לחץ של רבנים ופעילים הניעו את יעקב אוחיון לתמוך ברשימת ש"ס שתתמודד למועצת עיריית באר שבע ולרדת מהרעיון להתמודד ברשימה עצמאית "באר שבע שלנו".
1 צפייה בגלריה
(מימין) יעקב אוחיון ועופר כרדי. צילום פרטי
(מימין) יעקב אוחיון ועופר כרדי. צילום פרטי
(מימין) יעקב אוחיון ועופר כרדי. צילום פרטי
אוחיון, שכיהן בעבר כחבר מועצת העירייה ועומד בראש עמותת 'למען אחיי ורעי' שפועלת למען נזקקים, הודיע לא מכבר כי יתמודד ברשימה עצמאית ואף החל בפעילות לגיוס פעילים. לאחרונה נפגש אוחיון עם רבנים ופעילים מהמגזר החרדי, אלה הפצירו בו להתאחד ולתמוך בש"ס בראשות סגן ראש העירייה, עופר כרדי, בתקווה שזו תגדיל את מספר המושבים שלה במועצה שעומד כיום על שלושה חברים, לארבעה או חמישה חברי מועצה.
אוחיון קיבל את עצת הרבנים ותומכיו והסכים לתמוך בש"ס תחת בכותרת "לשמור על אחדות" במגזר החרדי. "כל חיי הלכתי אך ורק על פי דעת תורה ועל פי דעת מורי ורבי הרב הגאון יהודה דרעי", נאמר בהודעה שהוציא אוחיון, "על כן אני קורא לכל תומכי ולכל חברי במפלגה "באר שבע שלנו", לכל אלה שעזרתי להם בעבר ולכל אלה שרוצים לתת לי את הכוח להמשיך בעשייה הברוכה, הצביעו רוביק דנילוביץ' לראשות העיר, ואת הפתק הנכון בזמן הנכון ש"ס, בראשותו של ידידי ואהוב ליבי עופר כרדי".
מאוחר יותר הסביר אוחיון לגבי מעורבותו של רב העיר באר שבע, כי "הרב דרעי לא מתערב פוליטית בעיר רק המליץ לאחדות בעיר".
הניסיון של ש"ס לאחד כוחות, הוא בעצם ניסיון ליצור גוש מרכזי של חרדים דתיים במועצה ולהוביל להגדלת כוחם והשפעתם בעיר. האם הניסיון הזה לאחדות יצליח? ימים יגידו. אוחיון וכרדי נפגשו בלשכתו של האחרון וסיכמו שהם הולכים ביחד כשהם מרעיפים שבחים אחד כלפי השני.