בימים אלה אודליה סויסה (34), שהגיעה למקום החמישי בגמר העונה העשירית של "האח הגדול" ואחת הדיירות האהובות שידע הבית הכי מפורסם בישראל, מתאקלמת לשגרת הקורונה בביתה בירוחם. מאז שבה אל בעלה האהוב אבי, אל ילדיה ואל חייה מחוץ לכותלי בית "האח הגדול", היא כבר לא רק אודליה סויסה, אלא 'אודליה סויסה, מובילת דעת הקהל', וחמושה בטייטל המכובד הזה היא מנסה לעשות בעיקר דברים טובים.
5 צפייה בגלריה
משפחת סויסה. עצמאות ברוח קורונה
משפחת סויסה. עצמאות ברוח קורונה
משפחת סויסה. עצמאות ברוח קורונה
(צילום: הרצל יוסף)
היא אומנם יצאה מהבית בלי כסף, אבל עם הרבה אהבה מהקהל. "האהבה שאני מקבלת וקיבלתי שווה כל שקל", היא אומרת בגאווה. "שמעתי את המילים 'משחק מכור' לא פעם על 'האח הגדול', אבל אני לא מתעסקת בזה. הכל מבורא עולם. אני הוכחתי בעיקר לעצמי שהאמת מנצחת והגעתי לגמר עם האמת שלי".
הרחוב השקט בירוחם שמשפחת סויסה גרה בו הוא ניגוד גמור למה שקורה בתוכו. אבי (33), בעלה של אודליה, מפקד צוות וסגן ראש משמרת בכבאות והצלה בתחנת דימונה וכוכב רשת בזכות עצמו, יוצא אלינו ומקבל את פנינו בבדיחות ולחיצות מרפק. כמה שניות אחר כך יוצאת גם אודליה.
אודליה עסוקה בימים אלה בעיקר בבישולים ובטיפול בארבעת ילדיהם, במקביל לעבודתה במפעל התרופות 'פריגו' בירוחם שבו היא משמשת אחראית קו ייצור. "זה מקום יקר מאוד לליבי ואני מכבדת אותו מאוד", היא אומרת, "כשמזמינים אותי לאירועים ותוכניות אני מבקשת לדעת מראש כדי לעדכן בעבודה. לא רוצה לפגוע בהם".
איך היתה החזרה הביתה מבית "האח הגדול"?
"היתה נחיתה מאוד מהירה מהתוכנית. הדבר הראשון שעשיתי כשהגעתי הביתה זה כביסות, בישולים וניקיונות. חזרתי ישר לעשייה בבית, ואחרי שבוע כבר חזרתי לעבוד".

עדיין מאוהבים

גם אחרי 12 שנות נישואין אבי ואודליה סויסה עדיין מאוהבים כמו זוג יונים. היא קוראת לו "חתיך" והוא קורא לה "מדהימה", היא מסתכלת עליו והוא יודע בדיוק על מה היא חושבת. "בחודש שעבר חגגנו 12 שנות נישואים", מספר אבי בגאווה, "ואני יכול לומר לך בכנות גמורה שבניגוד להרבה זוגות אחרים, אני מאוהב בה ומחובר אליה יותר ויותר עם השנים".
"זה בגלל שהייתי ב'האח הגדול'", היא אומרת והם צוחקים.
5 צפייה בגלריה
אודליה סוויסה
אודליה סוויסה
אודליה סוויסה
(צילום: הרצל יוסף)
אנחנו שואלים אותם כיצד הם הכירו, וניכר שהם נהנים מאוד לספר את הסיפור. "ראיתי תמונה שלה אצל מכרה משותפת ושאלתי עליה", מספר אבי. "הבנתי שהיא עדיין נשואה, אז ירדתי מהנושא". אבל כעבור שנתיים דרכיהם הצטלבו. "שנתיים לאחר מכן אודליה עברה לגור בירוחם אצל חברה אחרי הגירושים והריחוק מהמשפחה שלה. אותה חברה רצתה להכיר לה חבר אחר שלי, באתי איתו לפגישה כדי שיהיה יותר קליל ולא נפל לי האסימון שמדובר על אותה אחת מהתמונה".
בשלב הזה אודליה לוקחת את המושכות לידיה. "אני דווקא שמתי עין על אבי. אמרתי לאותה חברה 'אני רוצה אותו. זה יהיה בעלי'. לקחתי בשושו את המספר שלו מהחברה וסימסתי לו, והחצוף הזה אפילו לא ענה לי", היא אומרת, "אחר כך אותה חברה דיברה איתו, הכרנו בצורה רצינית, ואחרי שנה בערך התחתנו".

חזרו לירוחם

היום אבי ואודליה הורים גאים לארבעה ילדים, שמותיהם, כמו שמות ההורים, מתחילים באות אל"ף: אגם־תמר (11.5), אושר (10), אלין (8.5) ואמילי (3). "אנחנו תמיד צוחקים על זה שבגלל שכולם בא' ושם המשפחה מתחיל בס' אז זה א"ס", אומרת אודליה. "ב'אח' כתבו על המזוודה את השם. כתבו לי בראשי תיבות א"ס, אז בכל פעם שהייתי מועמדת להדחה, הייתי אומרת לעצמי שיש לי את הקלף המנצח והכל יסתדר".
אבל הקלף החזק לא תמיד שיחק לבני הזוג. "אחרי החתונה והלידה של אגם היינו בתקופה מאוד מסובכת כלכלית", מספר אבי בגילוי לב. "שכרנו דירה בקריית־גת והמקרר שלנו היה ריק ממש. אפילו כסף לקנות לחם לא היה לנו. הייתי עושה קניות ורושם על אמא שלי כדי שיהיה לנו ממה להתקיים".
בגלל הקשיים הכלכליים החליטו בני הזוג לשוב לירוחם. "חזרנו לכאן ואבא שלי פשוט דאג לנו לכל מה שצריך", מספר אבי. "במחירי השכירות בירוחם כבר עדיף היה לקנות בית. אבא שלי פשוט הגיע איתנו לבנק, לקח משכנתא על חשבונו עד שאנחנו נסתדר ושילם לנו על הבית. אבא הוא מהדור של פעם, זה שאין בו חיבוקים בבית. אבל ידעת שלא משנה מה תעשה - אבא תמיד יהיה שם בשבילך".
5 צפייה בגלריה
אבי סוויסה
אבי סוויסה
אבי סוויסה
(צילום: הרצל יוסף)
אבי מוסיף שבעבר היתה תקופה שהיחסים בינו לבין אביו לא היו במיטבם. "היתה תקופה שמרדתי בו וחזרתי בשאלה. אני חושב שדווקא מהמקום הזה הצלחתי להבין מה אודליה עברה, והחיבור בינינו היה הרבה יותר חזק. מעבר ליופי החיצוני של אודליה, יש בה יופי פנימי שרק מי שמכיר אותה באמת זוכה לראות אותו".

עריכה מגמתית

אל הזוג הפוטוגני נחשפו הצופים לראשונה בתוכנית "בואו לאכול איתי" ששודרה בתחילת השנה בכאן 11. בתוכנית הם נחשפו לכוחה של העריכה בטלוויזיה, וניכר שהם לא מרוצים, בלשון המעטה, מהאופן שבו הוצגו בתוכנית.
"הדביקו לנו פשוט סטיגמה שם של טיפשים", מספר אבי. "היו שלושה ימי צילומים משעות הבוקר ועד לפנות בוקר, ואתה לפעמים מאבד ריכוז. יש שם קטע שהיתה שיחה על הכיבוי ואמרתי 'כשאני שם את המדים אני משתנה ב־360 מעלות'. מיד תיקנתי ל־180 מעלות, אבל בעריכה השאירו את זה 360 מעלות. הוציאו אותנו פרימיטיביים וגזענים".
אודליה, לא חששת להשתתף ב'האח הגדול' אחרי מה שקרה ב"בואו לאכול איתי"?
"אני חושבת שלהפך. דווקא ב'האח הגדול', כשאתה מצולם מסביב לשעון, אי אפשר להמציא במשדרים. הרבה אנשים ראו אותנו בלייב בערוץ 26 (ששידר מבית האח הגדול 24 שעות ביממה - ד.כ) והעובדה שהייתי אמיתית ושמחה הביאה אותי עד לגמר".
אבי: "במהלך כל התקופה שלה בבית, הרבה אנשים שביקרו אותנו בחריפות ב'בואו לאכול איתי' שלחו לי הודעות ואמרו שהם מאוד נהנים לראות את אודליה האמיתית ב'האח הגדול'. הם עכשיו מבינים שהדברים הוצאו מהקשרם בתוכנית".

חלום ישן

לפני כחודשיים וחצי, במחצית חודש פברואר, נכנסה סויסה לבית האח הגדול והגשימה בכך חלום ישן. "חיכינו עד שהילדים יגדלו קצת ואפשרתי לעצמי לנסות ולהגשים את החלום הזה", היא מספרת. "הייתי אמורה להיכנס ב־1 בינואר, בתחילת התוכנית, אבל כיוון ש'בואו לאכול איתי' עדיין שודרה, זה לא התאפשר, אז נכנסתי באמצע העונה".
חששת ממה שיגידו עלייך ואיך הסביבה תקבל את כניסתך לבית האח הגדול?
"ברגע שידעתי שאבי תומך בי שאגשים את החלומות שלי, לא היה אכפת לי מה אחרים יגידו. הרי בכל מה שנעשה תמיד יהיה מישהו שיגיד משהו. אם בעלי תומך בזה אין סיבה שיהיה אכפת לי מאחרים".
50 הימים שאודליה נעדרה מהבית הביאו את בן זוגה לתובנות מעניינות. "אני חושב שבמהלך התקופה הזו למדתי אפילו יותר מה החשיבות של אישה בבית", הוא אומר. "אם זה להספיק לעשות את מטלות הבית, לדאוג לילדים, וכמובן להמשיך לעבוד והכל - זה משהו שגורם לי יותר מהכל להעריך את אודליה. גם כאשתי וגם כאמא. אני כמובן עוזר ועושה הכל, אבל יש דברים שרק טאצ' נשי מצליח בהם, וזה משהו שלמדתי להעריך אצלה".
5 צפייה בגלריה
מבול של הודעות פייסבוק. אודליה ואבי סויסה
מבול של הודעות פייסבוק. אודליה ואבי סויסה
מבול של הודעות פייסבוק. אודליה ואבי סויסה
(צילום: הרצל יוסף)
איך הסתדרת עם הטיפול בילדים?
"לשמחתי איפשרו לי בעבודה לעבוד בתחנת ירוחם בימים הללו, וכך לסיים את המשמרות ולחזור הביתה בזריזות כדי להיות עם הילדים. בגלל הקורונה והזמן של הילדים בבית, אז אמא שלי הייתה מגיעה לכאן, אחיין שלי היה נשאר לישון כאן וגם חברות של אודליה היו באות לעזור".

כבאי וכוכב רשת

אבי הוא לא רק כבאי אלא גם כוכב רשת בזכות עצמו ובעל חשבון 'טיק טוק' פופולרי שזוכה ללא מעט לייקים.
איך אתה משלב בין השניים?
"אני פשוט יודע לעשות הפרדה. כשצריך להיות אבא אני אבא, כשצריך להיות חבר אני חבר, כשצריך להיות כבאי אני כבאי, וכשצריך להצחיק אני גם יודע לעשות את זה. אם תראה אותי בעבודה לא תאמין שזה אותו בן אדם שלפני רגע צחק בתחנת הכיבוי".
אודליה: "לאבי יש חשבון ב'טיק טוק' ששם הוא מעלה כל מיני דברים מצחיקים ויש לו מלא עוקבים. יום אחד ראתי בקבוצת הפייסבוק של 'מאמאצחיק' ששיתפו סרטון מה'טיק טוק' שלו בזמן שהוא במשמרת, ומישהי כתבה 'נראה לכם שאשתו יודעת מה הוא עושה בעבודה?', היו המון תגובות ולייקים. אבי כוכב בזכות עצמו".
אבי: "פעם בא אליי באירוע שריפה בזמן שאני בטירוף עבודה מישהו ואמר לי 'אתה לא אבי מהטיק טוק?'. הוא לא הבין איך אני יודע לעשות את השינוי הזה של 180 מעלות".
איך הילדים מקבלים את זה שאמא מפורסמת?
אבי: "אלין הייתה ממש מחוברת לטלוויזיה, אושר ראה מדי פעם ופחות עניין אותו. אמילי פחות הבינה ואגם ראתה את המשדרים. לאמילי הייתה רגרסיה בתקופה שאודליה הייתה בבית. היא חזרה להשתמש במוצץ, לרצות יותר תשומת לב. יש לי סרטונים שלה שהיא מטיילת ואומרת 'אני אודליה מהאח הגדול' ומחקה אותה. אני מאוד רציתי לראות ערוץ 26 אבל לא היה לי זמן. מדי פעם כשהייתי יוצא למרפסת לעשן סיגריה, אז הייתי רואה. היה לי די קשה להתפנות לזה".

נאמנה לעצמה

נראה שלמרות הפרסום והאהדה, אודליה מצליחה למצוא את האיזון בין עדת המעריצים לבין משפחתה הגרעינית. "אחרי שיצאתי וקיבלתי מבול של הודעות בפייסבוק על התקופה ב'אח הגדול', פשוט לא עמדתי בעומס", היא מספרת. "ניסיתי לענות לכולם, אבל זה באמת קשה. החלטתי שאני לוקחת כל יום 20 אנשים בערך ועונה להם, והשאר ימתינו".
5 צפייה בגלריה
אודליה ואבי סוויסה. 12 שנות נישואים ועדיין מאוהבים
אודליה ואבי סוויסה. 12 שנות נישואים ועדיין מאוהבים
אודליה ואבי סוויסה. 12 שנות נישואים ועדיין מאוהבים
(צילום: הרצל יוסף)
כמו דקל וקנין, גם אודליה מקבלת הרבה בקשות להקליט ברכות לימי הולדת. "אני מוצאת את עצמי מברכת אנשים, נשים וטף לכבוד ימי ההולדת שלהם", היא מספרת. "אני עושה את זה באהבה גדולה ובכיף גדול ואין לי שום בעיה לעשות את זה בחינם. האנשים האלה הריצו אותי, עזרו לי וקידמו אותי, איזה פרצוף יש לי לקחת מהם כסף?"
אודליה מוסיפה שגם על פוסטים היא לא מקבלת תשלום. "קשה לי לא להיות אמיתית", היא מסבירה, "אם קניתי מוצר והוא היה טוב, אז אני אכתוב שהמוצר הזה טוב ואני ממליצה עליו. אני יודעת שיש מפורסמים שלוקחים כסף על פוסטים, אבל אני לא כזאת ולא אהיה כזאת, בטח בימי הקורונה. אם אני יכולה לפרגן לעסק שמנסה להתפרנס, אני אעשה זאת בשמחה ובאהבה".
ב"בואו לאכול איתי" לא פירגנת כל כך.
"בוא נהיה אמיתיים, האוכל של האשכנזים באמת פחות טעים לעומת האוכל המזרחי, וגם האשכנזים אומרים את זה בעצמם. בבית האח ניר (אבישי־כהן) אמר לי שהאוכל שלי יותר טעים מהאוכל של אמא שלו. כשנכנסתי ועשיתי זררת (צהלולים) חגית אמרה לי 'יש בך המון שמחה'. אחרי 'בואו לאכול איתי' גל אוחובסקי כתב עליי שאני עדיין לא מכירה את תעשיית הבידור ועדיין לא יודעת מה מותר ומה אסור להגיד. אבל כזאת אני - אדם שאומר מה שיש בו. אנחנו במדינה שיש בה המון זרמים, עדות ושמחה. יש כאלה שנפגעים מהדברים האלה. מה, לא צוחקים על התימנים? המרוקאים והטוניסאים לא ב'מלחמה' עתיקה? אני דווקא חושבת שיש בזה דבר מאוד יפה. הכל כמובן בגבול הטעם הטוב ובהומור".
דווקא ב'האח הגדול', כשאתה מצולם מסביב לשעון, אי אפשר להמציא במשדרים. הרבה אנשים ראו אותנו בלייב בערוץ 26 (ששידר מבית האח הגדול 24 שעות ביממה - ד.כ) והעובדה שהייתי אמיתית ושמחה הביאה אותי עד לגמר".
אבי: "בתקופה שלה בתוכנית היו מטפטפים לי בהתחלה הודעות על כמה שהיא נחמדה ונעימה, ועם הזמן זה התגבר והתעצם. זה היה מצחיק שגם כבאים מהצפון שלא הכירו אותי באופן ישיר השיגו את המספר שלי ורצו לפרגן. זה עם ישראל האמיתי בעיניי".

אהבה מקיר לקיר

ועד שמשבר הקורונה יחלוף, עסוקים בני הזוג סויסה בעבודה וטיפול בילדים שנמצאים כבר זמן רב בבית וכמובן שגם בהפגנת נוכחות ברשתות החברתיות.
דוגמה לכמות האהבה שמורעפת על אודליה אפשר היה לראות במוצאי השבת האחרונה. בסביבות השעה 23:30 התחילה אודליה שידור לייב בחשבון האינסטגרם שלה, ובתוך כמה רגעים צפו בו יותר מאלף מעריצים שרק חיכו למוצא פיה של שגרירת ירוחם בתעשיית הבידור הישראלית. לשם השוואה, מדובר ביותר מעשירית מכמות התושבים בירוחם. בשידור עלה בכל פעם עוקב אחר כדי לשאול שאלה, ואודליה הקפידה לענות על כל שאלה ושאלה בשיא הרצינות והחביבות.
עם זאת, היבט אחד ב־15 דקות התהילה של אודליה ושאר דיירי הבית התפספס - בגלל משבר הקורונה אין אירועים והשקות ותמונותיהם נעדרות ממדורי הרכילות. אבל אודליה כמו אודליה, אינה רואה בכך הפסד. "יש לא מעט דיירים שאמרו שזה באסה שהתוכנית נגמרה בקורונה, כי עד שנחזור לשגרה כבר לא יזכרו אותם", היא אומרת, "אבל אני דווקא חושבת להפך. אני רואה בזה משהו מבורך והזדמנות לדעת אם באמת אהבו אותך". ואבי מוסיף, "אנשים שולחים לה הודעות שהם רוצים להיפגש איתה. אני רואה מהצד כמה אנשים אוהבים ומעריכים את אשתי וזה ממלא אותי. הזמינו אותנו לחופשות בארצות הברית רק בשביל להכיר".