עשרות סטודנטים לרפואה ולמקצועות הבריאות באוניברסיטת בן גוריון גויסו להפעלת מתחם "היבדק וסע" (דרייב אין) לבדיקת נשאי נגיף הקורונה, שייפתח הבוקר (יום שלישי) במתחם השוק הבדואי בבאר-שבע, בשיתוף מד"א ומשרד הבריאות.
2 צפייה בגלריה
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
מתחם בדיקת קורונה בבאר שבע
(צילום: ספיר אלוק)
"אמש כבר התקיימה הרצת המתחם", סיפרה למיינט באר-שבע נופר בר-נוי, יו"ר אגודת הסטודנטים לרפואה ומקצועות הבריאות בנגב (אסר"ן), סטודנטית לרפואה שנה חמישית באוניברסיטת בן גוריון, "והבוקר נאייש את מתחם הבדיקות בבאר-שבע".
התגייסותם של הסטודנטים לרפואה לאיוש מתחם הבדיקה היא חלק ממבצע ארצי של התאחדות הסטודנטים הארצית לרפואה, המונה כ- 2,000 סטודנטים בחמישה מוסדות להשכלה גבוהה בארץ. במסגרת הפרויקט מתנדבים הסטודנטים כדוגמים לבדיקת נשאות נגיף הקורונה. מטרת הפרויקט היא להגדיל את כמות הבדיקות היומית המתבצעות לאיתור חולים מאומתים ובכך לצמצם את התפשטות נגיף הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נופר בר-נוי
נופר בר-נוי
נופר בר-נוי
(צילום: דין אריאל)
"בעקבות המחסור הגובר בימים אלה בכוח אדם בצוותים הרפואיים", ציינה נופר בר-נוי, "נרתמנו להתנדב במספר מסגרות. מדובר, כאמור במתחם 'היבדק וסע', בסיוע ותגבור הצוותים הרפואיים בבית החולים 'סורוקה' ובמרפאות בקהילה וכן במענה טלפוני למטופלים".
למיינט באר-שבע נודע, כי בשלב הראשון יאיישו את מתחם "היבדק וסע" בבאר-שבע כ- 20 סטודנטים, אשר יצטרפו לאנשי מד"א, תוך שאיפה להגדיל את מספרם כבר בזמן הקרוב. מנכ"ל מד"א, אלי בין, ציין, כי הפעלת המתחם תאפשר את בדיקתם של אלפי בני אדם, תושבי באר שבע והדרום, בו זמנית ביום.
אמש, כאמור, התקיימה הרצת המתחם ונדגמו עשרות בני אדם השוהים בבידוד ביתי, פיתחו תסמינים וזומנו על ידי מד"א להגיע למתחם על מנת להיבדק.
פורסם לראשונה: 07:51, 24.03.20