פסטיבל הסופרים הבינלאומי ה-8 של משכנות שאננים, ירושלים, ייערך השנה לראשונה במתכונת דיגיטלית. הפסטיבל מציג תכנית מגוונת בהשתתפות סופרים, כותבים ויוצרים מהארץ ומכל רחבי העולם, שיעלו לשיחות ולמפגשים מרתקים על המסכים. הפסטיבל, שיתקיים במהלך ארבעה ימים רצופים בתאריכים 13-10 במאי 2020, יזמין את הקהל הרחב להצטרף לאירועי ספרות מקוריים, מפגשים חד פעמיים מרתקים וסדנאות ייחודיות.

2 צפייה בגלריה
אתגר קרת
אתגר קרת
אתגר קרת
(צילום: ינאי יחיאל)
בין האורחים הבינלאומיים שישתתפו בפסטיבל: טום פרוטה (ארה"ב – "הנותרים"), מת'יו ויינר (ארה"ב - "מד מן", הסופרנוס"), ניקול קראוס (ארה"ב -"תולדות האהבה", "יער אפל"), מייקל פולן (ארה"ב -"דילמת השפע"), הסופר והראפר גאל פיי (צרפת/רואנדה - "ארץ קטנה"), לאוני סוואן (גרמניה - "גלנקיל, מותחן כבשים"), מרקו בלצאנו (איטליה -"לא אזוז מכאן"), פרופ' דן אריאלי (ישראל-ארה"ב, "לא רציונלי ולא במקרה").
הם יעלו על המסכים לשיחות עם יוצרים, סופרים, חוקרים ואנשי תקשורת ישראלים, ביניהם: אילנה ברנשטיין זוכת פרס ספיר 2020, אתגר קרת, רון לשם, דרור משעני, נועה ידלין, צרויה שלו, אשכול נבו, בועז לביא, פרופ' אבן פלנברג, רנה ורבין, איילת צברי, הסופר והעיתונאי מתי פרידמן, היסטוריון האמנות והעיתונאי ד"ר ספי הנדלר, השף והעיתונאי הדיי עפאים, העיתונאים איתי אנגל, גילי איזיקוביץ', איילת שני, יובל אביבי ורונית ורד. השיחות יתמקדו בשינויים הטכנולוגיים המשנים את פני החברה והתרבות בעולם שסגר את גבולותיו, בעתיד הספרות, ביחסים המורכבים בינה לבין הטלוויזיה והקולנוע ועוד.

2 צפייה בגלריה
טום פרוטה
טום פרוטה
טום פרוטה
(צילום: בן קינג)
פסטיבל הסופרים מזמין את הקהל לקחת חלק ברצועות תוכן ופעילות דיגיטלית בניהולה של שרי שביט שיכללו סדנאות כתיבה וכיתות אמן עם מיטב הכותבים בישראל ביניהם: אשכול נבו, ענת עינהר, אלי אליהו, אתגר קרת וליאת קפלן, חדר בריחה ספרותי בעקבות ספריו של דויד גרוסמן, רצועת סטוריז ספרותיים מהמרחב הביתי של הסופרים ואירועים נוספים. המשוררת עדי קיסר והמוסיקאית אליוט יפעילו אולפן הקלטות און ליין, בו יקריאו וילוו בסאונד יצירות כתיבה של גולשים ויעלו אנתולוגיית פודקאסט זמינה ברשת. הסופר והמוסיקאי גון בן ארי יקיים מפגש מוסיקלי רוחני עם רותם בר-אור מלהקת האנג׳לסי וחברי מקהלת זולת.
"אני נרגש וגאה להוציא לדרך את פסטיבל הסופרים השמיני של משכנות שאננים, ירושלים", מסר מוטי שוורץ - מנכ"ל משכנות שאננים ומנהל הפסטיבל. "הפסטיבל העביר את המודל שלו לרשת ויתקיים במתכונת מלאה ובאותם תאריכים כפי שתוכנן מראש. אני מקווה כי רבים יצטרפו לחגיגה הספרותית וייהנו מהמהדורה הדיגיטלית של הפסטיבל. אני מודה לצוות המסור שהצליח להעלות לאוויר תכנית מרתקת ומגוונת בזמן קצר כל כך, לכל הסופרים והיוצרים המשתתפים מהארץ ומהעולם על הבעת האמון, ולתורמים שהתגייסו לתמוך גם בזמן של משבר עולמי. גם בזמנים כאלו משכנות שאננים תמשיך לתמוך בעשייה הספרותית, לעורר דיונים ולהשמיע קולות שונים של סופרים מהארץ והעולם".
ללוח האירועים המלאה של הפסטיבל לחצו כאן.