תם עידן ברשימת "באר שבע ביתנו", סיעה-בת של "ישראל ביתנו" אשר נוסדה ומונהגת על ידי שר הביטחון, אביגדור ליברמן. כל שלושת חברי הסיעה הוותיקים סיימו את דרכם במועצת העיר ויוחלפו בשמות חדשים.
1 צפייה בגלריה
רשימת באר שבע ביתנו. צילום: סנדרה מוטיבאן
רשימת באר שבע ביתנו. צילום: סנדרה מוטיבאן
רשימת באר שבע ביתנו. צילום: סנדרה מוטיבאן
שניים מתוך שלושת חברי הסיעה הנוכחית, ולרי מיגירוב ומשה ברורוכוב, הזדהו בישיבת המועצה האחרונה עם רשימת "כוח באחדות" בראשות אפרים פימה פיינבלום, המתמודד לראשות העירייה. ואילו החבר השלישי, עו"ד יגאל אובשייביץ', הורשע עם קלון וחדל אוטומטית לכהן במועצה.
במטה המרכזי של המפלגה החליטו לא להתמקד בעבר אלא להסתכל לעתיד ולבנות הכל מחדש, וכבר הרכיבו רשימה חדשה שתחליף את זו הישנה. בראש הרשימה המתחדשת יעמוד סלבה רוזנברג, איש עסקים שמתגורר בבאר שבע משנת 1994. במקום השני נבחרה, דינה סקין, גמלאית שירות בתי הסוהר וכיום מרצה ומאמנת מנטלית. במקום השלישי הוצב נסים סבג, איש עסקים שעלה לארץ מצרפת בשנת 1998 והגיע הישר לבירת הנגב.
הרשימה על טהרת הדמויות החדשות, פתחה את הקמפיין שלה תחת הסיסמה "באר שבע - העיר שלי", ומתכוונת לפנות לא רק לקולות של יוצאי ברית המועצות לשעבר, אלא גם תפזול לבוחרים מכלל האוכלוסייה.
סיעת "באר שבע ביתנו" היתה חלק מהקואליציה העירונית ולה היה מקום נכבד בעשייה הציבורית. בקדנציה של יעקב טרנר כראש עירייה, חבר המועצה משה בורוכוב שימש כסגנו וממלא מקומו. גם בקדנציה הנוכחית היה לסיעה יצוג הולם, כאשר, עד לפני פרשת הרשעתו, עו"ד אובשייביץ' שימש כסגן ראש עירייה.
ב"באר שבע ביתנו" אומרים, כי חילוף הדורות התבקש ואפילו הגיע בזמן, כאשר שר הביטחון אביגדור ליברמן, נתן את הסכמתו לשינויים הפרסונאליים המתבקשים לאור המציאות שנוצרה. ממפלגת "ישראל ביתנו" מסרו: "הרשימה באה על מנת לחזק ותמוך בכל מה שהושג בעיר וראוי לתמיכה, ולשנות לטובה כל מה שטעון שיפור וחידוש".