כולנו עוברים בשבועות האחרונים תקופה שכמוה לא ידענו. חוסר הודאות הפך לדייר של קבע בחיינו. השגרה גורשה על ידי וירוס זעיר בעל השלכות עצומות והנורא מכל קרה לעולם המשכיל והנאור: הוא נאלץ להשתתף בשיעור קשה והזוי, וכולם תוהים מתי לעזאזל יישמע הצלצול המבשר על סיומו.
1 צפייה בגלריה
סגר פסח במקום חופשה
סגר פסח במקום חופשה
סגר פסח במקום חופשה
(צילום: shutterstock)
החופשה הכפויה שנחתה על כל בתי ישראל התחברה לחופשת הפסח ולימי החול המועד. חופשת הפסח היא אחת מאלו שהמשפחה הישראלית הכי אוהבת. אני תמיד אומר שאם אתה רוצה להכיר משפחה באופן הטוב ביותר, הצטרף אליה למספר ימים בחופשת הפסח.
ואפשר גם להבין מדוע. מדובר בימים שנמצאים על קו ה'אמצע' מהמון בחינות. אורכה המפנק, מזג האוויר האביבי הנעים שבחוץ וכמובן: ההתגמשות בהמון מקומות עבודה מאפשרת להורים ליהנות מחופש אמיתי. ואם תחברו את כל המשתנים הללו יחד, קיבלתם חג מושלם.
אבל השנה הכל השתנה. לגמרי. הבית הישראלי נכלא בצילה של מגיפה ונדרש להעביר את ימי הפסח, כמו את התקופה האחרונה, בבית. מקסימום 100 מטר מהבית. החלומות התאדו. כרטיסי הטיסה בוטלו. המזוודות הוחזרו לארון.
נשאלת השאלה: האם ניתן בכלל להוציא מהלימון הסחוט, המבהיל והמלחיץ הזה טיפות של לימונדה? האם אפשר בכלל לתת קמצוץ של טעם לחופשה הביתית הזו?
התשובה היא ללא ספק לא חדה ולא חד משמעית אלא מותאמת רוח ונשמה.
אם תחליטו שאתם, ההורים, לא מתכוונים להיכנע לרגשות השליליים והמקבעים שרוח התקופה דואגת לפזר לכל עבר, גם אתם תצליחו ליזום, לאלתר, להציל ולחולל טוב גם בביתכם. רק אם תעשו זאת, תוכלו להפוך את חופשת הפסח למשהו דומה (ואולי אפילו טוב יותר) מחופשות העבר. זכרו ש"דומה מושך דומה" ועולם פנימי מקרין ישירות לעולם החיצוני.
הגיע הזמן להוסיף מסכה נוספת לזו החיצונית שכבר קיימת והפכה לפריט חובה. הגיע הזמן להוסיף גם מסכה פנימית שתפקידה "לסנן" מחשבות מקבעות, מורידות ושליליות.
הטוב שנקיטת צעד זה תעשה לכם ולילדים שלכם הוא עצום!
אל תנסו "לנצח" את המצב ולגבור על רוח התקופה. במקום זה נסו להתנהל בתוכה תוך התאמה אישית למצב החדש.
הרשו לעצמכם לנוח במקצת מהמטרות החינוכיות שהצבתם לפני בואה המפתיע של התקופה הנוכחית. הניחו ל"כובע החברות" לשהות על ראשכם יותר מ"כובע ההורות" בזמן הזה. פעולות אלו ישחררו אתכם מתחושות האשמה והכישלון שהורים כה רבים מרגישים באופן אשלייתי בגלל המצב.
כך תוכלו להשיג את הערך מציל החיים של התקופה הנוכחית: ערך הגמישות.
ערך זה יקבע איך ייראה הבית שלכם עד לסיומה של התקופה. זהו הערך שמבדיל בין בית "חי בכל מצב" לבית שפחות. בין בית עצוב לבית מעצב.
האם חופשת הפסח שלכם יכולה להיזכר כחופשה הטובה ביותר שחוויתם עם הילדים שלכם אי פעם? תלוי בכם.
אדם לא נולד מנצח או מפסיד, אדם נולד עם בחירה.
לחינוך עם חיוך המשיכו לעקוב, ממרחק של שני מטרים כמובן: אליסף שוקרון, קואצ'ר ילדים ובני נוער ומנחה הורים. פרטים בפייסבוק: אליסף - אימון להצלחה לילדים בכל הצבעים.