נהנית מאבק כוכבים ירדן שדה (23) מקיבוץ בית קמה שלומדת בבית הספר למוזיקה 'רימון', זכתה לחמם את המופע של נורית גלרון. ישי לוי כל כך אהב את החידוש שביצעה ללהיט "האחת שלי" שהוא הזמין אותה לדואט.
4 צפייה בגלריה
ירדן שדה. צילום: הרצל יוסף
ירדן שדה. צילום: הרצל יוסף
ירדן שדה. צילום: הרצל יוסף
בדרך בה הולכת הקריירה של ירדן שדה מקיבוץ בית קמה, אל תתפלאו אם בעוד זמן לא רב תשמעו את השם שלה באותה נשימה עם מירי מסיקה וקרן פלס. בימים אלה האומנית הצעירה מסיימת שנה שנייה בבית ספר למוזיקה 'רימון' בתל אביב, כאשר במקביל היא לומדת לימודי תואר ראשון בחינוך מוזיקלי. "אני מלמדת באופן פרטי, אך חשוב לי גם לפתוח לעצמי בעתיד אפשרות לעבודה בבתי ספר בתחום המוזיקה".
כשמתבוננים לעומק בדרך הקצרה והיעילה שעברה שדה, אפשר לחשוב שמדובר בזמרת ותיקה בתחום. "כבר מגיל שמונה התחלתי לימודי פיתוח קול. לאחר כחמש שנים התחלתי ללמוד גם לנגן בגיטרה, וכעבור זמן מה הוספתי גם לימודי פסנתר לכל הידע שכבר צברתי".
בצבא שירתה כמפקדת כיתת טירונים, ולאחר שחרורה מצה"ל חזרה לעסוק במוזיקה. "הייתי מופיעה בכל מקום שהזמינו אותי. בין אם מדובר בכניסה לחופה, ריקודי סלואו או טקסים שונים בכל מיני מקומות. לאחר השחרור התחלתי בעצם בפרק המשמעותי ביותר וזה הלימודים ב'רימון'".
כאשר החלה הזמרת הצעירה לצבור תאוצה, פנתה למפיק הבאר שבעי הוותיק איתמר אבוחצירא שיעזור לה בפיתוח מקצועי ובפיתוח ערוץ יוטיוב. "האדם הזה מלא בקסם. הוא כל כך מיוחד, תומך ומכוון אותי בכל מה שאני עושה וזה משהו שחשוב לי שכולם ידעו. יש בבאר שבע אנשים מוכשרים שלא נופלים ברמת הידע והיכולת מאף מפיק בארץ".
ההשראה של שדה נמצאת ממש מתחת לאף שלה. "אני מאוד מעריכה את המורים והמרצים שלי ב'רימון'. אנשים שבוחרים ללכת עם האומנות שלהם עד הסוף ומאמינים בה בכל מחיר. הם מבחינתי מקור ההשראה הטוב ביותר שלי".
עד כה, שדה רשמה שני רגעים מרגשים: לפני כחודש הופיעה במסגרת פסטיבל 'גוד־וייבס' במועצה אזורית בני שמעון כמופע חימום לנורית גלרון. הרגע המשמעותי יותר מבחינת שדה, היה כמה חודשים לפני נורית גלרון.
"עשיתי חידוש לשיר 'האחת שלי' של ישי לוי שהגיע אליו והוא מאוד התלהב, ובהופעה שהיתה לו במבועים, הוא הזמין אותי לבצע איתו את השיר. כשזמר בסדר גודל של ישי לוי, נותן לך את האפשרות לשיר איתו ועם הנגנים שלו, זה לא משהו שאפשר לסרב לו".
משחקת אותה ושרה בקול אורית עזרייב (27) מכירה את הבמה מקרוב כבוגרת בית הספר למשחק 'גודמן'. אל עולם השירה היא התקרבה בעקבות עבודה על דיסק שירי ילדים ואת ההשראה לסינגל הבכורה שלה היא חייבת למארק צוקרברג.
4 צפייה בגלריה
אורית עזרייב. צילום: רפאל מזרחי (גיליון 18.09.18)
אורית עזרייב. צילום: רפאל מזרחי (גיליון 18.09.18)
אורית עזרייב. צילום: רפאל מזרחי (גיליון 18.09.18)
הלהט של אורית עזרייב כאשר היא מדברת על הסינגל הראשון שלה "על מי את חושבת" הוא עצום. הזמרת הבאר שבעית שנמצאת בתחילת דרכה המוזיקלית, מכירה את הבמות לא מעט שנים.
"אני בוגרת בית הספר למשחק 'גודמן' בבאר־שבע ומשחקת בתיאטרון גושן בתל־אביב בהצגה על חייו של יהורם גאון. במקביל, יש לי עסק שמספק שירותי בידור לבתי מלון ומפעיל נישה נוספת של הצגות בנושאי התנ"ך בתחום התיירות בבאר־שבע". לדבריה, תחום המוזיקה הוא די חדש עבורה. "אומנם מגיל קטן ניסיתי לשיר, אך הרגשתי שיש לי בעיה עם חוש הקצב בגלל שהיה לי קשה להבחין מתי להיכנס לשיר. עם הזמן גיליתי שזה קשור לבעיית שמיעה שיש לי מגיל קטן".
בתקופה האחרונה עבדה עזרייב על דיסק שירי ילדים בפרויקט שכרגע הופסק. "היו כל מיני ענייני חוזים שלא נפתרו והפרויקט הזה מושהה כרגע". לדברי הזמרת הצעירה, העבודה על הפרויקט נתנה לה את הדרייב לעבוד על שיר שכתבה.
"כתבתי את הטקסט לפני חמש שנים. פתחתי את הפייסבוק והניסוח שלהם לכתיבת פוסט הוא 'אורית, על מה את חושבת...' וישר עלה לי 'על מה את חושבת' ומשם כבר התגלגל השיר. ביום אחד כתבתי את כולו, אחרי ליטושים ותיקונים".
העבודה על דיסק שירי הילדים גרמה לה להבין שהיא אוהבת לשיר ורוצה לחשוף את כישוריה לעולם. "הדף שכתבתי עליו את השיר נעלם, המחשב שהעתקתי אליו נגנז ובסוף שיחזרתי אותו מהראש. זה רק הוכיח לי שאין ממה לפחד או להרגיש שאתה עושה דברים בכדי לרצות את הסביבה. כנראה שזה מה שהשיר היה צריך לעבור עד שהוא יצא".
גם השאיפות להמשך הדרך הן גדולות. "כתבתי כבר שיר נוסף ואני מאמינה שבעוד זמן מה אוציא אותו גם. אני מקווה שהוא לא ייפול ברמה שלו מהסינגל הראשון שלי".
רוצה לעשות מה שהיא אוהבת הזמרת יובל בדש (24) מבאר שבע זנחה את לימודי ההנדסה לטובת קריירה מוזיקלית, עובדת עם המפיק ניב שטובי שאחראי על הלהיט 'מאמו' ומצהירה שאתם לא תראו אותה בתוכניות ריאליטי.
4 צפייה בגלריה
יובל בדש. צילום: josef (גיליון 18.09.18)
יובל בדש. צילום: josef (גיליון 18.09.18)
יובל בדש. צילום: josef (גיליון 18.09.18)
השנה החדשה במוזיקה צפויה להיות שנת הפריצה של יובל בדש מבאר שבע. בדש, שבמקור נולדה בכפר 'אשל הנשיא', מחזיקה בידה שני סינגלים מצליחים מאוד.
היוצרת והזמרת הצעירה החלה לנגן בגיטרה בגיל 12 וכבר בתקופת התיכון, ביצעה נגינת סולו מסובכת של הלהקות האהובות עליה - "מטאליקה" ו"פינק פלויד". בתחילת הדרך, היתה בדש חלק מהרכב מוזיקלי שנקרא "הדיוות".
"זו היתה המחויבות האישית שלי וקיבלתי עבור ההופעות בלהקה תעודת בגרות חברתית, מכיוון שבמסגרת הלהקה, היינו מופיעות בפני ארגונים שונים כמו עמותת מסל"ן עם שירי מוזיקה משנות ה־60 וה־70".
לפני כשלוש שנים החלה בדש גם לכתוב ולהלחין מוזיקה. "הייתה לי מחברת שכתבתי בה על כל מיני נושאים, אבל טקסטים מוזיקליים של בית ופזמון, ממש לא כתבתי".
לאחר שחרורה מצה"ל חשבה לפנות ללימודי הנדסה, אך הרעיון ירד מהפרק עוד לפני שהחלה במסלול האקדמי. "הרגשתי שאני רוצה לעשות מה שיעשה אותי מאושרת, מה שייתן לי להעביר את המסרים שלי לאנשים אחרים, וזו המוזיקה. אני רוצה להיות אדם מאושר ולעסוק בזה כל החיים".
את השנה האחרונה סגרה בדש כשבאמתחתה שני סינגלים: "ג'רי" ו"להיכנס לשם שוב" עליהם עבדה עם המפיק צחי אלוש. בימים אלה עברה לעבוד עם המפיק ניב שטובי, שהיה חלק מצוות ההפקה של איתי לוי וסטפן לגר עם הלהיט 'מאמו'.
דעתה של בדש בנוגע להשתתפות בתוכניות ריאליטי מוזיקליות נחרצת. "הריאליטי ללא ספק יותר פשוט. אני אישית פחות בנויה ללחץ של הריאליטי. אין לי בעיה להופיע גם מול 500 אנשים, אבל להיחשף בצורה שקיימת בריאליטי, זאת פחות הדרך שלי. אני מוכנה לחשיפה בביטחון עצמי והכי שלמה עם מה שאני עושה, אבל סוג החשיפה בריאליטי לא מתאים לי".
סגנון הכתיבה של בדש מספר על חוויות אישיות שלה, ובעיקר על אהבה עצמית. "חשוב להיות מבקר של עצמך. אם פעם הייתי מאוד חופרת בתוך עצמי, אז היום למדתי למתן ולשחרר", מעידה על עצמה הזמרת הצעירה, "הייתי חושבת 'יובל, את לא מספיק טובה', 'את יכולה יותר טוב', והיום אני במקום הרבה יותר טוב, ברגע שהבנתי שאני יכולה להתמודד עם הביקורת, עם 'כלי הנשק' הזה של האהבה העצמית - היה לי הרבה יותר קל לשחרר ולזרום".
תנו להם רוק'נרול הוא דוקטור לפיזיקה וגיטריסט, היא אומנית וסולנית הלהקה, יחד הם כותבים את הטקסטים והלחנים של "מעבר לכביש שש". תכירו את יעל וטל דוד מבאר שבע שמנהלים זוגיות על הבמה.
4 צפייה בגלריה
חברי להקת "מעבר לכביש שש". צילום: אביטל ברי (גיליון 18.09.18)
חברי להקת "מעבר לכביש שש". צילום: אביטל ברי (גיליון 18.09.18)
חברי להקת "מעבר לכביש שש". צילום: אביטל ברי (גיליון 18.09.18)
הסיפור של להקת הרוק "מעבר לכביש שש" הוא אחד מהסיפורים פורצי הגבולות ושוברי הסטיגמות שנולדו בבאר שבע מאז ומעולם.
"המרחק המנטלי שיש מתל אביב לבאר שבע הוא גדול יותר מאשר המרחק מבאר שבע לתל אביב. את השם של הלהקה נתנה הבת שלי, נטע, והמשמעות שלו היא לראות מה יש 'מעבר' לכביש שש, מעבר לעיר ללא הפסקה", כך מספרת יעל דוד (39) מבאר שבע, סולנית הלהקה ורוקסטארית בנשמתה.
"בן הזוג שלי טל הוא הגיטריסט של הלהקה, ושנינו ביחד כותבים את הטקסטים והלחנים. בגדול, אנחנו הורים גם לשני ילדים וגם ללהקה", אומרת בחיוך דוד.
מסלול החיים שבנו בני הזוג דוד היה בניגוד למקובל. "טל הוא דוקטור לפיזיקה ואני אומנית בנשמה שלי ואחראית על גידול הילדים בבית. אנחנו קודם כל בנינו את הבית שלנו ואז התפנינו להגשים את החלומות".
כאשר דוד מביטה לאחור על הדרך שעברה, היא חשה סיפוק גדול. "כיום, אני רואה את עצמי מגשימה את אותו חלום ילדות שהיה לי והוא להיות זמרת בלהקת רוק".
הקונספט של להקת רוק 'מבוגרת' שמגשימה את החלומות של חברי הלהקה שלה, בקלות היה יכול להתלבש על פורמט ריאליטי. "אני לא חושבת שיש בריאליטי משהו רע בפרסום. היום אני במקום ובשלב בו אני לא חושבת שנכון שיכתיבו לי מה ללבוש, איזה סגנון לנגן ובאיזו דרך כדאי לי ללכת כדי להצליח. אני חושבת שכלהקה, אנחנו מספיק מגובשים והחלטיים בסגנון המוזיקלי שלנו כדי לדעת מה הכי טוב בשבילנו".
כלהקה מגובשת, המשקל בקבלת ההחלטות הוא כמעט שווה לכולם. "אנחנו תמיד מנסים להגיע להסכמה על העשייה שלנו. הנגנים שעובדים איתנו הם לא נגנים 'שכירים' שמקבלים כסף ומנגנים מה שאומרים להם, אלא חשוב לנו לעבוד בשיתוף פעולה, כדי שבסופו של דבר, הדברים יצאו בצורה הכי טובה ונקייה שיכולה להיות".
מיד לאחר ראש השנה ייצא הסינגל השני של הלהקה שנקרא "יתדות", ועד יציאת האלבום באזור חנוכה מתוכננים לצאת לאור שני סינגלים נוספים. "אנחנו מתכננים מופע השקה ייחודי. כרגע עוד יש התלבטות האם לערוך שתי השקות (בבאר שבע ובמרכז) או להסתפק בהשקה אחת. כמו שאמרתי, את ההחלטות אנחנו מקבלים ביחד ובסופו של דבר, מה שהחברים ירצו זה מה שיקרה".