להקת המחול קמע תעלה בבכורה את המופע "יופי מטורף" ב 14.3 במשכן באר שבע.
במופע תעלה בבכורה ישראלית יצירה של הכוריאוגרף הגרמני עטור הפרסים, מרקו גקה, "NICHTS". גקה, מהכוריאוגרפים המדוברים ביותר באירופה כיום, מכונה על ידי רבים "נסיך האופל של המחול" בשל המחקר העמוק שלו אל נבכי הנפש. סגנונו הייחודי של גקה פורץ דרך ומביא לבמה טרוף יפהפה היוצר פיוט. היצירה "NICHTS" מבוצעת לצלילי קית ג'ארט וג'ימי הנדריקס - שניים מהמוזיקאים האהובים על גקה. הוא נאמן ביצירה זו לשפת התנועה שפיתח, המאופיינת ב"פרפורים" של חלקי הגוף השונים, כמראה למצבים נפשיים, בדיאלוג עם שכלול תנועתי מעולם הבלט.
2 צפייה בגלריה
צילום: כפיר בולוטין
צילום: כפיר בולוטין
צילום: כפיר בולוטין
בנוסף,הכוריאוגרף איציק גלילי חוזר לעבוד עם להקת המחול קמע ומעלה בערב אחד שתי יצירות בבכורה ישראלית: "PEELED" - עבודה לעשרה רקדנים לצלילי מוזיקת תופים קצבית וסוחפת של הלהקה ההולנדית "Percossa" המדמה הקלדה במכונת כתיבה. השפה התנועתית המהפנטת של גלילי נעה לסירוגין בין רכות לעוצמה. היצירה השנייה של גלילי היא דואט קומי וסקסי, מלא בהומור של אבסורדיות נפלאה: "Cherry Pink and Apple Blossom white" לצלילי מוזיקה קובנית של הזמר פרז פראדו. לדואט זה קבל גלילי השראה מביקוריו הרבים בקובה והרושם החזק שהמקום השאיר עליו.
2 צפייה בגלריה
מתוך עבודות של איציק גלילי. צילום: כפיר בולוטין
מתוך עבודות של איציק גלילי. צילום: כפיר בולוטין
מתוך עבודות של איציק גלילי. צילום: כפיר בולוטין
"החלטתי השנה להעלות ערב בכורה עם כוריאוגרפים אורחים", אומר תמיר גינץ, המנהל האמנותי וכוריאוגרף הבית של להקת המחול קמע, "בחרתי להזמין ללהקה את איציק גלילי בשנית ואני בטוח שזו לא הפעם האחרונה. איציק הוא מהכוריאוגרפים המצליחים באירופה, יוצר כוריאוגרפיה פיזית משוכללת, מוזיקלית וקסומה בזרימתה". עוד מוסיף גינץ, כי "יצירה נוספת שתוצג בבכורה היא של מרקו גקה הגרמני שכיום הוא הדבר הכי "חם" בעולם המחול. כשצפיתי לראשונה בעבודה של מרקו גקה נדהמתי, היופי שהוא יוצר מהפנט ברצף תנועתי מהיר של מחוות ובביטוי כנה ושובה לב של רגשות. זה כבוד גדול להביא אותו לקמע ולהוסיף את עבודתו לרפרטואר הבינלאומי שאני מקדם בלהקה לצד היצירה שלי".
יופי מטורף, להקת המחול קמע. יום חמישי, 14.3, שעה 20:30, משכן לאמנויות הבמה, באר שבע. לכרטיסים: 8557*.