הקורונה עדיין כאן, אבל חלק מהנזק שעשתה אפשר כבר לסכם. באופן כללי, העולם העסקי הישן נמחק כמעט לחלוטין. מותגים שינו את חשיבתם ודרך השיווק שלהם. מרכזים מסחריים, קניונים וחנויות הרחוב עומדים בפני קריסה טוטאלית. אם עד כה הקניות באינטרנט היו מנת חלקם של המתקדמים והנועזים שבינינו, הרי שהחודשים האחרונים הפכו אותנו לצרכני בגדים ברשת, צרכני אוכל באפליקציה של "וולט" ועוד ועוד.

1 צפייה בגלריה
באזרס
באזרס
באזרס
(יח"צ)

מה עושים כרגע? איך קופצים על העגלה האינטרנטית הזו לפני שנמצא את עצמנו מחוץ למשחק?
אלעד פרץ הבעלים של חברת "באזרס" מטפל במיתוג, בנראות ובשיווק של עשרות מותגים מובלים בתחומי נדל"ן, רכב, ריהוט, הלבשה ומזון. "באזרס" כבשה לעצמה נתח שוק עצום ושמה נישא בפי רוב מנהלי המותגים בחברות המתקדמות.
פרץ מסביר לנו מה עלינו לעשות באופן מיידי: "כדאי לשים לב לנתונים שמציגות החברות המובילות בתחומי השיווק באינטרנט. כל מי שמוכר ברשת במספרים מכובדים, מקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא ההנפשה, כלומר סרטוני וידאו מצויינים ופחות טקסטים ארוכים. בשוק קיימות כרגע המון טכנולוגיות שיבואו לעזר בתלת מימד, עריכת וידאו ועוד עזרים. זהו זמן אידיאלי להכין מהלך חזק לקראת בוא האביב. צריך לפתח את העסק למחוזות אחרים, למתג אותו בנראות ובמסרים שמתאימים לתקופה ולרכישה ברשת. מי שיתמיד ביצירת תוכן וידאו מקורי, יראה שהחברה שלו צוברת קהל מתעניינים והעסק הופך מהר מאוד לאוטוריטה בעיני מאות אלפים. עסקים שמגיעים אלינו בשלב המחקר והפיתוח, באים עם שם ורעיון ומבינים שהם זקוקים לשפה, נראות, מיתוג ולוגיסטיקה של אתר שרוצה למכור. מכאן נתקדם לתכנון אפליקציה ולקמפיין שיווק וקידום ברשת מבחינה אורגנית ופרסום ממומן ב"פייסבוק" "גוגל" "אינסטגרם" וכו'".
אלעד, האם אפשר להפוך עסק מסורתי לשובב, מתקדם ואינטרנטי?
"בוודאות. והאמת? לא תהיה לעסק המסורתי ברירה אלא להסתגל, עדיף שימהר לעשות כן עם כמה שפחות התנגדויות כדי לחסוך בזבוז משאבים ואכזבות. זה עולם אחר, הקורונה תסגור בתי עסק שיסרבו להשלים איתה. כרגע, יותר עסקים מקומיים ושכונתיים מבינים שלמכור 50-60 אלף בחודש הולך ומסתבך להם. ברשת הם יכולים להרחיב גבולות לשכונות וערים סמוכות ולהכפיל מכירות. אפשר לראות מאות חנויות ועסקים שעברו מהפך בחודשים האחרונים, שיפרו מאוד את הנראות והכל סביב הרצון לייצר מכירה באינטרנט. קח למשל תחום שמרני מאוד – הלימודים על כל סוגיהם. הכל עבר לדיגיטל והמכללות של פעם שינו לגמרי את ההסתכלות ומעבירות את כל התוכן בסטרימינג".
זה מהפך תקופתי, או כך העולם העסקי ינהג מעכשיו?
"אתה באמת חושב שנחזור שוב לאחור? אתה רואה אנשים מצטופפים בחנות? אוכלים מאותם כלים, מתקהלים, מקבלים שירות ומוצרים שאינם ארוזים וסטריליים? אני חושב שהמהפיכה הזו תשאיר אותנו עם מנהגים קבועים. רבים מהישראלים כבר הודיעו שימשיכו ללכת עם מסיכה גם לאחר החיסון, בדומה למה שהיה נהוג כבר לפני עשור ביפן. אנשים ירצו לשמור על ניקיון, ריחוק וסטריליות וכל הטרנד הזה בנוי לאינטרנט".
זה נשמע נכון, אבל יקר...
"המסחר באון ליין ינצח תמיד בגלל שהוא דווקא חוסך עלויות. צריך פחות עובדים, כבר אין שירות לקוחות פיזי ומוקדים שלמים שמקבלים קהל וגם שכר הדירה הופך למיותר. עסקים חוסכים עלויות כשהם מוכרים ברשת, מאפשרים ללקוח לבצע הזמנה בקלות ובנוחות ואיסוף מנקודת חלוקה אחת. ככה זה עומד לעבוד במרבית העסקים בעשור הקרוב. אני מציע לכל לקוח לבדוק את הנראות שלו באון ליין, את הנראות והחיות שהוא משדר. חובה עלינו להיות שם. העלויות אינן מטורפות, אפשר להקים אתר וחנות מכירה בעשרות אלפי שקלים. אל תשכח שכולנו משתמשים בטכנולוגיה שקיימת וזה לא כמו בעבר שכל עסק היה צריך לבנות לעצמו מערך טכנולוגי עצמאי. עסק מקומי יהפוך לארצי ולבינלאומי בהשקעה סבירה תוך חודש. בעיניי הזמן הכי טוב להשתנות ולעשות התאמות זה תמיד עכשיו".