2 צפייה בגלריה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
רשת של תמיכה
(צילום פרטי)
רגעים של התרוממות רוח ויציאה מהשגרה המעיקה, היו לדיירי בית אבות 'בית יונה' בבאר שבע, כשנגני הסינפונייטה נענו להזמנת mynet באר שבע והגיעו לנגן יצירות של מוזיקה קלאסית ישראלית. הקהל, מצידו, הגיב במחיאות כפיים נלהבות.
"היה מקסים ומאוד מרגש" סיפרה איה שניר, מנהלת הבית, "זאת מחווה מאוד יפה שעשתה שמח בלב לכולם".
2 צפייה בגלריה
מוזיקה קלאסית בבית יונה
מוזיקה קלאסית בבית יונה
מוזיקה קלאסית בבית יונה
(צילום: הרצל יוסף)
נגניות הסינפונייטה הישראלית באר-שבע, סוניה (סופיה) פלקוביץ', מובילת סקציית צ'לו ואינה פיודורב, נגנית כינור, נרתמו ברצון למשימה והיו מאוד נרגשות לא פחות מהדיירים. עבורן זו היתה הופעה לא פחות חשובה מלהופיע בקונצרט בהרכב מלא.
"לא משנה היכן אני מנגנת" אומרת פלקוביץ', "זה ממש מרגש לשמח אנשים שנמצאים במצור, זה היה באופן ספונטני ועשיתי את זה באהבה".
אינה פיודורב, שותפה לתחושות חברתה לסינפונייטה: "בשבילי זה כבוד גדול להגיע לכאן והזדמנות להעניק לדיירים את חיבתנו ואהבתנו אליהם ואנחנו חייבים את זה לעצמנו".
וכך זה נראה ונשמע בשטח:
(מנגנים בבאר שבע. צילום: הרצל יוסף)

בשולי האירוע שבו נטלו חלק עשרות דיירים, היתה פגישה מרגשת בין מנכ"לית הסינפונייטה, קלאודיה צובל, שהגיעה ללוות את הנגניות לבין ניסים אלשייך, דייר בדיור המוגן שהיה ממקימי הסינפונייטה בשנת 1973. אלשייך היה נרגש וגם מופתע: "יפה שבאתם לכאן" אמר.
עד כמה נהנו דיירי הבית מהמופע הקצר תעיד העובדה שביקשו שוב ושוב מהנגניות הדרן ונענו ברצון. "מאוד נחמד שחושבים עלינו ומוצאים זמן להיות איתנו, זה מחמם את הלב ונותן תחושה שאנחנו לא לבד. נקווה שנפגש בזמנים טובים יותר", סיכמה דיירת ותיקה.
יש להדגיש כי מערכת mynet הקפידה שלא ליצור התגודדויות אלא לנגן עבור הדיירים ממרחק בטוח ולזמן קצר יחסית, שלא איפשר להתקבץ סביב הנגנים. כי הכי חשוב לשמור על הבריאות שלהם ושל כולנו.