סוף העונה כבר כאן: ההצעות האטרקטיביות שמציפות את הרשת מקשות לעמוד בפיתוי וגורמות לא פעם לרכישה אימפולסיבית.
2 צפייה בגלריה
זהירות, מלכודות במבצעי סוף העונה ברשת
זהירות, מלכודות במבצעי סוף העונה ברשת
זהירות, מלכודות במבצעי סוף העונה ברשת
(צילום: shutterstock)
למרות שחלק מהעסקאות באמת משתלמות, יש כמה מוקשים צרכניים שכדאי לזהות ולהימנע מהם, כדי לא להתחרט ולהצטער.
מוצרי חשמל: כמה עולה ההובלה?
"כדאי להפריד בין מוצרי חשמל קטנים (מעבדי מזון, מסחטות מיצים, שואבי אבק, מגהצים) לבין מוצרי חשמל גדולים (תנורים, מקררים, מדיח כלים, כיריים)", אומר אסי ארביב מבעלי קבוצת קלינטון סחר.
"השיקולים לרכישת כל אחת מן הקטגוריות שונים במקצת: ברכישת מוצרי חשמל קטנים חשוב לבדוק אחריות ויצרן, אך ההימור איננו גבוה. כשמדובר במוצרי חשמל גדולים, יש כמה משתנים שעלולים להפוך את המחיר האטרקטיבי כביכול – ללא כדאי בטווח הארוך.
"לעיתים אתרי מכר של מוצרי חשמל מפרסמים מחיר זול למוצר שאיננו קיים במלאי בפועל. מדובר באסטרטגיה שנועדה לסחוט קנייה. לאחר הרכישה מתקשרי נציגי האתר ללקוח ואומרים שהמוצר שהזמין אזל ומציעים במקומו מוצר אחר".
לדברי ארביב, תרגיל רשת אחר הוא ה'כוכביות' בעלויות המשלוח – תוספות שתאלצו לשלם בהתאם לקומת הדירה, מידות המעלית, הובלה במנוף ומשתנים נוספים שמייקרים במאות שקלים את המחיר והופכים את השורה התחתונה לפחות כדאית.
"כשמדובר במוצרי חשמל גדולים, כדאי שלא להסתמך רק על האון ליין אלא להגיע לנקודות המכירה ולוודא שהמגשים במדיח נעים על המסילות בצורה חלקה, דלת התנור נסגרת בשקט, ושניתן לפתוח את הדלתות במקרר בקלות. ודאו גם שהמוצר זמין במלאי, שזמני האספקה ותנאי המשלוח ברורים ושאין כוכביות שיצוצו פתאום".
בישום און ליין: איך קונים בלי להריח?
תחום מכירות הבישום ברשת נהנה מפריחה משמעותית גם בשנה האחרונה. אתרי האון ליין, בשונה מחנויות הפארם, מאפשרות לקהל הישראלי ליהנות גם ממותגים אקזוטיים ומבשמי יוקרה שהיו זמינים עד לפני כמה שנים רק בבתי כלבו אקסקלוסיביים בעולם.
אז איך מוודאים שהמחיר ראוי וגם מצליחים לבדוק את הריח לפני שקונים?
"יש כמה דרכים לוודא שאתם אכן מזמינים בושם שתיהנו ממנו", אומר ליעד רון, מבעלי חברת אסנס פרפיום, יבואנית ומפעילת אתר בשמי יוקרה. "ראשית, חובבי הבישום המתקדמים מכירים היטב את התווים המתאימים להם – ויודעים לרכוש על פיהם. שנית, סקירות של בלוגרים, יוטיוברים והמלצות מקרובים גם הן פקטור משמעותי שמסייע להבין עד כמה הניחוח מדויק בעבורכם".
רון מציע לבדוק היטב את האתר ממנו רוכשים ולוודא את איכות הצילומים – שאינם מפוקסלים והועברו לאתר מיבואן רשמי ולעיין בביקורות על איכות שירות המשלוחים ומוניטין החברה.
"ודאו גם שיש שירות החזרת מוצר", אומר רון. "האתרים הגדולים מציעים שירות וישלחו דוגמית של הבושם עם הרכישה. הלקוח יכול להתנסות בדוגמית לפני פיתחת הבקבוק ולהחליף במידה שהדוגמית איננה מתאימה. זה חשוב בייחוד כשמדובר במוצר יקר".
2 צפייה בגלריה
חשוב לבדוק מהן עלויות המשלוח ולוודא שהן לא הופכות את הקנייה ליקרה ובלתי משתלמת
חשוב לבדוק מהן עלויות המשלוח ולוודא שהן לא הופכות את הקנייה ליקרה ובלתי משתלמת
חשוב לבדוק מהן עלויות המשלוח ולוודא שהן לא הופכות את הקנייה ליקרה ובלתי משתלמת
(צילום: shutterstock)
שעתם של השעונים המזויפים
הארגון האירופאי למניעת זיופים ACG) anti-counterfeiting group), שנאבק בעלייה בזיוף מוצרים ומכירתם, הוציא אזהרה המתריעה מפני גידול במכירת סחורות מזויפות לקראת הסיילים של סוף השנה. לפי נתוני הארגון, 25% מהעסקאות בימי המכירות המרכזיים הן של סחורות מזויפות.
"הדרך הבטוחה ביותר היא לקנות שעון ממי שעובד עם היבואן הרשמי של המותג בישראל", אומר טל רז, מבעלי רשת ג'נטלמן, היוזמת המרכזית של תו המקוריות הישראלי.
"באתרי החברות הבינלאומיות ניתן לראות מיהו יבואן רשמי. כדי לוודא שהשעון מקורי השוו בין האריזה שקיבלתם לזו שפורסמה ברשת, תוך בדיקת הכיתוב. (בזיוף תושמט פעמים רבות אות או שתוחלף באות דומה אחרת).
"גם המחיר הוא סימן אזהרה: אם קניתם שעון בפחות מ-50% ממחיר היבואן – לרוב מדובר בזיוף.
"חשוב שטרם המכירה תדרשו לראות את תו המקוריות. מעבר לעובדה שמדובר במוצר בעל אורך חיים קצר, לשעון מזויף גם עלולה להיות השפעה בריאותית, כיוון שהוא עשוי מחומרי גלם זולים שמובילים לאלרגיות לבעלי רגישות".
עיצוב הבית: ומה עם עלות המשלוח?
בפריטים גדולים כמו ספות, כורסאות, שולחנות אוכל וריהוט גן, עלות המשלוח לעיתים גבוהה: לכן חשוב לבדוק מהן העלויות ולוודא שהן לא הופכות את הקנייה ליקרה ובלתי משתלמת.