חברת מועצת העיר יסמין סקס-פרידמן, שמובילה את רשימת 'קהילה' מיסודה של מפלגת 'יש עתיד', לא מפסיקה להפתיע. אחרי שצירפה את הבעלים של 'קפה לולה' , צחי ברק, למקום השני ברשימתה שתתמודד למועצת עיריית באר שבע, חברה לרשימתה, אריאלה לייבל-טאוב, אושיה מתחום החינוך והתרבות ומתנדבת פעילה בקהילה הלהט"בית.
1 צפייה בגלריה
יסמין סקס-פרידמן ואריאלה לייבל-טאוב. צילום: מישל אמזלג
יסמין סקס-פרידמן ואריאלה לייבל-טאוב. צילום: מישל אמזלג
יסמין סקס-פרידמן ואריאלה לייבל-טאוב. צילום: מישל אמזלג
יסמין סקס-פרידמן וחבריה וחברותיה לרשימה, לא הסתירו את התרגשותם מצירופה של לייבל-טאוב והגדירו את המהלך "חיזוק משמעותי ואיכותי לרשימה". סקס-פרידמן אמרה בשיחה עם מיינט באר שבע: "אני גאה ונרגשת להציג את מספר שלוש ברשימה, את אריאלה לייבל-טאוב", וציינה את פעילותה הרבה למען החברה.
לייבל-טאוב, אמא לשלושה בנים מוכרים בעיר: דן, רן וטל, היא אשת חינוך בכל רמ"ח איבריה וקוסמטיקאית מזה שנים רבות. היא הראשונה שהקימה בית ספר להכשרה מקצועית בפיקוח משרד התמ"ת, אותו ניהלה במשך 17 שנים. כיום היא מחנכת כיתה י"ב ומורה למדעים ותרפיה באומנות. כמו כן היא פועלת בהתנדבות למען שוויון זכויות למגזרים שונים.
"עבורי זה אתגר ולא קושי", אמרה לייבל-טאוב על הכניסה לעולם הפוליטי, "למדתי בבית הוריי את המשפט של יאנוש קורצ'אק, 'הדואג לימים זורע חיטים, הדואג לשנים נוטע עצים, הדואג לדורות מחנך אנשים'. אני בהלם ממבול התגובות והברכות שקיבלתי בעקבות הצעד שנקטתי. מה שהניע אותי זה הרצון לשנות דברים".
את חוששת מכניסה לפוליטיקה? "לא מפחידים אותי כלום אם הכל בסדר וישר, מפחידות אותי רק מחלות, עם כל השאר אנחנו מתמודדים".
באיזה תחום את הולכת להתמקד? "אני הולכת להתמקד בחינוך ובצמצום הפערים בחינוך, אחד הנושאים שצורמים לי בשנים האחרונות. כשאכנס למועצת העיר. כשאתה קרוב ללב העשייה אתה גם יכול יותר להשפיע. כשיש כזו תנופה בעיר, אנחנו צריכים להיות במקום הראשון בנושא החינוך. אני רואה עשייה מאד אינטנסיבית של רוביק דנילוביץ' ואני ממש סוגדת לו".
אם כך, מדוע לא מצטרפת לרשימה שלו? "פשוט מאד. רוביק לא פנה אלי. יסמין פנתה אלי קודם והתחברנו. היא דיברה איתי עוד לפני כשלושה חודשים ולפני כשבועיים הנושא הבשיל כשקיבלתי את ההחלטה להצטרף לרשימה שלה. האמת שלא חשבתי בכלל בכיוון הזה. ההצעה שלה אלי באה לי בהפתעה. לקח לי זמן לחשוב עד שקיבלתי את ההחלטה להצטרף לרשימתה של יסמין. כדי לעורר שינוי צריך לעשות זאת כאן ועכשיו. אני באמת מאמינה שצריך לעשות מהפך בחינוך".