את ליאת יחזקאל (48) אין מי שלא מכיר באילת וסביבותיה, מיטבתה דרך מושבי פרוורי הערבה, הסיבה פשוטה: מעבר לחביבותה האינסופית, ושנותיה הרבות בעיר הדרומית מעל 20 שנה, ליאת יחזקאל היא מובילת מגשי הפירות וסושי הפירות בעיר הנופש. מה זה סושי פירות אתם שואלים? עוד לפני שניגע בזה, בואו ונספר לכם קצת על ליאת, יותר נכון על העוצמות הנשיות שהאישה הזו הפגינה ומפגינה.
3 צפייה בגלריה
ליאת יחזקאל
ליאת יחזקאל
ליאת יחזקאל
(צילום: יהודה בן יטח)
הילדה הטובה מבת ים, שעוד בשירותה במג"ב הפגינה עצמאות וחוזקות, ידעה עליות ומורדות רבים בחייה ומכולם הצליחה לצאת כשידה על העליונה: "עברתי הרבה בחיים ותמיד ידעתי איך לצאת מכל משבר מחוזקת יותר. לרגל יום האישה הבינלאומי שחל השבוע אני חושבת שאני יכולה לתת כמה עצות לנשים עצמאיות וחזקות", היא אומרת ומפרטת: "להתקדם כל הזמן ולא להישבר, תמיד לנוע, גם אם יש משבר, לא תמיד החיים רצופי הצלחות, יש פעמים שלא, בקריירה, בזוגיות, במשפחה המורחבת, ובמה לא, אבל אישה שהיא עצמאית ובעלת עסק צריכה להבין שמכל נפילה היא רק צומחת. זה מה שאני הצלחתי לעשות בחיי, וזה מה שאני חושבת יכולה כל אישה לעשות".

לשמח אנשים

היום כשהיא מגדלת שלוש בנות לתפארת (אחת מהן חיילת בעובדה) ונמצאת בזוגיות מאושרת, וכבעלת עסק המפרנס משפחות לא מעטות בעיר, כאשר היא משתפת פעולה עם רשתות בתי המלון הגדולים ביותר באילת, ליאת מסתכלת בגאווה רבה על עברה הקרייריסטי ומחייכת בסיפוק: "עבדתי בעבודות רבות, בתחילה די פרוביזוריות, אבל תמיד ידעתי שאני היא זו שצריכה לפרנס את עצמי ולעמוד על הרגליים", משחזרת ליאת. "העבודה המשמעותית שהייתה לי שבגללה רבים מכירים אותי באילת, הייתה בארגון והפקת אירועים וימי הולדת. אלו היו הפקות מושקעות מאוד, ודי בהתחלה צברתי לי שם ותאוצה. היו משפחות שהיו עושות אצלי את היום הולדת כל שנה, גם של שאר ילדיהם. די אהבתי את התחום, אני מודה. אבל לפני חמש שנים הכול השתנה".
מה?
"הכל התחיל במקרה כשבאחד מימי ההולדת ביקשו ממני להביא פירות במקום ממתקים", נזכרת יחזקאל. "לא ממש ידעתי מה לעשות עם זה אבל חברה אמרה לי 'מה הבעיה? בואי נקנה ונעשה'. שבוע לאחר מכן קיבלתי בקשה דומה, אבל החברה לא הייתה בעיר אז קניתי ועשיתי בעצמי והמשכתי בזה. עד אז לא ידעתי מה זה סושי פירות ושאלה מגשי פירות מאוד מושקעים. כשהבן של חברה שלי עלה לתורה, העליתי לפייסבוק את אחד המגשים שלי וראיתי שזה צובר תאוצה. יום אחד באה חברה שלי ולימדה אותי איך עושים סושי פירות, האמת, שבהתחלה זה לא היה משהו, אז זה לא הלך כל כך, אבל אחת כמוני לא תוותר. חקרתי אודות העניין והגעתי לצופיה אביטן מבאר שבע, שהייתה המנטורית שלי, ועד היום אנחנו חברות ממש טובות. היא לימדה אותי בדיוק איך עושים את זה נכון, ועפתי על זה, ולמען האמת כולם התחילו לעוף על זה. פתחתי עסק קטן, ובאמת ראיתי ברכה.
3 צפייה בגלריה
ליאת יחזקאל
ליאת יחזקאל
ליאת יחזקאל
(צילום: יהודה בן יטח)
"ראיתי גם שאני מתקשה מאוד לשלב את שני העסקים מבחינת זמן, אז סגרתי את העסק של ימי ההולדת והחלטתי לעבור לתחום הקולינריה. התפתחתי והעסק גדל אז התחלתי לשווק את עצמי בבתי מלון. כל פעם שהיו מגיעים סלבס לאילת והיו מזמינים את המגשים שלי זה היה משדרג אותי. אני עושה גם שיתופי פעולה עם שפים מרשתות בתי מלון גדולים באילת. רק השנה התארחה באילת תחרות מיס יוניברס ושמחתי לדעת שמלכות היופי מכל העולם בחרו במגשי הפירות וסושי הפירות שלי. בינינו, כשחושבים על זה, המעבר בין ימי ההולדת לסושי פירות, הוא לא מעבר כזה גדול כי בשני התחומים אני משמחת אנשים וברוך השם שאני עובדת במה שאני אוהבת ואני מתפרנסת מזה וזה לא מובן מאליו".
אז מה בתכלס יש במגשי הפירות?
"אני עושה מגשי פירות קטנים וגדולים לאירועים גדולים ולחתונות ויש לי גם קיאקי פירות, ולאחרונה התחלנו לשלב קינוחי פרווה, חלבי וטבעוני. אני גם מביאה לעיר ממיטב התוצרת החקלאית ומאפשרת לכולם להנות ולקנות פירות ברמה גבוהה. כמו כן מעורה בכל מה שקורה בעיר, תורמת גם מזמני וגם בנתינה של תרומת פירות לנזקקים".
ומה בעתיד?
"אני אף פעם לא נחה על זרי הדפנה ותמיד חושבת איך אפשר להמציא את עצמי מחדש. אני די וורקוהוליק, זה טבוע בי וזה לא פשוט לשלב בין חיי המשפחה לחיי הקריירה, אבל אני עושה זאת במיומנות רבה. החלום שלי הוא לפתח את העסק שלי גם מעבר לים ואם זה יתבקש אולי לתקופת זמן מסוימת גם לעבור לגור שם. כי למדתי כבר מקטנותי שאין דבר כזה בלתי אפשרי. כשיש רצון ויש מטרה שאני מסמנת, אני מגיעה אליה".
טלפון: 053-6315887
פייסבוק: ליאתי סושי פירות ומגשי פירות מלאים כל טוב
אינסטגרם: liat_fruits
Liateze@walla.co.il