היום (ראשון) ישובו עשרות אלפי הסטודנטים של אוניברסיטת בן גוריון והמכללות השונות בעיר לכיתות הלימוד, ויתחילו את שנת הלימודים החדשה. בין כל הרצאות החובה יש גם כמה קורסים מפתיעים שבהם אפשר לטפס על קירות, ללמוד איך להפוך לדראג קווין, ולצפות בקומדיות רומנטיות (ועוד לקבל על זה נקודות זכות).
4 צפייה בגלריה
מכללת קיי. צילום: יחצ
מכללת קיי. צילום: יחצ
מכללת קיי. צילום: יחצ
ללמד אנגלית בעזרת חדרי בריחה מי אמר שמשעמם בכיתה של המורה לאנגלית? במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי יוכלו הסטודנטים והסטודנטיות ללמוד איך אפשר להפוך את ההוראה לחוויה מלהיבה, בקורס שמשלב אנגלית וחדרי בריחה. המטרה - שהסטודנטים יבנו חדרים בריחה שישלבו משימות, חידות, סיסמאות וקודים מוצפנים - והכל באנגלית.
לעוף על ה"תיגוף" במסגרת החוג למוזיקה במכללת קיי, הסטודנטים לומדים "תיגוף", שילוב של המילים תיפוף וגוף. הקורס מועבר על ידי ד"ר אייל גלזנר שהמציא את השיטה וגם את המילה. ה"תיגוף", שהוא כאמור תיפוף על הגוף, מביא לשיפור מיומנויות אישיות כגון זיכרון, הקשבה, חשיבה יצירתית, קורדינציה וביטחון עצמי.
ידיים ירוקות ומטפלות באנגליה זאת מסורת ידועה וארוכת שנים וכאן בישראל אפשר ללמוד איך להשתמש בגינון ככלי טיפולי. קורס כזה תמצאו במכללה האקדמית לחינוך 'חמדת הדרום' שליד נתיבות. התכנית, בשיתוף הכפר שיקומי 'עלה נגב - נחלת ערן', תכשיר את הבוגרים לטיפול באנשים עם מוגבלויות באמצעות עבודת הכפיים של הגינון.
4 צפייה בגלריה
גינון. אילוסטרציה: pixabay
גינון. אילוסטרציה: pixabay
גינון. אילוסטרציה: pixabay
מהנדסים קולנוע ישראלי יש קורסים שהם בכלל לא מוזרים בפני עצמם, זה רק המיקום שלהם שהוא יוצא דופן. ב-SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, משיקים את הקורס "קסם התעשייה הקולנועית", שילמד הבמאי ומפיק הסרטים ריקי שלח. מי שיצטרף יוכל לדון ולצפות בסרטים ודרמות טלוויזיוניות המתארות אירועים בהיסטוריה של מדינת ישראל.
קלאסיקה במשכן הסטודנטים של SCE יוכלו לצאת פעם בחודש מהקמפוס ומהשגרה אל הקונצרטים של הסינפונייטה. במסגרת הקורס הסטודנטים ישמעו הרצאות על מוסיקה קלאסית ואז יאזינו בלייב לקונצרט עם נגני התזמורת בקונצרט.
עושים משחק מהלימודים באוניברסיטת בן גוריון לוקחים את עולם משחקי המחשב לרמה אחרת, עם פתיחה של מגמה שמוקדשת כולה לגיימרים בנפשם. חוץ מקורסים במדעי המחשב, הסטודנטים ילמדו גם גרפיקה ממוחשבת, ראיה חישובית ובינה מלאכותית.
4 צפייה בגלריה
מחשקי מחשב, משחקי וידאו. אילוסטרציה: Pixabay
מחשקי מחשב, משחקי וידאו. אילוסטרציה: Pixabay
מחשקי מחשב, משחקי וידאו. אילוסטרציה: Pixabay
לעלות על הנש כבר שנה שישית שהקורס "דראג פרפורמנס", במסגרת התכנית ללימודי מגדר, מקשט את קטלוג האוניברסיטה. בסדנה של נטלי דובקין יחקרו את זהות הדראג בחברה, תפקידו החברתי, העוינות והמשיכה כלפי דמות הדראג ועוד. וכמובן שאף אחד לא ייצא מהסדנה בלי להשתתף במופע.
חשיש וסמים אחרים הנה תחום שסטודנטים רבים מבינים בו, אבל עדיין יש להם הרבה מה ללמוד עליו. מבחינה אקדמית כמובן. בקורס "תולדות המהפכה הפסיכו-אקטיבית במזרח התיכון" שיעביר פרופ' חגי רם, תלמדו על הקנאביס כמסמן של תהליכים ומגמות בחברות מזרח תיכוניות, החל מהתקופה המודרנית המוקדמת ועד לתקופתנו.
מטפסים על קירות כמעט כל סטודנט וסטודנטית באוניברסיטת בן גוריון יודעים שיש דרך אקטיבית מאוד להשיג נקודות זכות לתואר - פשוט נרשמים לקורס ספורט (אלא אם כן אתם לומדים בפקולטות לרוח וחברה). אז חוץ מטניס שולחן, באולינג ושחמט, תוכלו גם להעפיל על קיר טיפוס פעמיים בשבוע. רק שימו לב שהקורס מיועד למתחילים בלבד ללא ניסיון בענף.
4 צפייה בגלריה
קיר טיפוס. אילוסטרציה: pixabay
קיר טיפוס. אילוסטרציה: pixabay
קיר טיפוס. אילוסטרציה: pixabay
כמה רומנטי? 'כשהארי פגש את סאלי', 'אישה יפה', 'נדודי שינה בסיאטל'‏. לא הגעתם ל'וויש ליסט' של חובבת קומדיות רומנטיות, אלא לסילבוס של הקורס "הקומדיה הרומנטית: היסטוריה, אידיאולוגיה ומגדר" שלומדים בשלוחה הבאר שבעית של האוניברסיטה הפתוחה. שם תתבוננו בעין ביקורתית על הז'אנר, שכבר ידע ימים יפים יותר במאה הקודמת.
להיכנס לאחורי הקלעים של הפוליטיקה הישראלית הנה התנסות מקורית ולא שגרתית - מה דעתכם להיות עוזרים פרלמנטריים בכנסת? באוניברסיטה הפתוחה מצאנו את 'תכנית ההתמחות' של מחלקת המחקר של הכנסת, שפותחת את המשכן לסטודנטים שיוצמדו לח"כים ויסייעו להם לקדם חקיקה במגוון תחומים.