"פנקו את עצמכם במשלוח". זהו הטרנד החדש שיצא לדרך, בעידוד עיריית באר שבע, ונועד לסייע לבעלי העסקים בעיקר בענפי המסעדנות ובתי האוכל שנפגעו קשות בעקבות הצעדים שננקטו נגד התפשטות נגיף הקורונה.
מאז הקריאה אמש (יום א') של העירייה בדף הפייסבוק הרשמי שלה, מאות בעלי עסקים ממגוון תחומים הצטרפו ליוזמה, הם מציעים תפריטי מזון עשירים, משחקי הרכבה לילדים, מוצרי תינוקות לרכישה אונליין, ועוד, והכל באמצעות משלוחים עד בית הלקוח.
1 צפייה בגלריה
(צילום ארכיון: אביגיל קדם )
"בתנאים שנוצרו זו, הדרך הכי אופטימלית להחזיק את העסק מעל פני המים", אומר אבי בסון, מבעלי פיצריה, שמכיר היטב את טכניקת המשלוחים גם בימי שגרה: "כל יוזמה היא מבורכת, זה באמת למזער נזקים בניסיון לשרוד את התקופה הלא פשוטה שכולנו עוברים".
בעלי עסקים שמשתתפים במיזם של העירייה - שלחו תמונות של מוצרים ותפריטים והשאירו מספרי טלפונים והתגובות ממש לא איחרו להגיע מצד לקוחות שמוצאים דרך קלה וזמינה לרכישת מוצרים.
"לצאת מהבית עם כל המגבלות זו לא משימה פשוטה", מספרת אוסנת יעיש, אמא לארבעה ילדים קטנים משכונה ו' החדשה. "משלוחים עד הבית זהו פתרון הכי טוב שאפשר ואם בדרך אנחנו עוזרים לעסקים אז כולנו הרווחנו".
מרבית בעלי עסקים ששוחחנו עימם היו מאוחדים בדעה כי מדובר "ברעיון מצוין" וזה עוד אמצעי מבחינתם להישרדות בתקווה שהמשבר יחלוף במהרה. בין העסקים שנוטלים חלק - תמצאו סניפים של רשתות גדולות, חנויות ובעלי דוכנים.
בעירייה הסבירו: "בימים לא פשוטים אלו, בעיקר עבור המסעדות ובתי האוכל בעיר, חשובה ההירתמות של כולנו לטובת קהילת העסקים בבאר-שבע". מילת המפתח בעירייה היא "סולידריות" וכפי שהם חוזרים ומשננים "ביחד נתגבר על תקופה מאתגרת".