עד לא ממש מזמן, התואר "גרוש" או "גרושה" היה כמעט כתם מבחינת אנשים לא מעטים. אני זוכרת שכשהייתי ילדה, הייתה לי חברה לכיתה שהוריה התגרשו.
היא ממש התביישה בזה והסתירה את העובדה הזו מכולם. היא הייתה התלמידה היחידה בכיתה עם הורים גרושים, והרגישה שונה מכולם.
רק לפני כמה עשורים בודדים, המון זוגות נשארו תקועים במערכת יחסים אומללה, מתוך חשש שלא תידבק בהם התווית של "הגרושים". אותם אנשים העדיפו לחיות בסבל עם בן או בת הזוג שהם לא יכולים לסבול, העיקר לא לפרק את החבילה. המחשבה שלהם הייתה, "מי יסכים לקבל אותי כשאני גרוש או גרושה?".
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
לשמחתי, הגישה הזו כמעט ולא קיימת היום, למרות שנתקלים בה מדי פעם. שיעורי הגירושין ההולכים ועולים הפכו את החבילה המפורקת למצב משפחתי נורמטיבי לחלוטין.
השאלה היא איך זה משפיע על הסיכוי למצוא אהבה חדשה ולפתוח בפרק ב'? אז כמובן, כמו בכל דבר- זה תלוי את מי שואלים, באיזה גיל, באיזה מקום, והכל גם תלוי בשאלה אם יש או אין ילדים. זה משנה את כל התמונה.
הגיע אליי בחור בן 41, רב סרן בצבא, גבוה, נאה, ממש מציאה. הוא התעקש באופן חד משמעי שהוא לא רוצה לשמוע על גרושה. רק רווקות. ואכן הכרתי לו כמה וכמה רווקות, כולן בחורות איכותיות, אבל משהו שם לא עבד. פשוט לא הייתה כימיה.
מהניתוח הגרפולוגי שלו ומההיכרות שלי איתו, ראיתי שהוא מתאים בול למישהי אצלי במאגר, בחורה יפהפיה, צעירה בת 30, אבל מה, גרושה עם שלוש ילדות קטנות. למרות שהוא אמר לי שהוא לא מוכן להכיר גרושה עם ילדים, ביקשתי ממנו שייתן לה צ'אנס.
הסברתי לו שגם האינטואיציה שלי, גם הניסיון וגם הניתוח הגרפולוגי - כל אלה מצביעים לכיוון שלה. אחרי לא מעט שכנועים, הוא הסכים לפגוש אותה. היא מצדה גם הייתה זקוקה לשכנועים כי לא האמינה שהוא יקבל אותה באמת. היא חששה שמדובר בבזבוז זמן.
"מי ייקח אותי עם שלוש ילדות קטנות? וגם אם כן, הוא לא מבין מה זה להיות אבא ולא יודע להעמיד ילדים במקום הראשון בסדר העדיפויות", היא אמרה לי. בסופו של דבר הם נפגשו וזה נגמר בחתונה, למרות שהסביבה שלו לא קיבלה את זה יפה בהתחלה.
כשהגעתי לחתונה שלהם אני חייבת להודות שחששתי קצת. פחדתי שההורים והחברים שלו יסתכלו עליי במבט של "הנה האשה שבגללה הוא נפל עם גרושה פלוס שלוש. חבל, הוא היה יכול להשיג כל אחת".
להפתעתי, אביו מיד זיהה אותי, לקח אותי בידו, עבר איתי משולחן לשולחן והציג אותי כמי שדאגה לבן שלו לזוגיות נפלאה, וכבונוס סידרה לו שלוש נכדות מקסימות.
מיותר לציין שקרנתי מאושר באותו הרגע.
הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית עם ניסיון של למעלה מ-25 שנה - לחילונים, מסורתיים ודתיים, ומחברת הספרים "סטטוס: בזוגיות" ו"שניים סוכר".
לאתר של הראלה לחצו כאן. לגלישה בסמארטפון