נתחיל במזמור - כיאות לנר האחרון של חנוכה שהדלקנו אתמול (יום ג'). והמזמור הוא שיר הלל -
"שיר הלל לריק. שיר הלל לריק בתוכנו הוא בדיוק כמו שיר הלל למלא בתוכנו.
"אין אנו מזמרים עבור מישהו או משהו אנו מזמרים כי רוצים אנו לזמר גם אם אין אף אחד שומע.
"אותה הדבר בבואנו לעשות את מה שאנו מרגישים איתו שלמים. כל דבר שאנו עושים אותו בלב שלם הוא קדוש מבחינתנו. אם אין לכם אפילו דבר אחד כזה - מיצאו לכם. רק אחד.
"אם יש לכם הרבה דברים כאלו - בידקו את עצמכם, האם זה אכן כך? האם אותו המעשה אותו אתם אומרים בלב שלם כי עונה על הדברים הבאים:
האם הוא נעשה ללא מורא או פחד?
האם הוא מגיע בטבעיות, בצורה קלה ופשוטה עבורכם?
האם הוא גורם לכם שלווה, שמחה, או תחושת הודייה?
האם אין אתם חושבים פעמיים לפני באים אתם לעשותו?
"אם כך, אשריכם - אתם חווים קדושה. זוהי לא אהבה לאותו מעשה או לאותה חוויה, זוהי חוויית הקדושה: קדושה המתעלת את עצמה לתוך חוויית החיים שלכם. שמצאה לעצמה פתח לפרוץ ממנו, ואתם, בנקל, יכולים לאפשר לה להיות כן כאשר אתם עושים, הווים, את אותו הדבר אשר נראה לכם הכי נהדר בעולם.
1 צפייה בגלריה
צילום: pexels
צילום: pexels
צילום: pexels
"זה יכול ללבוש הרבה צורות. זה יכול להיות עזרה לחסר בית ברחוב או לחתול משוטט. זה יכול להיות עזרה בשיעורי הבית וזה יכול להיות ריצת לילה רק אתם החשיכה וצינת הלילה. זה יכול להיות מתן שירות במסגרת עבודתכם וכך הלאה וכך הלאה".
ואם אין, אפילו אחד?
"אם אין אפילו אחד - דעו לכם דבר אחד: הקדושה מחפשת את דרכה החוצה, היא מחפשת את הפתח אשר אתם תאפשרו לה. לכל אחד יש את הפתח. אל תיזהרו, אל תשמרו נפשותיכם מלעשות. אתם יכולים לקושש קוצים בגינה הציבורית, אתם יכולים להכין סעודת מלכים, אתם יכולים לטאטא את מדרגות הבניין בו אתם גרים.
"כל דבר קטן כגדול אשר מביא לכם סיפוק - שאתם הם אלו אשר נותנים לו ערך בעשייתו. ויותר מכל, אל תביטו לצדדים. אל תסתכלו על האחרים. להם, חייהם ולכם - חייכם. אין פחות ואין יותר.
"אני אומר זאת כי אלו אשר טוענים 'אין לי קדושה בחיי' הם האנשים אשר שמים שימת לב יתרה לסביבתם ולשיפוט שיש לה העין הצרה והכתף הקרה אשר אנו פוגשים.
"זהו הזמן, הזמן הוא עכשיו להחליט החלטה. ההחלטה היא להיות אתם, גם אם אתם לא בטוחים מי אתם, צאו וחפשו.
"הושיטו ידיים לצדדים לקלוט עוד כמוכם, אם אין אף אחד שיקלוט את ידיכם וידיכם תישארנה מיותמות דעו נא כי התנוחה הזו בה נשארתם, פתוחים לצדדים, אולי לא קולטת בן אנוש מוכן כמוכם, אך הן כמו בתנוחת התפילה שבה מוכנה היא לקלוט את קדושת הבורא מלמעלה.
"לכן, תמיד תמיד שאפו ליותר. אחדות אחד עם השני. אחדות עם הבריאה. אחדות עם חוויית הקדושה שבתוככם - וזו תגיע.
"איך אני בטוח?
"פשוט, כיוון שאותה הכוונה, או התפילה אותה אתם תעשו בלב שלם, היא היא - הלוא היא מלכתחילה כוונת הקדושה.
אהובים הייתם, אהובים תהיו.
מקודש
מקודש
מקודש
אמן".
חברים, לפני שאני חותמת את פרקי הקדושה, אינני יכולה שלא לשתף אתכם במה שאני עצמי חוויתי בשבועות הללו. כפי שדובר כאן, הקדשתי רגעים ואת ימי החג להכריז בלב שלם על האחדות אותה אשר אני מבקשת לייצר ביני לאחרים וביני לבין עצמי, ופעלתי מתוך עשייה מתישה אך מספקת. לבסוף קרמה היא עור וגידים והנה שוב עליתי לאוויר - הפעם בדמות אתר אינטרנטי המציג את פועלי ואת דבריי לאורך השנים, דברים ששימשו אנשים רבים בדרך ואולי כעת גם אתכם. וזוהי האחדות שאותה אני מבקשת להביא לכאן דרך הקדושה.
אני מושיטה את ידי לצדדים לקלוט את ידיכם - ומגישה לכם את עצמי, מוכנה לקלוט את קדושתכם וגם את קדושת הבורא בפתח 2018 הבאה עלינו בברכה ובמהרה.
אהובים הייתם, אהובים תהיו. אמן.
יפעת סנטו היא מתקשרת ומנטור רוחני.
מוזמנים להגיב, לשלוח שאלות ולהתייעץ –054-3339791 , באתר, במייל או בפייסבוק