"סיוט מתמשך" כך מכנים תושבים משכונה י"א בבאר-שבע שמתגוררים בסמוך למתנ"ס י.ע.ל המשמש את בני העדה האתיופית. המתנ"ס הקהילתי משמש בנוסף לפעילויות תרבות לצעירים ומבוגרים, גם לאירועים משפחתיים כגון: חתונות, בר מצוות, ברית מילה וכדומה.
תושבים המתגוררים ממול למתנ"ס חוזרים וטוענים מזה שנים, כי חייהם הפכו לגיהנום בלילות בשל המוסיקה הבוקעת מהמתנ"ס דבר שלדבריהם מהווה פגיעה גסה בזכותם למנוחה ופרטיות.
"אתה שומע בום בום בום בלי הפסקה, המוסיקה חודרת לך בראש, אתה לא יכול לצפות בטלוויזיה, לא יכול לשוחח בטלפון, אין לך דקה של מנוחה, זה נמשך עד אחד עשרה בלילה", מספרת תושבת מתגוררת בבניין דירות ממול.
"רובם של האנשים כאן הם מבוגרים וחולים, אני שואלת אותך, זה מקום לחתונות ובר מצוות? בכל מקום נורמאלי אולמי שמחות ממוקמים באזור התעשייה ולא בתוך שכונת מגורים בה מתגוררים אנשים חולים".
בסיפור הזה היה כמעט הכל, תלונות למשטרה, פניות לגורמי אכיפה ברשות, מאבק שנראה שאין לו סוף. הדיירים הסבירו השבוע:"הגיעו מים עד נפש, כנראה שאין עם מי לדבר, לכן החלטנו לצאת למלחמה על איכות החיים שלנו שרומסים אותה ברגל גסה".
דייר בשנות השבעים לחייו מספר:"זה לא רק מוסיקה שמתישה אותך כמעט כל לילה, אלא גם משאיות של בירות, צפירות ממכוניות, בלגן שלם, ואנחנו כבר לא יודעים מה לעשות".
בעירייה הסבירו בעבר, כי חל איסור לקיים אירועים מעבר לשעה אחת עשרה, וכי הם פועלים כל הזמן כדי שהתושבים לא ינזקו ויפגעו. את התושבים זה לא משכנע, הם דורשים שאירועים משפחתיים שגורמים לרעשים לא יתקיימו במתנ"ס.
נציג העדה האתיופית בבאר-שבע ומוביל פרויקטים מול העירייה, יוסי זרפה, לא מבין על מה המהומה. לדבריו המאבק של התושבים נובע ממניעים אחרים:"צריך להפסיק את הגזענות וצריכים ללמוד לחיות יחד".
בנוגע למהות התלונות של התושבים אומר זרפה:"המתנ"ס נותן מענה לקהילה בעיקר למבוגרים, לא רק לאירועים משפחתיים. מי שלא רוצה לראות אותך בסביבה תמיד זה יפריע לו".
"המקום הזה פועל על פי אישור ולפי כללים של משטרת ישראל. אנחנו מקיימים אירועים עד אחד עשרה בלילה ומשתדלים להנמיך את המוסיקה והכל מתנהל בתוך המבנה".
עוד אומר זרפה:"אנחנו נמשיך לקיים אירועים ופעילויות כל עוד אנחנו שומרים על החוק והכללים וזה לא יעזור לאף אחד. אותם אנשים שמצלמים מתגרים ולוקחים את האחריות על עצמם. בעבר כתבתי לעירייה ולמשטרה שהם מגיעים ומתגרים בנו, אין להם מה להיכנס למקום".