בעוד שהמוזיאונים והגלריות עדיין סגורות ואיש אינו פוקד את מרכזי האמנות השונים בשל ההגבלות מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, בערד מצאו דרך מקורית להציג בפני הציבור יצירות אמנות מתחומים שונים.
2 צפייה בגלריה
שלום מארצות הבלקון.
שלום מארצות הבלקון.
שלום מארצות הבלקון.
(צילום: מרב מרודי)
תערוכת "מדבר בצל וירוס" של 18 יצירות מתחומי אמנות, כמו ציור, צילום, הדפס, פסיפס ושירה, אשר נוצרו על ידי אמנים מקומיים, תושבי ערד ועל ידי אמנים ששהו בעיר בתקופת ההסתגרות בבית, תעלה על לוחות המודעות ברחבי העיר החל מיום שני הקרוב (18.5) ועד אמצע חודש יוני. מפת היצירות והתערוכה המלאה יעלו במקביל באתר המרכז לאמנות עכשווית בערד.
אורן עמית, מנהל המרכז לאמנות עכשווית בערד ויוזם הפרויקט, סיפר: "המגפה שינתה את כל מה שאנחנו יודעים על עצמנו. היא הביאה לשינויים בהרגלי החיים, לחרדות וחששות של בני האדם זה מזה, ובעיקר להרבה זמן בבית. מעיין היצירה הנובע של יוצרים, גם בערד, לא פסק והמגפה הפכה להזדמנות".
המרכז לאמנות עכשווית בערד, בשיתוף עיריית ערד והספרייה העירונית, החליטו להעניק במה ליצירה של אמנים תושבי העיר ושל כאלה ששהו בה ליצירות שנוצרו בזמן ההסתגרות בבית.
2 צפייה בגלריה
הזמן הצהוב.
הזמן הצהוב.
הזמן הצהוב.
(צילום: האחים מוסלין)
בין האמנים המציגים בתערוכה הבלתי שגרתית הזו ניתן למצוא את מעצבי האופנה "האחים מוסלין", שהגיעו לערד במהלך התקופה האחרונה. הצלמת מרב מרודי, שגדלה בעיר ומתגוררת כיום בברלין, ומציגה בסדרה "שלום מארצות הבלקון" צילומים של אנשים בחלונות בתיהם.
האמנית חלי חסון כהן, תושבת ערד, מציגה יצירות אקופרינט – הדפס המקבל את צבעיו מעלים ומצמחים. ענת רסקין, עיתונאית וצלמת, תושבת ערד, מציגה צילומי טבע לצד כפפות שנזרקו ברישול ומשוררים מקומיים כמו שי מנדלוביץ' ועמוס דגני מציגים את יצירותיהם בהשראת התקופה.
"בימים אלה", מציין אורן עמית, "כשהאנשים רק מתחילים לצאת מהבית, זה הזמן לתת קול לעשייה מקומית מרהיבה וייחודית, הנובעת מהמקום ומהתקופה. אך טבעי הוא לעשות זאת במרחב הציבורי שהתגעגענו אליו כל כך".
פורסם לראשונה: 15:30, 12.05.20