2 צפייה בגלריה
חתימה על ההסכם עם פארק דודאים. צילום: יח"צ דודאים
חתימה על ההסכם עם פארק דודאים. צילום: יח"צ דודאים
חתימה על ההסכם עם פארק דודאים. צילום: יח"צ דודאים
מהפכת המיחזור בנגב עולה שלב. אשכול נגב מערבי, המהווה שותפות של עשר רשויות בנגב המערבי, חתם בשבוע שעבר על הסכם קליטה וטיפול פסולת עם פארק המיחזור והחינוך הסביבתי דודאים.
ההסכם כולל קליטת פסולת מעשר הרשויות הנכללות באשכול למשך חמש השנים הקרובות במחירים קבועים ושווים לכולן. פארק דודאים עתיד לקלוט מהאשכול 86,000 טון פסולת מעורבת ו-24,800 טון פסולת גושית.
בשנה הקרובה, אחרי עשרות שנים של הטמנה, יוקם מפעל בפארק שיפעל בטכנולוגיה בינלאומית חדישה ועתיד לקלוט, למיין ולשלוח למיחזור 1,200 טון פסולת ביום. מהלך זה יצמצם משמעותית את אחוזי ההטמנה באזור ויגדיל באופן משמעותי את אחוזי המיחזור ובכך לתרום לאזור כולו לשמירה על איכות הסביבה.

בקרוב ליד באר שבע: מפעל המיחזור הגדול בנגב (וידאו)

במפעל תתקבל כלל הפסולת הביתית המעורבת של יישובי הדרום והנגב, ממנה יאספו החומרים האורגנים, תבוצע הפרדה של כל החומרים הניתנים למיחזור כמו: קרטון, פלסטיק, ברזל, נייר, זכוכית, אלומיניום ועוד. כ-50% מהחומר האורגני ימשיך בתהליך פירוק עד שיהפוך למתאים לשימוש בחקלאות.
ומה בנוגע לריחות? גם כאן יש בשורה חשובה לתושבי האזור - המפעל יבנה כמבנה סגור, מקורה, מסונן ומאוורר. המשאיות הרבות שעתידות לפרוק בו את האשפה יעשו זאת בתוך המבנה הסגור ובכך יימנעו הפצת ריחות באזור.
אשכול רשויות נגב מערבי נוסד בשנת 2015 וחברות בו, כאמור, 10 רשויות: אופקים, נתיבות, רהט, לקיה ושדרות והמועצות האזוריות אשכול, בני שמעון, מרחבים, שדות נגב ושער הנגב.
2 צפייה בגלריה
מימין: אורי פינטו, ניר זמיר, ניר בר-דוד. צילום: יח"צ פארק דודאים
מימין: אורי פינטו, ניר זמיר, ניר בר-דוד. צילום: יח"צ פארק דודאים
מימין: אורי פינטו, ניר זמיר, ניר בר-דוד. צילום: יח"צ פארק דודאים
"אני שמח על תחילת שיתוף פעולה עם אשכול נגב מערבי והרשויות הנכללות בו", אמר במעמד החתימה ניר בר דוד, מנכ"ל דודאים, "מדובר על מהלך שייעל את הטיפול בפסולת בכל האזור. הקמת מפעל המיחזור הגדול הוא פרויקט בסדר גודל חסר תקדים באזור, שיהווה תרומה משמעותית למאבק למען איכות הסביבה. הצלחנו להביא בשורה אמיתית לנגב וליישובי הדרום".
אורי פינטו, מנכ"ל אשכול נגב מערבי, הוסיף לדברים: "ההתקשרות עם דודאים יוצרת חיסכון בעלויות עבור הרשויות בהיקף של מאות אלפי שקלים. גם לאחר העלייה הצפויה במחיר, נוכח פעילותו של מפעל המיון, רשויות האשכול ישלמו מחיר נמוך ממחירי השוק".
גם ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון ברך על ההסכם: "איחוד הרשויות במסגרת אשכול נגב מערבי הוא כוח אמיתי, עבורנו הרשויות, לפעול יחד על מנת להוזיל שירותים רבים ולקדם מהלכים משותפים במרחב ובכך להעניק שירותים טובים יותר לתושבינו".