראש העירייה משום מה עדיין לא שחררו לידיעת הציבור את מיקום החברים ברשימה ושומרים את הקלפים קרוב לחזה.
1 צפייה בגלריה
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
רוביק דנילוביץ'. צילום: הרצל יוסף
מה הסיבה? תלוי את מי שואלים. ראשית, וכאן אולי טמונה התשובה לשאלה, לא פחות מ-11 חברים חדשים שובצו ברשימה, קרוב לוודאי במקומות ריאליים, וברור שמהלך זה בא על חשבון לא מעט חברי מועצה וותיקים, דבר שיוצר חוסר וודאות, וכן גם התמרמרות בקרב חלק מהם.
מנגד, ייתכן שמדובר במהלך לא חכם. הרי ממילא דנילוביץ' מחויב להציג את רשימתו לפני ההליכה לקלפיות, אז מה הטעם לשמור בסוד את הדירוג הסופי?
אז מי ימשיך להיות חבר מועצה ומי ישאר בחוץ? ראשית, כדי להבין את התמונה המלאה נציין, כי במועצה היוצאת היו ל"דרך חדשה" 14 מושבים מתוך 27 במליאה. מלבד דנילוביץ', ד"ר חפצי זוהר, טל אל-על ויוסי דדוש, שמובטח מקומם, ואביעד שמלה ושילת חקשור-יעיש שהודיעו על פרישה, מקומם של חברי המועצה האחרים לוט בערפל.
מדובר בפרופ' טלי זילברשטיין, עדי טרבס, רוסט קרפמן, גיל שטכמן, יצחק אביטאן, מרדכי בן יהודה ואילנה גינזבורג-וקנין. לגבי עו"ד מינה קלמן-חדד, כנראה שהיא מיועדת לשיבוץ בתחילת העשיריה השנייה.
החברים החדשים שצורפו רובם אנונימיים ובאים ממגוון תחומי עשייה ואלה הם: יוסי בן עמי, חיים אטדגי, יהודית שביט, גל סספורטס, לאה שובייב, יניב סקירה, אברהם וינברגר, אפרת זיו-אספיס, שיר אלימלך, עו"ד שירלי נגר-כהן ופנינה פחימה.
אבל, וכאן האבל הגדול, במטה דנילוביץ' "בונים" על תרחיש לפיו הרשימה תעבור את רף 14 החברים ותשבור שיא חדש של רוב מוחץ עד 20 מנדטים, מה שנוטע אופטימיות בקרב אלה ששובצו במקומות "לא ריאליים".
בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בשבוע שעבר כתב דנילוביץ': "בשעה טובה הגשנו את הרשימה שלנו למועצת העיר, לאישור ועדת הבחירות. אני לא לבד. מהשבוע הבא נציג בפניכם את חברות וחברי הנבחרת, שיפעלו יחד איתי לשירות הציבור".
פנינו למטה דנילוביץ' וביקשנו את הרשימה - הם הבטיחו לשלוח לנו ובינתיים אנחנו, ואתם, ממתינים. ברגע שנקבל את הרשימה נדאג לפרסם אותה במלואה.