ההתרגשות בתיאטרון באר שבע בעיצומה. לאחר שהתיאטרון היה סגור זה מספר חודשים, ב-1 ביולי 2020 יפתחו דלתות אולמות התיאטרון מחדש עם מיטב ההצגות ובהתאם להנחיות של משרד הבריאות.
ההצגה הראשונה שתעלה על הבמה היא הקומדיה הישראלית של רן דוברת בבימוי רועי שגב "לא משלנו" (1-11.7.20). עמוס תבור, יושב ראש ארגון יוצאי הפלמ"ח, המגיע לביקור בבית אבות כדי לצלם את דיירי המקום לסרט דוקומנטרי על הפלמ"ח. כל דיירי המקום הנרגשים שירתו בפלמ"ח מלבד דייר אחד - קשיש תימני בשם סעדיה צברי, שעלה ארצה לאחר קום המדינה. סעדיה פונה לעמוס בבקשה להצטלם גם כן לסרט כדי לספר בו על אמו, שהלכה לעולמה בדרך מתימן לישראל, אך עמוס מסרב לבקשה בבוז. אלא שעד מהרה מגלה עמוס שהוא צריך סכום כסף נוסף על מנת להשלים את הצילומים. סעדיה מציע לו תשלום בתמורה להופעה בסרט, ועמוס כולל אותו בו ומשקר לדיירי המקום שסעדיה היה בפלמ"ח. מרגע זה, חייו הסולידיים של סעדיה עוברים טלטלה. הוא מקבל הזדמנות להיות מוצג בסרט כגיבור בתמורה לכספו - אם רק יצליח להמשיך לשקר. על הבמה תוכלו לראות את גבי עמרני, מוטי גלעדי, דינה לימון, אבי פניני, שמעון כהן, אורה מאירסון, אורן כהן, נעם ברמט, דני רועי שפירא וטל רוג'צוב. (1-11.7.20).
3 צפייה בגלריה
"לא משלנו" תיאטרון באר שבע
"לא משלנו" תיאטרון באר שבע
"לא משלנו" תיאטרון באר שבע
(צילום: מעיין קאופמן)

3 צפייה בגלריה
"הדירה של רוזה" תיאטרון באר שבע
"הדירה של רוזה" תיאטרון באר שבע
"הדירה של רוזה" תיאטרון באר שבע
(צילום: מעיין קאופמן)
הדרמה המשפחתית "הדירה של רוזה" (11-18.7.20) מאת שחר פנקס ואיה קפלן מספרת את סיפורה של רוזה בת ה-80, אשר חושדת שדברים לא טובים מתרחשים מאחורי גבה. בנה הבכור, גדי, מנסה נואשות לשכנע אותה למכור את הדירה ולעבור לבית אבות. כלתה אורלי מתחמקת שוב ושוב מלהביא לביקור את הנכד יונתן, וסוד גדול אופף את בנה הצעיר רון, סוד שנראה כי כולם מודעים אליו חוץ ממנה. אבל מהו אותו סוד? על הבמה דינה דורון, מולי שולמן, טלי שרון, רון ביטרמן, אדוה עדני, איתי צ'מה ועוד.
3 צפייה בגלריה
"מחוברים לחיים" תיאטרון באר שבע
"מחוברים לחיים" תיאטרון באר שבע
"מחוברים לחיים" תיאטרון באר שבע
(צילום: גבריאל בהרליה)

גם העיבוד הבימתי לסרט שובר הקופות "מחוברים לחיים" (15-16.7.20) יעלה על הבמה במהלך חודש יולי, בכיכובם של שמואל וילוז'ני ושון מונגוזה. זהו סיפורו של המפגש הייחודי, המרגש והמצחיק בין פיליפ, אינטלקטואל עשיר, שמשותק מהצוואר ומטה לבין דְריס, צעיר ממוצא אפריקאי, שהשתחרר לא מזמן מהכלא והופך, כמעט במקרה, למטפל הביתי שלו. על פניו אין פחות מתאים ממנו לעבודה אך עם הזמן המפגש בין שני העולמות השונים והרחוקים מוליד חברוּת משוגעת, משעשעת, אמיצה ובעיקר בלתי צפויה, כזו שמצליחה לשנות את הסתכלותם של השניים על העולם והופכת אותם מחוברים יותר לעצמם, ולחיים. ההצגה נעשתה בשיתוף יוצרי הסרט אוליבייה נקש ואריק טולדנו ובבימוי אלון אופיר.