בעיצומה של התפשטות הקורונה הפכה שירי קניגסברג-לוי ממושב גיאה לשיחת היום. לוי, מורה לחינוך מיוחד בבית הספר התיכון אורט אפרידר באשקלון, מוכרת היטב לחברות קבוצת הפייסבוק "מאמאצחיק", לשם היא מעלה בקביעות סרטוני וידאו הומוריסטיים שבהם היא משתפת מחוויותיה כאם. סרטון כזה, שבו היא מתלוננת על הסיטואציות המורכבות שעמן היא מתמודדת כאם לילדים בימי החופש הכפויים של הקורונה, זכה השבוע לאלפי שיתופים ולמאות אלפי צפיות ברשתות החברתיות והפך אותה לכוכבת הרשת הגדולה של הרגע.
1 צפייה בגלריה
שיר קניגסברג לוי
שיר קניגסברג לוי
שיר קניגסברג לוי
(צילום פרטי)
"מבחינתי זו מצווה גדולה וזכות גדולה לשמח אנשים ואני שמחה ומודה על היכולת הזו", היא אומרת בחיוך רחב ומבהירה שלמרות לא מעט הצעות שעלו בנושא, היא לא מתכננת הסבה לסטנדאפ: "אל חשש, אני מאוד אוהבת את היותי מורה ומחנכת ורואה בזה ייעוד ושליחות, לכן אני לא רואה את עצמי הופכת לסטנדאפיסטית, אבל מי יודע מה יהיה בעתיד".
לוי, נשואה ואם לארבעה ילדים בגילאי 15 עד 8, עובדת ב־17 השנים האחרונות כמורה לחינוך מיוחד ומחנכת ולפני כשנה אף זכתה להוקרה על פעילותה החינוכית ונבחרה ל"מורה של המדינה" מטעם "ידיעות אחרונות". בסרטון שהעלה אותה השבוע לכותרות היא מלינה על העומס הגדול שמוטל על ילדיה - וכפועל יוצא גם עליה - בימים אלה של למידה מרחוק: "לגדל ארבעה ילדים בגילאים הללו בכיתות שונות בבתי ספר שונים משדרג מאוד את משבר הקורונה. כל אחד עם משימות משלו עם קבוצות וואטסאפ משלו, מורים משלו וזה באמת מתכון לצחוק עליו ולעשות לא מעט סרטונים על הסיטואציות שהמצב מביא".
עם התלמידים שלה, היא מבהירה, היא מקפידה לשלב בלימוד מרחוק לא מעט הומור, כמו בכל דבר אחר. "מאז ומתמיד הייתי 'המצחיקה'. מבחינתי הומור זו דרך חיים להתגבר על המון דברים. גם כמורה אני משתדלת ללמד בדרך חווייתית, כתלמידה אני זוכרת מורים שכל מטרתם הייתה לסיים את החומר ולסמן וי. אצלי כל שיעור הוא הצגה, התלמידים מגלים עניין וסקרנות וכן מותר לצחוק לצד הרצינות הלימודית".
אז אולי באמת הגיע הזמן לקריירה שנייה.
"החברות הטובות שלי כבר שנים מנסות לשכנע אותי להעלות מופע סטנדאפ, אבל אף פעם לא לקחתי את זה ברצינות. השבוע כבר דיברו איתי על פינות קבועות בכל מני תוכניות - זה נחמד, אבל אני לא שם, לפחות בינתיים לא. כיף לי לשמח אנשים ואני מתרגשת כשבחורה חולת סרטן שולחת לי תמונה שלה צופה בסרטון שלי ואומרת כמה זה מחזק אותה. אם אני מצליחה לשמח אישה במצב הזה אין מצווה יותר גדולה אבל אני לא מחליפה את תפקיד המחנכת בעד שום תפקיד אחר כי זו השליחות האמיתית שלי. הסרטונים הם הדרך שלי לצחוק ולהצחיק".