בשלוש רשויות מקומיות באזור הנגב לא ייערכו בחירות לראשות הרשות לאחר שהתברר עם סגירת רשימות המועמדים, כי מלבד ראשי הרשויות המכהנים בהן איש לא הציג את מועמדותו מולם. לפיכך, צפוי משרד הפנים להכריז על בחירתם של אותם ראשי רשויות לתקופת כהונה נוספת בתפקיד.
1 צפייה בגלריה
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
קלפי, בחירות, הצבעה. צילום: הרצל יוסף
על פי נתוני משרד הפנים, שפורסמו היום עולה, כי מדובר בראש המועצה האזורית מרחבים, שי חג'ג', המכהן בתפקידו משנת 2012, אשר ימשיך בתפקידו. כך גם ראש המועצה האזורית שדות נגב, תמיר עידאן, המכהן אף הוא בתפקיד משנת 2012 וימשיך לקדנציה נוספת. גם ראש המועצה האזורית רמת נגב, ערן דורון, ימשיך לכהן בתפקידו אליו נבחר בחודש אפריל אשתקד לאחר פטירתו של ראש המועצה הקודם, שמוליק ריפמן ז"ל.
על פי נתוני משרד הפנים, מספר המועמדים לתפקיד ראש הרשות המקומית הגבוה ביותר נרשם במגזר הבדואי. במועצה האזורית אל-קאסום מתמודדים על תפקיד ראש המועצה לא פחות משמונה מועמדים. ברהט מתמודדים שישה מועמדים על תפקיד ראש העירייה. בלקייה - חמישה, בערערה, כסייפה, תל שבע ובמועצה האזורית נווה מדבר - שלושה מועמדים לכל יישוב, בחורה ובשגב שלום - שני מועמדים לכל יישוב.
הנתונים מצביעים על כך שבבאר שבע מתמודדים על תפקיד ראש העירייה שלושה מועמדים. כך גם בדימונה, ערד, מצפה רמון, ירוחם ובמועצה האזורית תמר. באופקים, נתיבות, עומר ובמועצות האזוריות אשכול ובני שמעון מתמודדים שני מועמדים בכל רשות על תפקיד ראש הרשות.
המספר הגבוה ביותר של מתמודדים על תפקיד ראש הרשות המקומית בישובי המגזר היהודי בנגב נרשם בלהבים (חמישה מועמדים) ובמיתר (ארבעה מועמדים).