אם תשאלו אותה היא תספר לכם איך כל המאבקים שניהלה בימי חייה חישלו אותה, ורק על כך אפשר להעריץ את שירה, שעברה לא מעט בחייה. בגיל 14, עוד בימים שלפני שכל צעיר כבר היה כוכב רשת, ניהלה שירה, הצעירה המוכשרת בלוג ויראלי, בנתה אתרים וכתבה בלוג אישי. "תמיד הייתה לי משיכה בלתי מוסברת לעולם הדיגיטלי", מסבירה שירה, "משיכה וגם הבנה ובזה התמקצעתי".
3 צפייה בגלריה
שירה אלימלך שטרן
שירה אלימלך שטרן
שירה אלימלך שטרן
(צילום: לירן יוחאי)
ההתמקצעות הטכנולוגית הזו של שירה בעולם הדיגיטלי המתפתח, הביא אותה לחשוב על הצורך לקרב את התחום לבעלי עסקים העושים את צעדיהם הראשונים, דרך עולם השיווק והפרסום הדיגיטלי. היא ייסדה את "נקודה למחשבה" - חברת פרסום ושיווק דיגיטלי ונתנה פתרונות לבעלי עסקים קטנים כגדולים בכל הקשור להיצע הדיגיטלי, החל מבניית אתר ועד לשיווק ממומן ברשתות החברתיות: "עיקר ההתמקצעות שלנו זה לחשוב מחוץ לקופסה", מבהירה שירה שבנוסף, מרצה במעו"ף ויועצת לעסקים באילת ובערבה התיכונה.
"אנחנו חברה שרואה את העסק מנקודת מבט ייחודית לו, ששואלת תמיד את ה-'למה?' ומציעה תשובה הולמת. הרבה בעלי עסקים לא מצליחים לענות על השאלה למה הם פתחו את העסק הספציפי שלהם, והפרסום שלהם מתבטא בהתאם, מפוזר ולא ממוקד. ביחד אנחנו מגיעים לנקודה, מחפשים את התשובה ובהתאם לכך משווקים את העסק בייחודיות המתאימה לו", היא אומרת. החברה שבניצוחה עושה חיל וכבר מעסיקה חמישה עובדים, מה שמאפשר לשירה להעניק מזמנה כמובילת הקהילה הגאה בעיריית אילת: "עבורי נושא זכויות קהילת הלהט"ב הוא מאוד אקוטי וקרוב לליבי", היא מדגישה.

למען הזכויות

שירה נולדה למשפחה אוהבת ומסורתית באילת. כבר בשנות נעוריה המוקדמות היא הבינה שהיא נמשכת לנשים. בנועם הליכותיה היא ניסתה להסביר לסביבה הקרובה וגם לבני משפחתה שהיא בעצם אותה שירה, רק שהיא אוהבת נשים. אלא שבמשפחתה לא קיבלו את הרעיון יפה. "צריך לזכור את הצייטגייסט, רוח הזמן של אותם ימים, אז מציאות כזו לא הייתה עניין שבשגרה כמו היום", היא מציינת. "אז היו לי קצת חיכוכים, אבל אני לא נתתי לדבר הזה לנתק אותי ממשפחתי. ידעתי לכבד אותם, ועם הזמן, ובוודאי היום, הם למדו לכבד אותי, את העדפותיי ואת המשפחה שבניתי. זה גם המוטו שמנחה אותי בכל הקשור לקהילת הלהט"ב אותה אני מובילה בעיר: כמו שרוצים שיבינו אותנו, כך אנחנו צריכים גם להבין את הזולת".
3 צפייה בגלריה
שירה אלימלך שטרן
שירה אלימלך שטרן
שירה אלימלך שטרן
(צילום: לירן יוחאי)
כרכזת הקהילה הגאה מטעם עיריית אילת, מובילה שירה בגאווה הישגים לא מבוטלים. כשפורטים בפניה את ההישגים עליהם היא חתומה היא מצטנעת ועדיין לא שבעת רצון: "יש עוד הרבה דברים לשפר", היא אומרת, "אנחנו בדרך הנכונה. אותי פחות מעניינים מצעדי גאווה, בין השאר בגלל הנראות של המצעד והמחלוקת סביבו. בשנים הקודמות, כשהיה צורך להראות את הקהילה, להחצין אותה על מנת שיכירו אותה וידברו עליה, היה צורך במצעדי הגאווה - הם העלו את התודעה הציבורית של הקהילה. דרך המצעדים הגענו לקדמת הבמה.
"כיום, הצורך הוא אחר. ברוב הבתים בישראל ובאילת, מבינים שילד או ילדה גאים, הם ילדים לכל דבר. אנחנו מצויים כבר בעידן אחר, בשלב המכריע והאמיתי. ואם כולנו אותו דבר ולמסקנה הזו כבר הגענו, השאלה הנשאלת היא למה אין לנו זכויות. את זה אני מבקשת לשנות, וזה עיקר המאבק עליו אני רוצה להילחם. אנחנו, חברי הקהילה הגאה חלק מהחברה, שווים. אם במצפה התת ימי באילת אני עדיין לא יכולה לרשום את עצמי למנוי משפחתי, כי מבחינתם אני לא מוכרת כבעלת משפחה, וזאת למרות שאני נשואה באושר לבת זוג עם שתי בנות, זה כשל שיש לתקן. לגמרי עדיף לי להשקיע את הכוחות והאנרגיה שלי במקום הזה מאשר בארגון של עוד מסיבה.
"המוסדות הרשמיים יעדיפו מצעדי גאווה, זה לא דורש מהם הרבה וזה מביא צבע ותרבות לעיר, לצערנו הם חושבים שבזה הם סיימו את תרומתם לקהילה ומסתובבים בגאון כליברלים עתירי שוויון זכויות. אז לא, זה לא ככה. יש דברים חשובים שצריך לתקן. לצד מסיבות וכייף הצורך המרכזי הוא לתת מענה למאות המשפחות הגאות שמתגוררות באילת ומענה למשפחות שמתמודדות עם שלב הגילוי של הילדים שהם חלק מהקהילה הלהט"בית. וזה לא תהליך פשוט. יש עדיין דעות קדומות, יש עדיין תפיסות מיושנות, צריך לעשות זאת בחוכמה ומתוך קירוב לבבות, הכלה ותמיכה.
"באילת יש אמנם התקדמות בנושא, אבל אנחנו לא במקום אידיאלי. אני לא רוצה לחיות כקהילה נפרדת באילת, אני רוצה להיות חלק אינטגרלי מכל הקהילות שיש בעיר, בתוך עמי אנוכי יושבת, ואני רוצה להוביל מהלכים הרמוניים, שיאחדו ולא יפלגו את הקהילה מהתושבים. מדובר באיזון עדין, שכל פעם צריך לבחון את הרגישות שלו מחדש. חשובה לי הערבות ההדדית. גם בעסק שלי אני עושה הרבה פרו בונו ומתגייסת עבור מעוטי יכולת ומי שמבקש וצריך".
מה המוטו שלך בחיים?
"מחשבה מייצרת מציאות. אני מאמינה בגישה חיובית. רעיון אליו אני מתחברת במיוחד ומשתדלת לפעול על פיו הוא: כל מה שרוע צריך כדי להתקיים בעולם זה שאנשים טובים יעמדו מנגד".
הטיפ שלך לבעלי עסקים?
"תמצאו את ה-'למה' שלכם. אני אומרת את זה לכולם. אל תפרסמו מודעה כמו שכולם מפרסמים, תמצאו את הייחודיות שלכם, תאמינו בה, תהיו ישירים, וההצלחה תגיע".
ליצירת קשר:
טלפון: 054-5400675
משרד: 08-6775777