אנחנו על המפה. עם משתתפי העונה הרביעית של תוכנית הטלוויזיה "בית ספר למוסיקה" המשודרת ב"קשת" נמנות גם שתי נערות מאזור הנגב - הילי משייב (13.5) מבאר־שבע ונעמה אדרי (12.5) מאופקים. בתוכנית ששודרה במוצאי שבת האחרונה השתיים חרכו את הבמה, הפנטו את השופטים וריגשו את הצופים.
הילי משייב שרה בתוכנית את השיר של לארה פביאן, "אדג'יו", שאותו הקדישה לסבתה והרשימה מאוד את השופטים. היא אף זכתה לבצע דואט עם נועה קירל, מורתה בבית הספר.
5 צפייה בגלריה
נעמה והילי
נעמה והילי
נעמה והילי
(צילום: רונן אקרמן)
נעמה אדרי ביצעה את השיר "ים הרחמים" של קובי אפללו והוא אף הצטרף אליה לדואט. בסיום הביצוע השופטת מירי מסיקה הדגישה שאדרי היא "ברבורית ואלגנטית", ואילו השופטת נועה קירל לא נשארה אדישה ואמרה למשה פרץ, המורה של נעמה, כי "עשית לי בעיות".
שירו של קובי אפללו נכתב לפני כ־12 שנים, בסמוך ללידתה של אדרי, ואפללו לא חסך במחמאות על הביצוע שלה. "את מהממת", הוא החמיא לה, ובסופו של הערב היא אף זכתה בציון לשבח על ביצוע השיר.

רגע מרגש

נעמה אדרי, הבכורה מבין ארבעת ילדי משפחתה, סיימה השנה את לימודיה בבית הספר הרב־תחומי באופקים במגמת מצוינות, ובעוד שבועיים תתחיל את לימודיה בכיתה ח' בבית הספר 'אשל הנשיא'.
"ההורים שלי תמיד דחפו אותי למקומות האלה של הופעות", היא מספרת השבוע ל"ידיעות הנגב". "כבר בכיתה ד' הצטרפתי ללהקה הייצוגית של אופקים 'צלילי אופקים', והמנהל המוזיקלי של הלהקה היה זה שרשם אותי לתוכנית הטלוויזיה".
5 צפייה בגלריה
נעמה אדרי. "את הסיפור של החרם אני משאירה מאחור"
נעמה אדרי. "את הסיפור של החרם אני משאירה מאחור"
נעמה אדרי. "את הסיפור של החרם אני משאירה מאחור"
(רונן אקרמן)
היו לך ציפיות כשנרשמת לתוכנית?
"האמת היא שלא היו לי הרבה ציפיות. לא רציתי להתאכזב, ולכן גם לא פיתחתי תקוות שווא".
מתי נודע לך שהתקבלת לתוכנית?
"במועד שהתקיים האודישן היינו צריכים לנסוע כל המשפחה לאילת. הגעתי לאודישן ולאחר מכן נסענו לאילת. אחרי מספר ימים, כשהיינו בבריכה במלון, דודה שלי, שהיתה אשת הקשר עם ההפקה, קיבלה את הבשורה שהתקבלתי לתוכנית, אך התבקשה לשמור זאת בסוד ולא לגלות לאיש על כך. הכוונה היתה שעידו רוזנבלום, מנהל בית הספר, יגיע אלינו הביתה וייבשר לי על כך באופן אישי. כך זה היה".
5 צפייה בגלריה
משפחת אדרי
משפחת אדרי
משפחת אדרי
(צילום פרטי)
איך מקבלים כזו בשורה?
"זה היה רגע מאוד מרגש. הרגשתי שאני מגשימה חלום. אני אוהבת לשיר מאז שאני ילדה קטנה. כשעידו נכנס אלינו הביתה זה נורא הפתיע אותי. אמיתי. זה היה מרגש ברמות".
אם לא די בכך, מספרת אדרי, גם העובדה שהיא שובצה בכיתתו של המורה משה פרץ העלתה עוד יותר את מפלס ההתרגשות. "אנחנו רגילים בבית שלנו להאזין למוזיקה ים־תיכונית, ובעיקר למשה פרץ. השיבוץ שלי בכיתה שלו ממש התאים לי".
איך זה להופיע מול חבר שופטים שמורכב מכוכבים מפורסמים?
"לעמוד מול כאלה כוכבים זה הכי משמח והכי מרגש. כיף אמיתי".

רופאה וזמרת

נעמה אדרי כבשה את לב השופטים והצופים בתוכנית ששודרה לפני כשבועיים כשביצעה עם איתי תורג'מן (9.5) בדואט את "לפני שייגמר" של עידן רייכל. ביצוע השיר והמבטים שהחליפו שני התלמידים הצעירים עשו את שלהם. "אני מתרגשת לראות את הקהל מפרגן", ציינה אדרי בסיום השיר, "ושיש לי פה מישהו שעוזר לי ונמצא לידי".
יש לך מודל לחיקוי?
"המודל שלי היא נסרין קדרי. במסגרת האודישנים ביצעתי את השיר שלה 'אלבי מעאק' והיא משמשת לי מודל שאני רוצה לחקות אותו".
אדרי, שבתחילת התוכנית סיפרה על חרם שחוותה, מציינת ש"בעקבות התוכנית אני מקבלת המון תגובות חמות, הרבה הודעות תמיכה ופרגון. מחמיאים לי על ההופעה שלי. בכלל, יש לנו גם מלבישה ומאפרת שדואגות להופעה שלנו. את הסיפור של החרם אני משאירה מאחור ומסתכלת קדימה".
מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?
"אני לא מסתנוורת מאור הזרקורים. אני עדיין ילדה קטנה ויש לי עוד דרך ארוכה כדי להגשים את החלום שלי להיות זמרת. התוכנית 'בית ספר למוסיקה' היא אבן דרך להגשמת החלום הזה. אני רוצה להצליח בכל תחומי הבמה, כמו גם במשחק ובריקוד. חוץ מזה אני גם רוצה להיות רופאה. אני רוצה לשלב בין רפואה לשירה. שילוב כזה יהיה נפלא. שירה זה הרי סוג של ריפוי וזה גם מרגיע מאוד".

עדיין בחלום

נציגת הנגב השנייה ב"בית ספר למוסיקה", הילי משייב מבאר־שבע, היא הצעירה מבין שלוש בנות משפחתה. היא לומדת בבית הספר מקיף א' בעיר, ובעוד כשבועיים, עם תחילת שנת הלימודים החדשה, היא תעלה לכיתה ט'.
5 צפייה בגלריה
הילי משייב. "החלום שלי מגיל קטן היה להופיע בטלוויזיה"
הילי משייב. "החלום שלי מגיל קטן היה להופיע בטלוויזיה"
הילי משייב. "החלום שלי מגיל קטן היה להופיע בטלוויזיה"
(צילום: רונן אקרמן)
"החלום שלי עוד מגיל קטן היה להופיע בטלוויזיה בכלל, וב'בית ספר למוסיקה', בפרט", היא מספרת השבוע. "תמיד אמרתי לעצמי 'למה אני לא יכולה להופיע בתוכנית הזו?'. לקראת האודישנים של העונה הנוכחית אמא שלי רשמה אותי, וכשהזמינו אותי לאודישנים הרגשתי סוג של הגשמת חלום.
"באותו אודישן נתתי את כל כולי כאשר שרתי שיר של ביונסה. הרגשתי שעשיתי את זה. בכלל, ביונסה היא המודל לחיקוי שלי. כשהייתי בת ארבע ראיתי סרטון שלה והיא כבשה אותי עם השירים שלה וניסיתי לחקות אותה".
התוצאה לא איחרה לבוא. כשבועיים אחרי האודישנים הפתיע אותה ואת בני משפחתה עידו רוזנבלום שבא לביתה בבאר־שבע ובישר לה מול פני האומה שהיא התקבלה ל"בית ספר למוסיקה".
איך מקבלים בשורה כזו?
"כשעידו נכנס אלינו הביתה לא הבנתי מה קורה. הייתי בהלם. הרגשה מדהימה. גם היום, כשנה אחרי צילומי התוכנית, אני מרגישה שאני כאילו עדיין בחלום. זה מלחיץ ברמות. לא ציפיתי לדבר כזה. גם עכשיו אני עדיין מרגישה שאני בחלום. זה 'וואו' אחד גדול".

החברים הכי טובים

למרות גילה הצעיר, הרזומה של משייב כולל הופעה טלוויזיונית לפני כארבע שנים בתוכנית הטלוויזיה "הם גדולים" בהנחיית אלי יצפאן. את הקריירה המוזיקלית שלה היא התחילה עוד לפני כן כשהייתה בת ארבע, ומאז הספיקה לשיר גם בטקסי בית הספר.
כמו אדרי, גם הילי משייב שומרת על קשר עם עמיתיה לתוכנית, שכידוע אין בה מודחים וכל התלמידים נשארים בבית הספר עד לסיום העונה. "התלמידים ב'בית ספר למוסיקה' הם לא מתחרים שלי, הם החברים הכי טובים שלי", מציינת משייב. "אני בקשר טוב עם כולם. אנחנו מנהלים לאורך כל התקופה שיחות טלפון, שיחות וידאו ומנהלים קשר גם דרך הוואטסאפ".
אילו תגובות קיבלת על ההופעה שלך בתוכנית?
"עוצרים אותי מדי פעם ברחוב ומבקשים לעשות איתי סלפי. זה כיף אמיתי. זו חוויה. חלום שהתגשם. אני מרגישה פרגון עצום בעקבות התוכנית".
5 צפייה בגלריה
משפחת משייב
משפחת משייב
משפחת משייב
(צילום פרטי)
את החופש הגדול משייב מעבירה ברובו בבית. "אין הרבה הזדמנויות לצאת בגלל הקורונה, אז נשארים בבית ומעבירים את הזמן בהאזנה למוזיקה", היא אומרת.
מה תרצי לעשות כשתהיי גדולה?
"אני רוצה להיות זמרת בינלאומית. אני יודעת שעוד נכונה לי דרך ארוכה עד שאגיע לזה ושאני צריכה עוד ללמוד ולעבוד קשה. זה מה שאני אוהבת לעשות. אני רוצה לעשות דברים חדשים בתחום השירה, המשחק והריקוד ולא להיתקע בתחום אחד. הסבא רבא שלי היה שחקן קולנוע בקווקז. אז ככל הנראה הגנים האלה עוברים בתורשה".