בימים אלה נערכים בסורוקה לגל הבא ופועלים להכשרת מתחמים נוספים לאשפוז חולי קורונה, שיוכלו לתת מענה לעוד עשרות חולים, ביניהם למונשמים רבים. בבית החולים פועלת כבר יחידה מיוחדת הערוכה לטיפול ב- 54 חולי קורונה.
2 צפייה בגלריה
המתחם החדש לחולי קורונה בסורוקה
המתחם החדש לחולי קורונה בסורוקה
המתחם החדש לחולי קורונה בסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)
לצורך כך הוקמו שלושה אוהלים ברחבה החיצונית של המלר"ד (המחלקה לרפואה דחופה), כדי לאפשר מענה מיטבי להיקף פניות גובר, וכדי להפריד בין המיונים השונים, ככל שניתן. מבית החולים נמסר כי מנהל מחלקה בסורוקה, יוצא יחידה מובחרת, רתם את חבריו ליחידה שהגיעו לסורוקה ובנו את האוהלים.
לצד כל אלה, נערכו בסורוקה להבטיח את כשירות הצוותים במרכז הרפואי, תוך שימוש בשיטות עבודה שונות כדי לצמצם מגעים בין צוותים. כך למשל צוות המעבדה לווירולוגיה, המבצע מאות בדיקות ביום לאבחון הנגיף, פוצל לשני צוותים נפרדים העובדים בשני אתרים שונים; ברבות מיחידות בית החולים הצוותים פוצלו לקבוצות שלא נפגשות האחת עם השנייה כדי להבטיח שרידות של יחידות קריטיות להמשך תפעול בית החולים; חלק מהשירותים האמבולטוריים ניתנים באמצעים של רפואה מרחוק; גובשו תהליכי עבודה משותפים עם הקהילה.
כמו כן הוקם מערך הכשרה לצוותים על אופן המיגון הנדרש כדי להבטיח את בטיחותם ועל אופן הטיפול בחולה המורכב והמונשם תחת מיגון מורכב שכזה. מכשירים גם אנשי צוות ומתנדבים שנרתמו למשימה, על מנת שיוכלו לסייע כעוזרי הנשמה.
2 צפייה בגלריה
צוותים מתמגנים לפני טיפול
צוותים מתמגנים לפני טיפול
צוותים מתמגנים לפני טיפול
(צילום: דוברות סורוקה)
ד"ר שלומי קודש, מנהל המרכז הרפואי סורוקה, מקבוצת כללית: "כבית חולים יחיד באזור, מוטלת עלינו אחריות ומחויבות לתת מענה לכל תושבי הנגב. בית החולים פועל ללא לאות למלחמה בנגיף ואנו נערכים לתרחישים שונים, כולל מענה לתחלואה גוברת. אנו פועלים להגדלת יכולת האשפוז לחולי קורונה, ככל שהיקפי התחלואה יעלו. המלחמה שלנו בנגיף הקורונה מתמשכת ומשתדרגת  מעת לעת. אלה ימים מאתגרים לכל הציבור בישראל, וודאי לעובדים במערכת הבריאות, והנחיות משרד הבריאות נועדו להגן על כולנו. העובדים המקצועיים והמסורים של סורוקה עובדים ללא לאות במישורים רבים ואני מאמין בעובדי בית החולים ומודה להם על מסירותם ופועלם במלחמה בנגיף".