בעקבות פרסום סקר של חברת 'דן אנד ברדסטריט' שדירג את באר שבע כעיר שהכי הרבה עסקים נסגרים בתחומה, הגיש חבר האופוזיציה בעירייה משה ינאי הצעה לסדר בסוגיה. ינאי דורש לברר את הקשר בין מדיניות העירייה לנתונים המדאיגים ומה העירייה מתכוונת לעשות כדי להקל על מצוקת העסקים הקטנים בעיר.
1 צפייה בגלריה
עסקים סגורים בבאר שבע. צילום: תמר כהן-מרדכי
עסקים סגורים בבאר שבע. צילום: תמר כהן-מרדכי
עסקים סגורים בבאר שבע. צילום: תמר כהן-מרדכי
"הזעקה שאני משמיע בשם הסוחרים ובעלי העסקים הקטנים המתקשים לשרוד בעירנו, מבוססת על נתוני אמת ועל המציאות בשטח", אומר ינאי בתגובה לסקר. מצוקת העסקים הקטנים והבינוניים הוא נושא מרכזי בקמפיין הבחירות של ינאי המתמודד לראשות העירייה ולמועצה.
"המטרה שלי בהגשת ההצעה לסדר" אומר ינאי, "היא להעלות לדיון את מצוקת העסקים הקטנים והסוחרים ולדרוש תשובות לשאלות: מדוע באר שבע היא העיר המסוכנת ביותר לעסקים בארץ? מה עושה העירייה כדי לשנות את המציאות הזו? מה יש לקברניטי העיר לומר בקשר לעובדה שיותר עסקים נסגרו בבאר שבע בשנה החולפת מאשר נפתחו?" שואל ינאי.
על פי הסקר שפורסם לאחרונה, העיר באר שבע מדורגת במקום הראשון מבין הערים הגדולות בארץ בה נסגרים יותר עסקים מאשר נפתחים. על פי הסקר 1,097 עסקים נסגרו בבאר שבע בשנת 2017 לעומת 899 עסקים שנפתחו.
ינאי דורש גם לדון בשאלה: "האם נכון להמשיך ולעודד חברות גדולות להגיע לעיר גם כשפירוש המעשי של הדבר הוא הנחתת מכת מוות על העסקים המקומיים?". הצעת הסדר של ינאי תעלה לדיון בישיבת המועצה הקרובה.