אחות, העובדת בכפר השיקומי לטיפול באנשים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות "עלה נגב – נחלת ערן" שבמועצה האזורית מרחבים סמוך לאופקים, אומתה בלילה שעבר כחולה בקורונה. בעקבות זאת, הוכנסו 42 מדיירי הכפר ועשרות אנשי צוות במקום לבידוד והדיירים עברו הבוקר בדיקות על ידי אנשי מד"א שהגיעו למקום.
1 צפייה בגלריה
פינוי דיירי עלה נגב-נחלת ערן
פינוי דיירי עלה נגב-נחלת ערן
פינוי דיירי עלה נגב-נחלת ערן
(צילום: אבי וורצמן)
חיילי פיקוד העורף בפיקודו של אל"מ יוסי כהן הגיעו הבוקר לבצע חיטוי ולהגיש סיוע לצוות המקצועי והרפואי של הכפר. יודגש, כי האחות עבדה במערך הדיור בכפר בלבד ולא נכחה בבית החולים השיקומי ובמחלקת סיעודי מורכב.
מהנהלת הכפר נמסר, כי "ההנהלה פועלת בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והרווחה על מנת לדאוג לחייהם ולשלומם של דיירי הכפר והצוות".
יו"ר הכפר השיקומי "עלה נגב-נחלת ערן", אלוף (מיל.) דורון אלמוג, ציין, כי "חיוני שפיקוד העורף יגיע לכל המוסדות הסיעודיים ולבתי האבות בישראל. זה חיזוק משמעותי בחיטוי ותוספת ביטחון לכל עובד במקומות האלה, שרואה חייל לידו. אנחנו חייבים בבדיקות לכל העובדים ולכל הדיירים אחת לחמישה ימים".
אלוף (מיל.) אלמוג גם ציין, כי עמותת "עלה" לוקחת על עצמה הקמת בית חולים לחולי קורונה במסגרת המוסדות הסיעודיים של העמותה בתוך שבוע ימים בשיתוף משרד הרווחה ובסיוע משרד הבריאות. ביחד ננצח".
בשיחה עם מיינט באר-שבע אמר מנכ"ל הכפר השיקומי "עלה נגב-נחלת ערן", אבי וורצמן, כי "עברנו יום מורכב. 42 דיירים שיקומיים ועוד עשרות אנשי צוות נכנסו לבידוד. זה מאד מקשה על יכולתנו להעמיד צוות לטיפול בדיירים שלנו. אנחנו במגעים עם משרד הבריאות לביצוע בדיקות לכל דיירי הכפר ולכל צוות העובדים בכפר".