רשת סופר-פארם מעדכנת היום (ראשון, 19.4.20) כי הקימה מערך משולב לאספקת תרופות לאוכלוסייה בסיכון וקשישים מעל גיל 65, על בסיס מתנדבים. צוות מיוחד של הרשת, פועל למציאת פתרונות מיוחדים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת וקבוצות סיכון שונות להימנע מהגעה לסניפים. לצורך כך ובשיתוף עם מעל ל-20 רשויות מקומיות, הוקמו מערכי מתנדבים הלוקחים חלק בפעילות החשובה ומספקים את התרופות עד ביתם של קשישים ושל אוכלוסיות נוספות בסיכון.
2 צפייה בגלריה
סופר פארם
סופר פארם
סופר פארם
(יח"צ)

2 צפייה בגלריה
סופר פארם תספק תרופות עד הבית
סופר פארם תספק תרופות עד הבית
סופר פארם תספק תרופות עד הבית
(צילום: אושרה גרוס)
הרשויות המקומיות שנרתמו למהלך הן הרצליה, נתניה, כפר סבא, תל-אביב, בת ים, חולון, פתח תקוה, רמת גן, רמלה, ראשון לציון, ירושלים, אשדוד, יבנה, קרית גת, רחובות, אילת, אשקלון ובאר שבע. על מנת לקבל את השירות באופן הזה, יש להתקשר למוקד טלפוני ייעודי שהוקם במספר *9925 המנתב את הפניות לחנויות הנמצאות באותן רשויות.
בנוסף, ועל מנת לתת מענה שיקל על אוכלוסייה זו בשאר הארץ, הרשת חברה לארגוני מתנדבים שונים וביניהם ארגון "ידידים בדרכים" הפועל 24 שעות ביממה למעט שבתות וחגים, בפריסה ארצית, ארגון "מחוברים לחיים" שצמח מהשטח, ארגון "יחידה פלוס, שלדג" שמתנדביו יוצאי יחידות מובחרות וכן למוקד 106, מוקד של הרשויות המקומיות המחזיקות מערכי מתנדבים בשגרה כמו גם בחירום. גם במגזר הערבי הביעו רצון לסייע במשימה ומתנדבים מהארגונים "מרכז מוסאוא" ו"הוועד הערבי לחירום" יסייעו לרשת במשלוחי התרופות לבתים ב-5 יישובים במגזר.
במסגרת השירות החדש, מבוטחי קופות החולים כללית ומאוחדת, יכולים ליצור קשר ישירות עם הסניף הקרוב לביתם, והתרופה תונפק ללא צורך בכרטיס מגנטי של הקופה. מאז החל המשבר, אלפי מרשמים נשלחים ללקוחות מדי שבוע, כשבשבוע האחרון, ומערך המתנדבים טיפל במאות מרשמים נוספים שהועברו ישירות לביתם של אוכלוסיות בסיכון וביניהם קשישים מעל גיל 65.
ניצן לביא, מנכ"ל סופר-פארם: מציאת פתרון לאוכלוסייה המבוגרת עמד בראש סדר העדיפויות של סופר-פארם, בהיותנו בית מרקחת שמשרת רבים, מתחילת המשבר. השקנו את שירות משלוחי התרופות חינם לבני 65 ולמעלה במהירות, וברגע שהבנו שעדיין יש לקוחות שמתקשים בתפעול טכנולוגי של הנושא, הקמנו צוות מיוחד, שכל תפקידו למצוא פתרונות יצירתיים לאוכלוסייה זו ולחסוך ממנה את הצורך להגיע פיזית לסניפי סופר-פארם. מרגש לראות את ההתגייסות של רשויות מקומיות ומערכי מתנדבים לקחת חלק בפעילות חשובה זו ולהביא תרופות לקשישים ואני חייב לציין בגאווה, שגם עובדים רבים של סופר-פארם עושים בימים אלו בהתנדבות שליחויות לבתי קשישים."