להקת המחול קמע מחזירה לבמה בהפקה מחודשת את את יצירת המחול "במדבר דברים" של הכוריאוגרף והמנהל האומנותי תמיר גינץ. לפני 'במדבר דברים' כל יצירותיו של גינץ עסקו במתרחש בחדרי חדרים. ואולם ביצירה זו הוא יצא לראשונה אל החוץ, אל המדבר ונופו הפיזי והאנושי ששימש לו מקור השראה. היצירה מתקיימת במרחב פתוח, ישימון מלא עוצמה, שקט ומסתורין אבל גם פראי וראשוני שבו תקפים חוקים המשוחררים ממוסכמות אורבניות.
'במדבר דברים' היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת. היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה, טקסי פולחן ורגעי אינטימיות.
כשהוצגה לראשונה זכתה היצירה להצלחה גדולה והייתה נקודת מפנה בשפה התנועתית של להקת המחול קמע. זוהי גם היצירה הראשונה שבה גינץ שיתף פעולה עם המוזיקאי אבי בללי.
בכתיבת היצירה הושפע גינץ ממעברו לבבאר-שבע. "המגורים בדרום עוררו בי תחושות חדשות וגירוי ליצירה", אומר גינץ, "החיכוך המתמיד הן בנוף הפיזי ובאוכלוסייה המגוונת הולידו רצון ליצור שפה חדשה לעבודה זו. תמיד אני יוצר מתוך החוויה האישית שלי וממנה פונה אל הכלל וגם הפעם השינוי בחיי עורר את הרצון ליצירה. יש בעבודה הזו כוחניות ותשוקה שמאוד מיוחדים לנו, לאפיון של הטמפרמנט הישראלי בהארד קור שלו" .
ההפקה פותחת את עונת המופעים ה-17 של להקת המחול קמע עם קאסט רקדנים מורחב הכולל רקדנים חדשים מצרפת, הולנד, בריטניה וישראל.
יום ראשון (10.11), שעה 20:30, המשכן לאומנויות הבמה, באר שבע.