עלילת ההצגה "מפלצות" מתרחשת באנגליה של שנות ה־90. שני בני עשר מבריזים מבית הספר אל מרכז הקניות, חוטפים ילד, כמעט בן שלוש בשם ג'יימס בולגר, ומוציאים אותו אל דרך של עינויים.
כשהוא מת, הם משאירים אותו על מסילת רכבת ועוזבים את המקום. מקהלת תיאטרון והעומדת בראשה עולות על קרשי הבמה כדי לגלות את מה שבלתי נסבל לדעת.
1 צפייה בגלריה
נועה אוחיון בהצגה. צילום: רדי רובינשטיין
נועה אוחיון בהצגה. צילום: רדי רובינשטיין
נועה אוחיון בהצגה. צילום: רדי רובינשטיין
מדובר בהצגה רגישה מאוד שמעלה בית הספר למשחק "גודמן" בבאר שבע, שעוסקת בדילמה של המעורבות שלנו בחיים החברתיים בהם מתרחשים גם מעשי אלימות.
38 עדי ראייה ראו את הפעוט בחברת שני הנערים כשהוא מובל בדרכו האחרונה ולא עשו דבר. זוהי הצגה חשובה לכל אחד מאיתנו. סביבנו קורים מעשי אלימות רבים שאנחנו יכולים להתערב ולמנוע, לא רק כשהם מתרחשים, אלא הרבה לפני כן. היכן שאנשים טובים שותקים, מתרחשים דברים רעים. אם לא נתערב, הם ימשיכו להתרחש.
זו הצגה שמזמינה אותנו להתבונן פנימה: על האדישות שלנו, ההדחקות שלנו, האלימות שבנו, הרוע שבתוכנו, אך גם להכיר מחדש ביכולת שלנו לקחת אחריות, לראות את האחר וגם לפעול למענו, לחמול, לאהוב, ואולי החשוב מכל - ללמד אהבה ואמפתיה את הדורות הבאים.
ההצגה מאת ניקלס רדסטרום בבימויה של נופר ברקול שבה משחקת נועה אוחיון, עולה לראשונה על הבמה בישראל. אין המחשה ויזואלית של האירועים האלימים. לבעלי רגישויות ו/או אפילפסיה - יש בהצגה שימוש משמעותי במסכי טלוויזיה מרצדים ובהבזקים.
ההצגה תעלה בימי חול, בשעה 20:30, ימי שישי, שעה 12:00, מוצאי שבת, שעה 20:30 עד ה-23.1 בבית הספר למשחק "גודמן", בבאר שבע.